Na motoristických aukcích se zcela běžně objevují automobily, jejichž cena nakonec přesáhne hranici milionu dolarů. Většinou se však jedná o automobily z druhé poloviny dvacátého století, jejichž hodnota je vykoupena dokonalými tvary, ikonickým názvem či slavnými majiteli. Před pár dny se však konala aukce, kde se za absurdně vysoké částky prodávaly i zcela nové vozy.
Na poslední aukci společnosti Barrett-Jackson konané ve Scottsdale v Arizoně se objevila celá řada zajímavých aut, nicméně tím nejvzácnějším a rozhodně nejcennějším se nakonec stal nový Ford GT (2017), který daroval sběratel z Arizony Ron Pratte. Vůz se nakonec vydražil za 2.5 milionu dolarů (51,8 milionů Kč) a celý tento výtěžek putoval charitě pomáhající autistům v Severní Karolíně a Michiganu.
Podobně štědří pak byli lidé i při dražbě dvou zcela nových Chevroletů Corvette, na kterých bylo nakonec vybráno 2.3 milionu dolarů (47,7 milionů Kč) pro veterány z armády. Hodnotnějším z dvojice vozů byl model "Carbon 65 Edition", pod jehož kapotu se podepsal bývalý americký prezident George W. Bush a Jay Leno. John Staluppi, vlastnící síť dealerství New Yorku, utratil za vůz 1.4 milionu dolarů (29 mil. Kč).
Druhý Chevrolet, model Corvette ZR1, pořídil Rick Hendrick za 925 000 dolarů (19.1 mil. Kč). Hendrick je velice štědrým majitelem závodního týmu NASCAR a vlastníkem velký dealerství, který na aukci pořídil řadu hodnotných vozů, od Hondy NSX, přes BMW M5 až po BMW i8.
Starší Corvette k výročí 35 let od prvního modelu vydalěl 350 000 dolarů (cca 7.2 mil. korun) pro asociaci "American Heart", zakázkový Pioneer Cedar One radoster vydělal 350 000 dolarů (cca 7.2 mil. korun) pro armádní charitu, první novodobý Mustang Bullitt vydělal 300 000 (cca 6.2 mil. Kč) dolarů pro "Republic Boys a podobně bychom mohli pokračovat hodně dlouho.
Důležité však je, že na konci 47. výroční aukce ve Scottsdale se podařilo aukční společnosti získat pro charitu 6.21 milionu dolarů (cca 128.8 mil. Kč), což znamená, že za 47 let už se podařilo získat pro charitu více než 100 milionů dolarů, to je více než 2 miliardy korun.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?