Na motoristických aukcích se zcela běžně objevují automobily, jejichž cena nakonec přesáhne hranici milionu dolarů. Většinou se však jedná o automobily z druhé poloviny dvacátého století, jejichž hodnota je vykoupena dokonalými tvary, ikonickým názvem či slavnými majiteli. Před pár dny se však konala aukce, kde se za absurdně vysoké částky prodávaly i zcela nové vozy.
Na poslední aukci společnosti Barrett-Jackson konané ve Scottsdale v Arizoně se objevila celá řada zajímavých aut, nicméně tím nejvzácnějším a rozhodně nejcennějším se nakonec stal nový Ford GT (2017), který daroval sběratel z Arizony Ron Pratte. Vůz se nakonec vydražil za 2.5 milionu dolarů (51,8 milionů Kč) a celý tento výtěžek putoval charitě pomáhající autistům v Severní Karolíně a Michiganu.
Podobně štědří pak byli lidé i při dražbě dvou zcela nových Chevroletů Corvette, na kterých bylo nakonec vybráno 2.3 milionu dolarů (47,7 milionů Kč) pro veterány z armády. Hodnotnějším z dvojice vozů byl model "Carbon 65 Edition", pod jehož kapotu se podepsal bývalý americký prezident George W. Bush a Jay Leno. John Staluppi, vlastnící síť dealerství New Yorku, utratil za vůz 1.4 milionu dolarů (29 mil. Kč).
Druhý Chevrolet, model Corvette ZR1, pořídil Rick Hendrick za 925 000 dolarů (19.1 mil. Kč). Hendrick je velice štědrým majitelem závodního týmu NASCAR a vlastníkem velký dealerství, který na aukci pořídil řadu hodnotných vozů, od Hondy NSX, přes BMW M5 až po BMW i8.
Starší Corvette k výročí 35 let od prvního modelu vydalěl 350 000 dolarů (cca 7.2 mil. korun) pro asociaci "American Heart", zakázkový Pioneer Cedar One radoster vydělal 350 000 dolarů (cca 7.2 mil. korun) pro armádní charitu, první novodobý Mustang Bullitt vydělal 300 000 (cca 6.2 mil. Kč) dolarů pro "Republic Boys a podobně bychom mohli pokračovat hodně dlouho.
Důležité však je, že na konci 47. výroční aukce ve Scottsdale se podařilo aukční společnosti získat pro charitu 6.21 milionu dolarů (cca 128.8 mil. Kč), což znamená, že za 47 let už se podařilo získat pro charitu více než 100 milionů dolarů, to je více než 2 miliardy korun.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?