Na motoristických aukcích se zcela běžně objevují automobily, jejichž cena nakonec přesáhne hranici milionu dolarů. Většinou se však jedná o automobily z druhé poloviny dvacátého století, jejichž hodnota je vykoupena dokonalými tvary, ikonickým názvem či slavnými majiteli. Před pár dny se však konala aukce, kde se za absurdně vysoké částky prodávaly i zcela nové vozy.
Na poslední aukci společnosti Barrett-Jackson konané ve Scottsdale v Arizoně se objevila celá řada zajímavých aut, nicméně tím nejvzácnějším a rozhodně nejcennějším se nakonec stal nový Ford GT (2017), který daroval sběratel z Arizony Ron Pratte. Vůz se nakonec vydražil za 2.5 milionu dolarů (51,8 milionů Kč) a celý tento výtěžek putoval charitě pomáhající autistům v Severní Karolíně a Michiganu.
Podobně štědří pak byli lidé i při dražbě dvou zcela nových Chevroletů Corvette, na kterých bylo nakonec vybráno 2.3 milionu dolarů (47,7 milionů Kč) pro veterány z armády. Hodnotnějším z dvojice vozů byl model "Carbon 65 Edition", pod jehož kapotu se podepsal bývalý americký prezident George W. Bush a Jay Leno. John Staluppi, vlastnící síť dealerství New Yorku, utratil za vůz 1.4 milionu dolarů (29 mil. Kč).
Druhý Chevrolet, model Corvette ZR1, pořídil Rick Hendrick za 925 000 dolarů (19.1 mil. Kč). Hendrick je velice štědrým majitelem závodního týmu NASCAR a vlastníkem velký dealerství, který na aukci pořídil řadu hodnotných vozů, od Hondy NSX, přes BMW M5 až po BMW i8.
Starší Corvette k výročí 35 let od prvního modelu vydalěl 350 000 dolarů (cca 7.2 mil. korun) pro asociaci "American Heart", zakázkový Pioneer Cedar One radoster vydělal 350 000 dolarů (cca 7.2 mil. korun) pro armádní charitu, první novodobý Mustang Bullitt vydělal 300 000 (cca 6.2 mil. Kč) dolarů pro "Republic Boys a podobně bychom mohli pokračovat hodně dlouho.
Důležité však je, že na konci 47. výroční aukce ve Scottsdale se podařilo aukční společnosti získat pro charitu 6.21 milionu dolarů (cca 128.8 mil. Kč), což znamená, že za 47 let už se podařilo získat pro charitu více než 100 milionů dolarů, to je více než 2 miliardy korun.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?