Na motoristických aukcích se zcela běžně objevují automobily, jejichž cena nakonec přesáhne hranici milionu dolarů. Většinou se však jedná o automobily z druhé poloviny dvacátého století, jejichž hodnota je vykoupena dokonalými tvary, ikonickým názvem či slavnými majiteli. Před pár dny se však konala aukce, kde se za absurdně vysoké částky prodávaly i zcela nové vozy.
Na poslední aukci společnosti Barrett-Jackson konané ve Scottsdale v Arizoně se objevila celá řada zajímavých aut, nicméně tím nejvzácnějším a rozhodně nejcennějším se nakonec stal nový Ford GT (2017), který daroval sběratel z Arizony Ron Pratte. Vůz se nakonec vydražil za 2.5 milionu dolarů (51,8 milionů Kč) a celý tento výtěžek putoval charitě pomáhající autistům v Severní Karolíně a Michiganu.
Podobně štědří pak byli lidé i při dražbě dvou zcela nových Chevroletů Corvette, na kterých bylo nakonec vybráno 2.3 milionu dolarů (47,7 milionů Kč) pro veterány z armády. Hodnotnějším z dvojice vozů byl model "Carbon 65 Edition", pod jehož kapotu se podepsal bývalý americký prezident George W. Bush a Jay Leno. John Staluppi, vlastnící síť dealerství New Yorku, utratil za vůz 1.4 milionu dolarů (29 mil. Kč).
Druhý Chevrolet, model Corvette ZR1, pořídil Rick Hendrick za 925 000 dolarů (19.1 mil. Kč). Hendrick je velice štědrým majitelem závodního týmu NASCAR a vlastníkem velký dealerství, který na aukci pořídil řadu hodnotných vozů, od Hondy NSX, přes BMW M5 až po BMW i8.
Starší Corvette k výročí 35 let od prvního modelu vydalěl 350 000 dolarů (cca 7.2 mil. korun) pro asociaci "American Heart", zakázkový Pioneer Cedar One radoster vydělal 350 000 dolarů (cca 7.2 mil. korun) pro armádní charitu, první novodobý Mustang Bullitt vydělal 300 000 (cca 6.2 mil. Kč) dolarů pro "Republic Boys a podobně bychom mohli pokračovat hodně dlouho.
Důležité však je, že na konci 47. výroční aukce ve Scottsdale se podařilo aukční společnosti získat pro charitu 6.21 milionu dolarů (cca 128.8 mil. Kč), což znamená, že za 47 let už se podařilo získat pro charitu více než 100 milionů dolarů, to je více než 2 miliardy korun.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.