Na letošním autosalonu v Detroitu byla k vidění pestrá paleta novinek, od nové generace Mercedesu-Benz třídy G až po výroční Ford Mustang Bullit. Největší pozornost na sebe však strhl vůz, který rozhodně není nový ani v nejlepší kondici. Jeho největším benefitem je však jeho minulost, díky které se jeho cena odhaduje až na těžko uvěřitelných 83 milionů korun.
Když Molly, vnučka filmové hvězdy Steva McQueena, představovala novou generaci Fordu Mustang Bullit, všichni nejdříve upírali svůj zrak na ni a pak na druhou hvězdu show, zrezivělý Ford Mustang Fastback z roku 1968, v němž její dědeček natáčel film Bullitův případ.
Většina z nás by nejspíše čekala, že filmový Mustang poté putoval do sbírek automobilky, samotného herce nebo nějakého sběratele, nicméně to je omyl. Vůz totiž na výstavu zapůjčil jinak vcelku neznámý majitel Sean Kiernan z Nashville.
Jeho rodiče, kteří tou dobou bydleli v New Jersey, koupili tmavě zelený Mustang v roce 1974 za zhruba 600 dolarů a od té doby zůstal v jejich rodině. Rodina ho používala prakticky ke každodennímu ježdění či dojíždění do práce i na nákupy a to až do osmdesátých let, kdy vůz uložili.
Možná i díky tomu neutrpěl vůz žádná výraznější poškození v provozu a jedinými vadami na jeho kráse je koroze a vybledlý lak. I v tomto stavu se však hodnota vozu odhaduje na cca 4 miliony dolarů, tedy cca 83 milionů korun.
Během natáčení filmu byly používány dva stejné Mustangy, tento na záběry zblízka a druhý na kaskadérské záběry. Tento kousek dopadl vcelku dobře, zatímco ten druhý byl nedávno nalezen v Mexiku a jeho stav byl velice špatný. Sean však nemá v nejmenším úmyslu svůj poklad prodat.
Vůz se přitom před časem pokusil koupit i samotný Steve McQueen, který v roce 1977 napsal rodině dopis, kde jim nabízel výměnu vozu za jiný, který by jim pořídil. Rodina však jeho štědrou nabídku odmítla a vůz si nechala.
Během desetiletí tak vůz zůstal ve vlastnictví rodiny a veřejnost po jeho osudu marně pátrala a vymýšlela různé příběhy o jeho osudu. Mustang však po celou dobu zůstal prakticky ve stejném stavu, v jakém ho rodina před lety koupila.
Ještě od natáčení tak ve voze chybí zvuková izolace a v kufru je několik děr, terými vypouštěl stroj na kouř "dým k pneumatikám". Kromě toho pak na voze chybí řada značek a barva byla už před natáčením na mnoha místech úmyslně poškozena, aby vůz vypadal ve filmu reálně. V plánu sice byla renovace, ale na tu nikdy nedošlo.
Rodina nakonec kontaktovala asociaci Historic Vehicle Association ve Washingtonu a originální Ford Mustang Bullitt se tak stane jednadvacátým účastníkem tohoto prestižního programu. Asociace natočila o voze dokument "Little Pieces: The Untold Story of the Bullitt Mustang", který by měl být zveřejněn ke konci tohoto roku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?