Všechny novinky Detroitu zastínil zrezivělý a omlácený Mustang. Má však cenu 83 milionů

Původní Ford Mustang Bullitt
Původní Ford Mustang Bullitt, foto: Ford
Antonín Marek , AutoRoad.cz 20. ledna 2018 20:19
Sdílej:

Na letošním autosalonu v Detroitu byla k vidění pestrá paleta novinek, od nové generace Mercedesu-Benz třídy G až po výroční Ford Mustang Bullit. Největší pozornost na sebe však strhl vůz, který rozhodně není nový ani v nejlepší kondici. Jeho největším benefitem je však jeho minulost, díky které se jeho cena odhaduje až na těžko uvěřitelných 83 milionů korun.

Když Molly, vnučka filmové hvězdy Steva McQueena, představovala novou generaci Fordu Mustang Bullit, všichni nejdříve upírali svůj zrak na ni a pak na druhou hvězdu show, zrezivělý Ford Mustang Fastback z roku 1968, v němž její dědeček natáčel film Bullitův případ.

Většina z nás by nejspíše čekala, že filmový Mustang poté putoval do sbírek automobilky, samotného herce nebo nějakého sběratele, nicméně to je omyl. Vůz totiž na výstavu zapůjčil jinak vcelku neznámý majitel Sean Kiernan z Nashville.

Jeho rodiče, kteří tou dobou bydleli v New Jersey, koupili tmavě zelený Mustang v roce 1974 za zhruba 600 dolarů a od té doby zůstal v jejich rodině. Rodina ho používala prakticky ke každodennímu ježdění či dojíždění do práce i na nákupy a to až do osmdesátých let, kdy vůz uložili.

Možná i díky tomu neutrpěl vůz žádná výraznější poškození v provozu a jedinými vadami na jeho kráse je koroze a vybledlý lak. I v tomto stavu se však hodnota vozu odhaduje na cca 4 miliony dolarů, tedy cca 83 milionů korun.

Během natáčení filmu byly používány dva stejné Mustangy, tento na záběry zblízka a druhý na kaskadérské záběry. Tento kousek dopadl vcelku dobře, zatímco ten druhý byl nedávno nalezen v Mexiku a jeho stav byl velice špatný. Sean však nemá v nejmenším úmyslu svůj poklad prodat.

Vůz se přitom před časem pokusil koupit i samotný Steve McQueen, který v roce 1977 napsal rodině dopis, kde jim nabízel výměnu vozu za jiný, který by jim pořídil. Rodina však jeho štědrou nabídku odmítla a vůz si nechala.

Během desetiletí tak vůz zůstal ve vlastnictví rodiny a veřejnost po jeho osudu marně pátrala a vymýšlela různé příběhy o jeho osudu. Mustang však po celou dobu zůstal prakticky ve stejném stavu, v jakém ho rodina před lety koupila.

Ještě od natáčení tak ve voze chybí zvuková izolace a v kufru je několik děr, terými vypouštěl stroj na kouř "dým k pneumatikám". Kromě toho pak na voze chybí řada značek a barva byla už před natáčením na mnoha místech úmyslně poškozena, aby vůz vypadal ve filmu reálně. V plánu sice byla renovace, ale na tu nikdy nedošlo.

Rodina nakonec kontaktovala asociaci Historic Vehicle Association ve Washingtonu a originální Ford Mustang Bullitt se tak stane jednadvacátým účastníkem tohoto prestižního programu. Asociace natočila o voze dokument "Little Pieces: The Untold Story of the Bullitt Mustang", který by měl být zveřejněn ke konci tohoto roku.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.