Když se řekne extravagantní supersport, každého napadne něco jiného. Pokud však automobilka Apollo se svým projektem Intensa Emozione (IE) uspěje, pak má právě na největší nárok na tohle označení. Jejímu modelu totiž nechybí extravagantní vzhled, brutální výkon ani příslib nejdivočejších jízdních zážitků.
Extrémní supersport Apollo Intensa Emozione se představil veřejnosti v říjnu na autosalonu v Hong Kongu, nicméně od té chvíle na sebe přitahuje pohledy celého automobilového světa. Jak už se totiž návštěvníci autosalonu mohli přesvědčit, nejedná se jen o další z řady designových konceptů, tohle monstrum je skutečné a chce zatopit i zkušenějším a zavedenějším automobilkám.
Navzdory prezentaci funkčního modelu je Intensa Emozione stále ještě v plenkách a technici pracují na vyladění vozu do perfektní formy. Už nyní nás ale lidé z automobilky skrze internet a sociální sítě zásobuje záběry z testování, během kterých se z trojice značně extravagantních výfuků linou zvuky, na které si donedávna dělaly právo značky jako Pagani či Koenigsegg.
Samotný design vozu pak posouvá hranice možného na další úroveň a spíše než nový výkonný hypersport nám připomíná filmovou rekvizitu. To nejlepší se však ukrývá pod kapotou: atmosfericky plněný 6.3 litrový motor V12, který si automobilka vypůjčila z Ferrari F12 a ještě ho upravila.
Ulicemi Honq Kongu se tak nyní prohání řvoucí testovací monstrum o výkonu cca 800 koní (a 760 Nm točivého momentu) které svými zvuky zákonitě budí děti a starší lidi ze spaní. A vlastně buďme rádi, že testování neprobíhá v Japonsku - tam by si totiž někdo podle zvuků mohl myslet, že Godzilla se vrátila.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?