Když se řekne extravagantní supersport, každého napadne něco jiného. Pokud však automobilka Apollo se svým projektem Intensa Emozione (IE) uspěje, pak má právě na největší nárok na tohle označení. Jejímu modelu totiž nechybí extravagantní vzhled, brutální výkon ani příslib nejdivočejších jízdních zážitků.
Extrémní supersport Apollo Intensa Emozione se představil veřejnosti v říjnu na autosalonu v Hong Kongu, nicméně od té chvíle na sebe přitahuje pohledy celého automobilového světa. Jak už se totiž návštěvníci autosalonu mohli přesvědčit, nejedná se jen o další z řady designových konceptů, tohle monstrum je skutečné a chce zatopit i zkušenějším a zavedenějším automobilkám.
Navzdory prezentaci funkčního modelu je Intensa Emozione stále ještě v plenkách a technici pracují na vyladění vozu do perfektní formy. Už nyní nás ale lidé z automobilky skrze internet a sociální sítě zásobuje záběry z testování, během kterých se z trojice značně extravagantních výfuků linou zvuky, na které si donedávna dělaly právo značky jako Pagani či Koenigsegg.
Samotný design vozu pak posouvá hranice možného na další úroveň a spíše než nový výkonný hypersport nám připomíná filmovou rekvizitu. To nejlepší se však ukrývá pod kapotou: atmosfericky plněný 6.3 litrový motor V12, který si automobilka vypůjčila z Ferrari F12 a ještě ho upravila.
Ulicemi Honq Kongu se tak nyní prohání řvoucí testovací monstrum o výkonu cca 800 koní (a 760 Nm točivého momentu) které svými zvuky zákonitě budí děti a starší lidi ze spaní. A vlastně buďme rádi, že testování neprobíhá v Japonsku - tam by si totiž někdo podle zvuků mohl myslet, že Godzilla se vrátila.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.