Už za pár dnů se nám oficiálně představí nová generace legendárního SUV Mercedes-Benz třídy G, kterou automobilka představí na autosalonu v Detroitu. Ještě předtím se však automobilka rozhodla strhnout na sebe pozornost modelem starší generace v několikatunové kostce průmyslové pryskyřice.
Blok umělého jantaru je zhruba 5,4 metru dlouhý, 2,4 metru široký, 3 metry vysoký, váží 44,5 tuny a jeho výroba trvala 90 dnů. Uvnitř je pak doslova zakonzervována první generace Mercedesu G (Geländewagen) z roku 1979 ve variantě 280GR.
Čtyřdveřové SUV má pod kapotou 2.8 litrový řadový šestiválec o výkonu cca 150 koní s točivým momentem 230 Nm. Na silnici se nejednalo o žádného trhače asfaltu, ovšem díky pohonu 4x4 se jednalo o velice schopný vůz do terénu. Ostatně právě díky těmto vlastnostem se stalo Gčko známé po celém světě, tedy než se z něj stal symbol luxusu.
Proč se Mercedes rozhodl provést něco podobného s takto cenným kusem jeho historie netušíme, nicméně pevně věříme, že z pohledu návštěvníka autosalonu se musí jednat o velice zajímavý exponát.
Co se nové generace Mercedesu-Benz třídy G týče, její představení sice proběhne až 15. leda, nicméně my už nyní víme, že svým předchůdcům ostudu neudělá. Díky novému podvozku a upraveným jízdním režimům by měl být vůz v terénu stejně schopný a na silnicích by měl být ještě komfortnější. Velký pokrok také udělal jeho interiér. Exteriér by však podle uniklých fotografií neměl být příliš jiný.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.