Už za pár dnů se nám oficiálně představí nová generace legendárního SUV Mercedes-Benz třídy G, kterou automobilka představí na autosalonu v Detroitu. Ještě předtím se však automobilka rozhodla strhnout na sebe pozornost modelem starší generace v několikatunové kostce průmyslové pryskyřice.
Blok umělého jantaru je zhruba 5,4 metru dlouhý, 2,4 metru široký, 3 metry vysoký, váží 44,5 tuny a jeho výroba trvala 90 dnů. Uvnitř je pak doslova zakonzervována první generace Mercedesu G (Geländewagen) z roku 1979 ve variantě 280GR.
Čtyřdveřové SUV má pod kapotou 2.8 litrový řadový šestiválec o výkonu cca 150 koní s točivým momentem 230 Nm. Na silnici se nejednalo o žádného trhače asfaltu, ovšem díky pohonu 4x4 se jednalo o velice schopný vůz do terénu. Ostatně právě díky těmto vlastnostem se stalo Gčko známé po celém světě, tedy než se z něj stal symbol luxusu.
Proč se Mercedes rozhodl provést něco podobného s takto cenným kusem jeho historie netušíme, nicméně pevně věříme, že z pohledu návštěvníka autosalonu se musí jednat o velice zajímavý exponát.
Co se nové generace Mercedesu-Benz třídy G týče, její představení sice proběhne až 15. leda, nicméně my už nyní víme, že svým předchůdcům ostudu neudělá. Díky novému podvozku a upraveným jízdním režimům by měl být vůz v terénu stejně schopný a na silnicích by měl být ještě komfortnější. Velký pokrok také udělal jeho interiér. Exteriér by však podle uniklých fotografií neměl být příliš jiný.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.