Scéna jako z Jurského parku: Mercedes zalil legendární SUV do 44 tun pryskyřice

První generace SUV Mercedes-Benz třídy G v obří kostce průmyslové pryskyřice
První generace SUV Mercedes-Benz třídy G v obří kostce průmyslové pryskyřice, foto: Daimler AG
Antonín Marek , AutoRoad.cz 13. ledna 2018 12:12
Sdílej:

Už za pár dnů se nám oficiálně představí nová generace legendárního SUV Mercedes-Benz třídy G, kterou automobilka představí na autosalonu v Detroitu. Ještě předtím se však automobilka rozhodla strhnout na sebe pozornost modelem starší generace v několikatunové kostce průmyslové pryskyřice.

Blok umělého jantaru je zhruba 5,4 metru dlouhý, 2,4 metru široký, 3 metry vysoký, váží 44,5 tuny a jeho výroba trvala 90 dnů. Uvnitř je pak doslova zakonzervována první generace Mercedesu G (Geländewagen) z roku 1979 ve variantě 280GR.

Čtyřdveřové SUV má pod kapotou 2.8 litrový řadový šestiválec o výkonu cca 150 koní s točivým momentem 230 Nm. Na silnici se nejednalo o žádného trhače asfaltu, ovšem díky pohonu 4x4 se jednalo o velice schopný vůz do terénu. Ostatně právě díky těmto vlastnostem se stalo Gčko známé po celém světě, tedy než se z něj stal symbol luxusu.

Proč se Mercedes rozhodl provést něco podobného s takto cenným kusem jeho historie netušíme, nicméně pevně věříme, že z pohledu návštěvníka autosalonu se musí jednat o velice zajímavý exponát.

Co se nové generace Mercedesu-Benz třídy G týče, její představení sice proběhne až 15. leda, nicméně my už nyní víme, že svým předchůdcům ostudu neudělá. Díky novému podvozku a upraveným jízdním režimům by měl být vůz v terénu stejně schopný a na silnicích by měl být ještě komfortnější. Velký pokrok také udělal jeho interiér. Exteriér by však podle uniklých fotografií neměl být příliš jiný.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.