Tým britské Toyoty po dobu 24 hodin mrazil crossover Toyota C-HR Hybrid při teplotě - 20° C a systematicky ho přitom poléval vodou. Díky tomu se automobil pokryl silnou vrstvou ledu. I přesto byl hybridní crossover schopen bez problému vyjet z chladírny vlastní silou. Po výjezdu z chladírny začal led tát.
Dalšího pokusu se pak chopil redaktor časopisu Cars.com, který otestoval Prius čtvrté generace. Ten má stejnou platformu a hybridní pohon, jako zmrazená Toyota C-HR. Vůz s celoročními továrními pneumatikami se na zasněžené cestě při nízkých teplotách choval jako každé jiné auto s pohonem předních kol.
Při rychlosti jízdy přizpůsobené stavu vozovky si udržel přilnavost a zatáčky projížděl bez problémů. Hybridní soustava bez zaváhání zvládla startování vozidla po mrazivé noci (-9,4 °C), kdy ranní teplota stoupla na -6 °C. Za těchto podmínek se nejprve spustil benzínový motor, který dodal teplo klimatizaci.
Jak zdůrazňuje portál HowStuffWorks.com, vlastníci hybridů nemusí mít obavy o fungování trakční baterie při velmi nízkých teplotách. Toyota i další výrobci hybridů zaručují bezproblémové startování a jízdu automobilem poháněným spalovacím motorem a elektromotorem až do teploty -30 °C. Každý uživatel mobilního telefonu ví, že za ostrého mrazu může mobil přestat fungovat, což se však trakčních baterií v elektromobilech netýká.
Hybrid 4x4 na sněhu a ledu
Řidiči, kteří nechtějí ani v zimě rezignovat na rychlost, s oblibou vybírají mezi vozy 4x4. Toyota RAV4 Hybrid s pohonem E-Four má co nabídnout jak milovníkům rychlé jízdy po dálnici, tak těm, kdo hledají vhodný automobil pro jízdu v terénu na sněhu a ledu. Je to nejrychlejší verze tohoto modelu – auto s výkonem 197 koňských sil, které z 0 na 100 km/h zrychlí za 8,3 s.
Toyota RAV4 s pohonem všech čtyř kol má pod kapotou hybridní soustavu E-Four, kde přední nápravou hýbe dvojice benzínový motor–elektromotor a zadní kola se otáčejí díky doplňkovému elektromotoru o výkonu 68 koní. Třetí elektrický motor plní především funkci generátoru, který získává zpět energii vznikající při brzdění, ovšem za náročných situací se používá jako další pohonná jednotka automobilu.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.