Tým britské Toyoty po dobu 24 hodin mrazil crossover Toyota C-HR Hybrid při teplotě - 20° C a systematicky ho přitom poléval vodou. Díky tomu se automobil pokryl silnou vrstvou ledu. I přesto byl hybridní crossover schopen bez problému vyjet z chladírny vlastní silou. Po výjezdu z chladírny začal led tát.
Dalšího pokusu se pak chopil redaktor časopisu Cars.com, který otestoval Prius čtvrté generace. Ten má stejnou platformu a hybridní pohon, jako zmrazená Toyota C-HR. Vůz s celoročními továrními pneumatikami se na zasněžené cestě při nízkých teplotách choval jako každé jiné auto s pohonem předních kol.
Při rychlosti jízdy přizpůsobené stavu vozovky si udržel přilnavost a zatáčky projížděl bez problémů. Hybridní soustava bez zaváhání zvládla startování vozidla po mrazivé noci (-9,4 °C), kdy ranní teplota stoupla na -6 °C. Za těchto podmínek se nejprve spustil benzínový motor, který dodal teplo klimatizaci.
Jak zdůrazňuje portál HowStuffWorks.com, vlastníci hybridů nemusí mít obavy o fungování trakční baterie při velmi nízkých teplotách. Toyota i další výrobci hybridů zaručují bezproblémové startování a jízdu automobilem poháněným spalovacím motorem a elektromotorem až do teploty -30 °C. Každý uživatel mobilního telefonu ví, že za ostrého mrazu může mobil přestat fungovat, což se však trakčních baterií v elektromobilech netýká.
Hybrid 4x4 na sněhu a ledu
Řidiči, kteří nechtějí ani v zimě rezignovat na rychlost, s oblibou vybírají mezi vozy 4x4. Toyota RAV4 Hybrid s pohonem E-Four má co nabídnout jak milovníkům rychlé jízdy po dálnici, tak těm, kdo hledají vhodný automobil pro jízdu v terénu na sněhu a ledu. Je to nejrychlejší verze tohoto modelu – auto s výkonem 197 koňských sil, které z 0 na 100 km/h zrychlí za 8,3 s.
Toyota RAV4 s pohonem všech čtyř kol má pod kapotou hybridní soustavu E-Four, kde přední nápravou hýbe dvojice benzínový motor–elektromotor a zadní kola se otáčejí díky doplňkovému elektromotoru o výkonu 68 koní. Třetí elektrický motor plní především funkci generátoru, který získává zpět energii vznikající při brzdění, ovšem za náročných situací se používá jako další pohonná jednotka automobilu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.