Tým britské Toyoty po dobu 24 hodin mrazil crossover Toyota C-HR Hybrid při teplotě - 20° C a systematicky ho přitom poléval vodou. Díky tomu se automobil pokryl silnou vrstvou ledu. I přesto byl hybridní crossover schopen bez problému vyjet z chladírny vlastní silou. Po výjezdu z chladírny začal led tát.
Dalšího pokusu se pak chopil redaktor časopisu Cars.com, který otestoval Prius čtvrté generace. Ten má stejnou platformu a hybridní pohon, jako zmrazená Toyota C-HR. Vůz s celoročními továrními pneumatikami se na zasněžené cestě při nízkých teplotách choval jako každé jiné auto s pohonem předních kol.
Při rychlosti jízdy přizpůsobené stavu vozovky si udržel přilnavost a zatáčky projížděl bez problémů. Hybridní soustava bez zaváhání zvládla startování vozidla po mrazivé noci (-9,4 °C), kdy ranní teplota stoupla na -6 °C. Za těchto podmínek se nejprve spustil benzínový motor, který dodal teplo klimatizaci.
Jak zdůrazňuje portál HowStuffWorks.com, vlastníci hybridů nemusí mít obavy o fungování trakční baterie při velmi nízkých teplotách. Toyota i další výrobci hybridů zaručují bezproblémové startování a jízdu automobilem poháněným spalovacím motorem a elektromotorem až do teploty -30 °C. Každý uživatel mobilního telefonu ví, že za ostrého mrazu může mobil přestat fungovat, což se však trakčních baterií v elektromobilech netýká.
Hybrid 4x4 na sněhu a ledu
Řidiči, kteří nechtějí ani v zimě rezignovat na rychlost, s oblibou vybírají mezi vozy 4x4. Toyota RAV4 Hybrid s pohonem E-Four má co nabídnout jak milovníkům rychlé jízdy po dálnici, tak těm, kdo hledají vhodný automobil pro jízdu v terénu na sněhu a ledu. Je to nejrychlejší verze tohoto modelu – auto s výkonem 197 koňských sil, které z 0 na 100 km/h zrychlí za 8,3 s.
Toyota RAV4 s pohonem všech čtyř kol má pod kapotou hybridní soustavu E-Four, kde přední nápravou hýbe dvojice benzínový motor–elektromotor a zadní kola se otáčejí díky doplňkovému elektromotoru o výkonu 68 koní. Třetí elektrický motor plní především funkci generátoru, který získává zpět energii vznikající při brzdění, ovšem za náročných situací se používá jako další pohonná jednotka automobilu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?