Podobné scény, kdy SUV tahá na sněhu uvízlý kamion, nejsou v posledních letech ničím neobvyklým. Ve většině případů se však oním zachráncem stávaly automobily značek Audi či Subaru, jejichž pohon všech kol je pověstný. Tentokrát se však do role záchranáře vžil elektromobil Tesla Model X a nevedlo se mu vůbec špatně.
Celá záchranná operace, kterou natáčel kamarád řidiče Tesly, se odehrála v městě Raleigh (Severní Karolína, USA). Řidič tahače Volvo s návěsem evidentně podcenil stav vozovky a jeho tahač na sněhu a v mírném stoupání bezmocně uvízl.
V podobných případech je většinou nutné volat speciální vyprošťovací tahače, nicméně tentokrát se do role zachránce vžila elektrická Tesla Model X, která plně zužitkovala svůj obrovský točivý moment, silné elektromotory a dobře fungující kontrolu trakce.
Ačkoliv je limit pro tahání břemene za Teslo model X stanoven na 5 000 liber (cca 2 250 kilogramů), elektromobil si celkem hravě poradil i s kamionem, který mohl mít v případě naložení i několik desítek tun. Je však pravdou, že v podobných situacích stačí tahačům i menší pomoc, aby se jejich kola opět chytla a kamion se rozjel. V žádném případě to však nesnižuje výkon, který Tesla předvedla.
Neměli bychom ale opomenout, že při podobném přetěžování jsou některé součástky nadměrně namáhány a mohlo tak dojít k poškození / předčasnému opotřebení některých komponent, na které by se nemusela vztahovat záruka. Za podobnou reklamu by však automobilka rozhodně měla být ráda.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.