Podobné scény, kdy SUV tahá na sněhu uvízlý kamion, nejsou v posledních letech ničím neobvyklým. Ve většině případů se však oním zachráncem stávaly automobily značek Audi či Subaru, jejichž pohon všech kol je pověstný. Tentokrát se však do role záchranáře vžil elektromobil Tesla Model X a nevedlo se mu vůbec špatně.
Celá záchranná operace, kterou natáčel kamarád řidiče Tesly, se odehrála v městě Raleigh (Severní Karolína, USA). Řidič tahače Volvo s návěsem evidentně podcenil stav vozovky a jeho tahač na sněhu a v mírném stoupání bezmocně uvízl.
V podobných případech je většinou nutné volat speciální vyprošťovací tahače, nicméně tentokrát se do role zachránce vžila elektrická Tesla Model X, která plně zužitkovala svůj obrovský točivý moment, silné elektromotory a dobře fungující kontrolu trakce.
Ačkoliv je limit pro tahání břemene za Teslo model X stanoven na 5 000 liber (cca 2 250 kilogramů), elektromobil si celkem hravě poradil i s kamionem, který mohl mít v případě naložení i několik desítek tun. Je však pravdou, že v podobných situacích stačí tahačům i menší pomoc, aby se jejich kola opět chytla a kamion se rozjel. V žádném případě to však nesnižuje výkon, který Tesla předvedla.
Neměli bychom ale opomenout, že při podobném přetěžování jsou některé součástky nadměrně namáhány a mohlo tak dojít k poškození / předčasnému opotřebení některých komponent, na které by se nemusela vztahovat záruka. Za podobnou reklamu by však automobilka rozhodně měla být ráda.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?