Když Richard Hammond havaroval v elektrickém supersportu Rimac Concept One, během chvíle o tom věděl prakticky celý svět. Málokdo však až donedávna věděl, že se mu během natáčení podařilo zlikvidovat ještě jeden supersport. Může to znít těžko uvěřitelně, ale tento zkušený řidič a moderátor tak během natáčení jedné série zničil oba extrémně drahé a výkonné vozy, kterému byly svěřeny.
Informace o Hammondově vydařeném kousku se dostaly na světlo světa až během posledního dílu Grand Tour, v průběhu kterého rozdávali moderátoři různá ocenění. Jedno z nich neslo název "Lack of Continuity Award", tedy cena za "špatnou/chybějící návaznost" a navzdory dramatické změně účesu Jamese Maye si ji odnesl Richard Hammond.
Důvodem proč dostal tuto cenu právě Richard Hammond byla recenze supersportovního vozu McLaren 720Se, která byla odvysílána z kraje tohoto dílu. Během recenze totiž Hammond bez jakéhokoliv upozornění zcela změnil vůz, což bylo poznat jak při záběrech interiéru tak exteriéru.
A důvod? Zničený motor. Jak se totiž Hammond později publiku svěřil, během natáčení začal v McLarenu docházet benzín a čerpací stanice byla poměrně vzdálená. Proto se rozhodl doplnit nádrž z kanystrů, které měl štáb sebou na natáčení. Problém byl však v tom, že místo kanystru s benzínem sáhl Hammond po kanystru s vodou.
Svou chybu si však neuvědomil, nádrž doplnil a rozjel se. Že je něco špatně zjistil až ve chvíli, kdy vozu kompletně odešel motor. Cena McLarenu 720Se je přitom cca 280 000 dolarů, tedy necelých 6 milionů korun.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.