Lucy Block, manželka slavného závodníka Kena Block, má docela zajímavý vkus na automobily. Pokud byste čekaly malou Fiestu vhodnou k brouzdání po nákupec ha kličkování po městě, rozhodně vás překvapíme. Tahle křehká žena totiž řídí monstrózní off-road Ford Bronco, kterého se bojí i její manžel.
Manželka Kena Blocka Lucy určitě nemá o zajímavé automobily nouzi, ale když se jí Ken zeptal, jaký automobil by si přála na takové zábavné denní ježdění, její volba padla na Ford Bronco, který nedávno viděla u své kamarádky.
Tenhle nápad se Kenovi okamžitě zalíbil, ale nesměl by to být Block, aby se na autě neodehrálo pár výrazných úprav. Jak ostatně padlo ve videu "Nejsou běžná rodina, tak přeci nemohou mít běžná auta". Díky řadě sponzorů a společností, se kterými Block spolupracuje, se z Bronca stala famózní záležitost.
Jeho žena Lucy si sice mohla vybrat rok a styl úprav, nicméně o zbytku už pak nejspíš rozhodoval sám Ken, který nechal vyměnit prakticky vše. Pod kapotou je tak nový pětilitrový motor Ford V8 o výkonu cca 420 koní. Původní Bronco přitom dostávalo nanejvýš 190 koní.
Vůz má volitelný pohon pouze zadní nápravy nebo čtyř kol, přičemž výkon putuje na kola skrze moderní automatickou převodovku s možností manuálního řazení. Co se týče samotného řízení, vůz je prý děsivý. Na sebemenší sešlápnutí plynového pedálu reaguje vůz až přecitlivěle, převodovka si dělá co chce a řízení nepatří k nejpřesnějším, jak řekl sám Ken.
Jízda je tak možná trochu děsivá, ale rozhodně zábavná. A to ani nemluvíme o otevřené karoserii. Střechu, byť jen v podobě složeného plátna, byste zde hledali marně.
Jinak nezáživná prezentace se však zvrtla v momentě, kdy si vůz chtěl vyzkoušet Hert, specialista na "pálení" pneumatik. Nejdříve si vyzkoušel jak děsivě působí akcelerace a poté se chtěl pustit do pálení pneumatik. Měl však problém udržet vůz na místě a zanedlouho se ukázalo proč - brzdy vypověděly službu.
Zanedlouho se zjistilo, že z brzdového systému vytekla jednou z brzdových hadiček veškerá brzdová kapalina, takže vůz byl bez brzd. Nutno ale dodat, že tohle nebyla chyba řidiče. S největší pravděpodobností šlo o vadný díl nebo běžné opotřebení, se kterým si tamní mechanik za pár hodin poradil.
Za chvíli tak došlo na druhý a tentokrát už úspěšný pokus s pálením pneumatik. 450 koní pod kapotou roztáčelo zadní kola bez sebemenšího zaváhání a kolem celého vozu se vytvořila hustá kouřová clona. Celé dovádění zastavily až plameny prosvítající z podběhu.
Během vytáčení motoru se totiž svody rozpálily do ruda a něco nad sebou zapálily. Jak moc byly svody rozžhaveny dokazuje i fakt, že i po dvou minutách od uhašení plamenů byly stále rozžhavené do ruda. Jak moc se to na stavu vozidla podepsalo ale nevíme.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?