Lucy Block, manželka slavného závodníka Kena Block, má docela zajímavý vkus na automobily. Pokud byste čekaly malou Fiestu vhodnou k brouzdání po nákupec ha kličkování po městě, rozhodně vás překvapíme. Tahle křehká žena totiž řídí monstrózní off-road Ford Bronco, kterého se bojí i její manžel.
Manželka Kena Blocka Lucy určitě nemá o zajímavé automobily nouzi, ale když se jí Ken zeptal, jaký automobil by si přála na takové zábavné denní ježdění, její volba padla na Ford Bronco, který nedávno viděla u své kamarádky.
Tenhle nápad se Kenovi okamžitě zalíbil, ale nesměl by to být Block, aby se na autě neodehrálo pár výrazných úprav. Jak ostatně padlo ve videu "Nejsou běžná rodina, tak přeci nemohou mít běžná auta". Díky řadě sponzorů a společností, se kterými Block spolupracuje, se z Bronca stala famózní záležitost.
Jeho žena Lucy si sice mohla vybrat rok a styl úprav, nicméně o zbytku už pak nejspíš rozhodoval sám Ken, který nechal vyměnit prakticky vše. Pod kapotou je tak nový pětilitrový motor Ford V8 o výkonu cca 420 koní. Původní Bronco přitom dostávalo nanejvýš 190 koní.
Vůz má volitelný pohon pouze zadní nápravy nebo čtyř kol, přičemž výkon putuje na kola skrze moderní automatickou převodovku s možností manuálního řazení. Co se týče samotného řízení, vůz je prý děsivý. Na sebemenší sešlápnutí plynového pedálu reaguje vůz až přecitlivěle, převodovka si dělá co chce a řízení nepatří k nejpřesnějším, jak řekl sám Ken.
Jízda je tak možná trochu děsivá, ale rozhodně zábavná. A to ani nemluvíme o otevřené karoserii. Střechu, byť jen v podobě složeného plátna, byste zde hledali marně.
Jinak nezáživná prezentace se však zvrtla v momentě, kdy si vůz chtěl vyzkoušet Hert, specialista na "pálení" pneumatik. Nejdříve si vyzkoušel jak děsivě působí akcelerace a poté se chtěl pustit do pálení pneumatik. Měl však problém udržet vůz na místě a zanedlouho se ukázalo proč - brzdy vypověděly službu.
Zanedlouho se zjistilo, že z brzdového systému vytekla jednou z brzdových hadiček veškerá brzdová kapalina, takže vůz byl bez brzd. Nutno ale dodat, že tohle nebyla chyba řidiče. S největší pravděpodobností šlo o vadný díl nebo běžné opotřebení, se kterým si tamní mechanik za pár hodin poradil.
Za chvíli tak došlo na druhý a tentokrát už úspěšný pokus s pálením pneumatik. 450 koní pod kapotou roztáčelo zadní kola bez sebemenšího zaváhání a kolem celého vozu se vytvořila hustá kouřová clona. Celé dovádění zastavily až plameny prosvítající z podběhu.
Během vytáčení motoru se totiž svody rozpálily do ruda a něco nad sebou zapálily. Jak moc byly svody rozžhaveny dokazuje i fakt, že i po dvou minutách od uhašení plamenů byly stále rozžhavené do ruda. Jak moc se to na stavu vozidla podepsalo ale nevíme.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?