Na sérii závodních her Need for Speed vyrůstala celá řada z nás, proto když se před lety objevil film se stejným názvem, všichni se těšili na pořádnou akci s vůní motorového oleje. My však nejsem filmovými kritiky a nechceme se pouštět ani do komentování aut na plátnech kin. Mnohem zajímavější vozy totiž zůstaly v pozadí a často i za kamerou, jako například tento speciální filmový Mustang.
Cílem filmařů bylo vytvořit dostatečně rychlý vůz, který by bylo možné osadit kamerami a získat tak jedinečné záběry rychle jedoucích supersportů. Právě tak vzniklo tohle matně černé monstrum, jehož základem je Ford Mustang GT s 5.0 litrovým atmosfericky plněným osmiválcem.
Už v základu dokáže výkon pětilitrového Mustangu vykouzlit úsměv na rtech, nicméně díky kompresoru Saleen se z motoru podařilo vytěžit krásných 625 koní. Kromě toho dostal vůz upravenou zadní nápravu a sportovní 14 palcové brzdy Saleen.
Pro natáčení byl pak Mustang upraven přidáním speciálních rámů vpředu i vzadu, na které se dají umístit kamery se stabilizátory, čímž je dosaženo krásně plynulých záběrů. V zadní části byly navíc odstraněny dveře kufru a místo nich byla umístěna jakási hranatá "budka" pro štáb a obsluhu kamer.
Na prodej vozu upozornil web zabývající se foto a videotechnikou "DigitalRev.com", podle kterého by měl být speciální Mustang v nabídce akční síně Barret Jackson během nadcházející aukce ve Scottsdale. zájemci o jedinečný vůz by se však měli připravit na to, že jeho registrace na úřadech nebude vůbec snadná, neboť se automobil prodává jako "příslušenství pro kameru". Inu takový hodně výkonný stativ a stabilizátor. S největší pravděpodobností bude i pěkně drahý, nicméně jeho cenu se nám zjistit nepodařilo.
Kromě Mustangu však štáb využíval několik dalších zajímavých vozů s filmařským vybavením. Mercedes s ramenem na jehož konci je umístěna kamera patří k již poměrně častému vybavení každého většího štábu, nicméně Audi A6 s ramenem už tak obvyklá není a skutečnou raritou je Ferrari s obrovským lešením, na kterém je umístěna kamera.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.