Na sérii závodních her Need for Speed vyrůstala celá řada z nás, proto když se před lety objevil film se stejným názvem, všichni se těšili na pořádnou akci s vůní motorového oleje. My však nejsem filmovými kritiky a nechceme se pouštět ani do komentování aut na plátnech kin. Mnohem zajímavější vozy totiž zůstaly v pozadí a často i za kamerou, jako například tento speciální filmový Mustang.
Cílem filmařů bylo vytvořit dostatečně rychlý vůz, který by bylo možné osadit kamerami a získat tak jedinečné záběry rychle jedoucích supersportů. Právě tak vzniklo tohle matně černé monstrum, jehož základem je Ford Mustang GT s 5.0 litrovým atmosfericky plněným osmiválcem.
Už v základu dokáže výkon pětilitrového Mustangu vykouzlit úsměv na rtech, nicméně díky kompresoru Saleen se z motoru podařilo vytěžit krásných 625 koní. Kromě toho dostal vůz upravenou zadní nápravu a sportovní 14 palcové brzdy Saleen.
Pro natáčení byl pak Mustang upraven přidáním speciálních rámů vpředu i vzadu, na které se dají umístit kamery se stabilizátory, čímž je dosaženo krásně plynulých záběrů. V zadní části byly navíc odstraněny dveře kufru a místo nich byla umístěna jakási hranatá "budka" pro štáb a obsluhu kamer.
Na prodej vozu upozornil web zabývající se foto a videotechnikou "DigitalRev.com", podle kterého by měl být speciální Mustang v nabídce akční síně Barret Jackson během nadcházející aukce ve Scottsdale. zájemci o jedinečný vůz by se však měli připravit na to, že jeho registrace na úřadech nebude vůbec snadná, neboť se automobil prodává jako "příslušenství pro kameru". Inu takový hodně výkonný stativ a stabilizátor. S největší pravděpodobností bude i pěkně drahý, nicméně jeho cenu se nám zjistit nepodařilo.
Kromě Mustangu však štáb využíval několik dalších zajímavých vozů s filmařským vybavením. Mercedes s ramenem na jehož konci je umístěna kamera patří k již poměrně častému vybavení každého většího štábu, nicméně Audi A6 s ramenem už tak obvyklá není a skutečnou raritou je Ferrari s obrovským lešením, na kterém je umístěna kamera.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?