Na sérii závodních her Need for Speed vyrůstala celá řada z nás, proto když se před lety objevil film se stejným názvem, všichni se těšili na pořádnou akci s vůní motorového oleje. My však nejsem filmovými kritiky a nechceme se pouštět ani do komentování aut na plátnech kin. Mnohem zajímavější vozy totiž zůstaly v pozadí a často i za kamerou, jako například tento speciální filmový Mustang.
Cílem filmařů bylo vytvořit dostatečně rychlý vůz, který by bylo možné osadit kamerami a získat tak jedinečné záběry rychle jedoucích supersportů. Právě tak vzniklo tohle matně černé monstrum, jehož základem je Ford Mustang GT s 5.0 litrovým atmosfericky plněným osmiválcem.
Už v základu dokáže výkon pětilitrového Mustangu vykouzlit úsměv na rtech, nicméně díky kompresoru Saleen se z motoru podařilo vytěžit krásných 625 koní. Kromě toho dostal vůz upravenou zadní nápravu a sportovní 14 palcové brzdy Saleen.
Pro natáčení byl pak Mustang upraven přidáním speciálních rámů vpředu i vzadu, na které se dají umístit kamery se stabilizátory, čímž je dosaženo krásně plynulých záběrů. V zadní části byly navíc odstraněny dveře kufru a místo nich byla umístěna jakási hranatá "budka" pro štáb a obsluhu kamer.
Na prodej vozu upozornil web zabývající se foto a videotechnikou "DigitalRev.com", podle kterého by měl být speciální Mustang v nabídce akční síně Barret Jackson během nadcházející aukce ve Scottsdale. zájemci o jedinečný vůz by se však měli připravit na to, že jeho registrace na úřadech nebude vůbec snadná, neboť se automobil prodává jako "příslušenství pro kameru". Inu takový hodně výkonný stativ a stabilizátor. S největší pravděpodobností bude i pěkně drahý, nicméně jeho cenu se nám zjistit nepodařilo.
Kromě Mustangu však štáb využíval několik dalších zajímavých vozů s filmařským vybavením. Mercedes s ramenem na jehož konci je umístěna kamera patří k již poměrně častému vybavení každého většího štábu, nicméně Audi A6 s ramenem už tak obvyklá není a skutečnou raritou je Ferrari s obrovským lešením, na kterém je umístěna kamera.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.