Budeme-li se bavit o stylovém cestování retro mikrobusem, snad každého jako první napadne Volkswagen Microbus, který se stal symbolem Hippie a založil skvěle fungující a osvědčenou řadu Transporter. Už v padesátých letech se však proti Volkswagenu postavil Mercedes, jehož řada 319 možná nebyla tak úspěšná, ale po letech má rozhodně co nabídnout.
To ostatně potvrzuje kousek, který se objevil na stránkách aukční společnosti RMSothebys. Renovovaný Mercedes-Benz O 319 z roku 1959 navíc dostal i řadu úprav, díky kterým se může stát dokonalým a stylovým společníkem pro takřka jakékoliv úpravy.
Pod jeho kapotou nalezneme modernější motor s přímím vstřikováním, který je spojen s automatickou převodovkou. Mnohem zajímavější je však podvozek, který těží ze vzduchového odpružení a jeho zadní kola jsou zdvojená.
Veškerá úpravy na voze, včetně dvoubarevného retro lakování nebo přestavby interiéru na obytnou dodávku, jsou dílem předchozího majitele. Tím byl jistý počítačový inženýr, který vlastnil vůz celých 15 let a podstatnou část této doby věnoval jeho zušlechťování a modernizaci.
Řada úprav však není na první pohled vůbec vidět. Kromě již zmíněného vzduchového odpružení totiž ve voze nalezneme i propracovanou elektroinstalaci, která nabízí například osvětlení každého šuplíku okamžitě při otevření. Ani při delším kempování se pak nemusíte bát nedostatku elektřiny, neboť vůz má vlastní solární panel, který se však dá skrýt a nijak nehyzdí vzhled vozu. Nádrže na vodu a propan umístěné u podvozku jsou pak samozřejmostí.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.