Největší retardér světa? Tohle SUV si s ním poradilo

Range Rover Evoque si poradil s největším zpomalovacím prahem světa bez zaváhání
Range Rover Evoque si poradil s největším zpomalovacím prahem světa bez zaváhání, foto: youtube.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 19. prosince 2017 12:01 | akt. 19. prosince 2017 12:33
Sdílej:

Při pohledu na britské silnice se zdá, že ostrovní národ je doslova posedlý kruhovými objezdy a zpomalovacími retardéry. Nelze se tak divit, že právě v v Británii byl jistou dobu k vidění ten největší retardér světa. Nemusíte se však bát, nebyl zde umístěn nastálo. Jednalo se jen o zajímavý způsob, jak nám připomenout existenci jednoho schopného SUV.

Většina vozů z kategorie SUV nás většinou klame tělem. Agresivní nárazníky, vyšší světlá výška, pohon všech kol a drsný vzhled - tyto atributy nalezneme téměř u všech, ovšem při zdolávání skutečného terénu se velice rychle pozná, kdo je opravdu drsný, a kdo se jen za maskou drsňáka skrývá.

Jedním z těch skutečně drsných a schopných jedinců je například Range Rover Evoque, který na první pohled cílí zejména na zákazníky pohybující se většinu času po městě, ovšem i mimo asfaltované silnice dokáže předvést víc, než většina jeho konkurentů.

Evoque už je však na trhu nějaký ten pátek, takže se automobilka rozhodla trochu jeho prodeje podpořit a znovu ho zviditelnit. A právě k tomu má sloužit reklamní spot, který si ze zpomalovacích prahů tak trochu utahuje. Automobilka totiž umístila na silnici retardér, který žádný osobák nemá šanci přejet.

Právě tady však Evoque ukazuje svůj off-roadový rodokmen a při vcelku brutálním křížení náprav si elegantně přibrzďuje protáčející se kola, díky čemuž mají kola v kontaktu s vozovkou dostatek trakce, aby se Evoque vyškrábal až na vrchol. Dolu už je to pak hračka. A přihlížející? Ti jen nevěřícně zírají.

Automobilka Jaguar Land Rover využívá ke své propagaci podobné husarské kousky poměrně často. Překonat představení nového Jaguaru E-Pace však nebude vůbec jednoduché. Tehdy se totiž automobilka rozhodla skočit s automobilem vývrtku, během které se automobil otočí kolem vlastní osy. To se nakonec opravdu podařilo a v Guinessově knize rekordů tak brzy najdete, že skok byl dlouhý 15.3 metru a vůz se během něj otočil o 270 stupňů. 

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.