Při pohledu na britské silnice se zdá, že ostrovní národ je doslova posedlý kruhovými objezdy a zpomalovacími retardéry. Nelze se tak divit, že právě v v Británii byl jistou dobu k vidění ten největší retardér světa. Nemusíte se však bát, nebyl zde umístěn nastálo. Jednalo se jen o zajímavý způsob, jak nám připomenout existenci jednoho schopného SUV.
Většina vozů z kategorie SUV nás většinou klame tělem. Agresivní nárazníky, vyšší světlá výška, pohon všech kol a drsný vzhled - tyto atributy nalezneme téměř u všech, ovšem při zdolávání skutečného terénu se velice rychle pozná, kdo je opravdu drsný, a kdo se jen za maskou drsňáka skrývá.
Jedním z těch skutečně drsných a schopných jedinců je například Range Rover Evoque, který na první pohled cílí zejména na zákazníky pohybující se většinu času po městě, ovšem i mimo asfaltované silnice dokáže předvést víc, než většina jeho konkurentů.
Evoque už je však na trhu nějaký ten pátek, takže se automobilka rozhodla trochu jeho prodeje podpořit a znovu ho zviditelnit. A právě k tomu má sloužit reklamní spot, který si ze zpomalovacích prahů tak trochu utahuje. Automobilka totiž umístila na silnici retardér, který žádný osobák nemá šanci přejet.
Právě tady však Evoque ukazuje svůj off-roadový rodokmen a při vcelku brutálním křížení náprav si elegantně přibrzďuje protáčející se kola, díky čemuž mají kola v kontaktu s vozovkou dostatek trakce, aby se Evoque vyškrábal až na vrchol. Dolu už je to pak hračka. A přihlížející? Ti jen nevěřícně zírají.
Automobilka Jaguar Land Rover využívá ke své propagaci podobné husarské kousky poměrně často. Překonat představení nového Jaguaru E-Pace však nebude vůbec jednoduché. Tehdy se totiž automobilka rozhodla skočit s automobilem vývrtku, během které se automobil otočí kolem vlastní osy. To se nakonec opravdu podařilo a v Guinessově knize rekordů tak brzy najdete, že skok byl dlouhý 15.3 metru a vůz se během něj otočil o 270 stupňů.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.