Při pohledu na britské silnice se zdá, že ostrovní národ je doslova posedlý kruhovými objezdy a zpomalovacími retardéry. Nelze se tak divit, že právě v v Británii byl jistou dobu k vidění ten největší retardér světa. Nemusíte se však bát, nebyl zde umístěn nastálo. Jednalo se jen o zajímavý způsob, jak nám připomenout existenci jednoho schopného SUV.
Většina vozů z kategorie SUV nás většinou klame tělem. Agresivní nárazníky, vyšší světlá výška, pohon všech kol a drsný vzhled - tyto atributy nalezneme téměř u všech, ovšem při zdolávání skutečného terénu se velice rychle pozná, kdo je opravdu drsný, a kdo se jen za maskou drsňáka skrývá.
Jedním z těch skutečně drsných a schopných jedinců je například Range Rover Evoque, který na první pohled cílí zejména na zákazníky pohybující se většinu času po městě, ovšem i mimo asfaltované silnice dokáže předvést víc, než většina jeho konkurentů.
Evoque už je však na trhu nějaký ten pátek, takže se automobilka rozhodla trochu jeho prodeje podpořit a znovu ho zviditelnit. A právě k tomu má sloužit reklamní spot, který si ze zpomalovacích prahů tak trochu utahuje. Automobilka totiž umístila na silnici retardér, který žádný osobák nemá šanci přejet.
Právě tady však Evoque ukazuje svůj off-roadový rodokmen a při vcelku brutálním křížení náprav si elegantně přibrzďuje protáčející se kola, díky čemuž mají kola v kontaktu s vozovkou dostatek trakce, aby se Evoque vyškrábal až na vrchol. Dolu už je to pak hračka. A přihlížející? Ti jen nevěřícně zírají.
Automobilka Jaguar Land Rover využívá ke své propagaci podobné husarské kousky poměrně často. Překonat představení nového Jaguaru E-Pace však nebude vůbec jednoduché. Tehdy se totiž automobilka rozhodla skočit s automobilem vývrtku, během které se automobil otočí kolem vlastní osy. To se nakonec opravdu podařilo a v Guinessově knize rekordů tak brzy najdete, že skok byl dlouhý 15.3 metru a vůz se během něj otočil o 270 stupňů.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?