Při pohledu na britské silnice se zdá, že ostrovní národ je doslova posedlý kruhovými objezdy a zpomalovacími retardéry. Nelze se tak divit, že právě v v Británii byl jistou dobu k vidění ten největší retardér světa. Nemusíte se však bát, nebyl zde umístěn nastálo. Jednalo se jen o zajímavý způsob, jak nám připomenout existenci jednoho schopného SUV.
Většina vozů z kategorie SUV nás většinou klame tělem. Agresivní nárazníky, vyšší světlá výška, pohon všech kol a drsný vzhled - tyto atributy nalezneme téměř u všech, ovšem při zdolávání skutečného terénu se velice rychle pozná, kdo je opravdu drsný, a kdo se jen za maskou drsňáka skrývá.
Jedním z těch skutečně drsných a schopných jedinců je například Range Rover Evoque, který na první pohled cílí zejména na zákazníky pohybující se většinu času po městě, ovšem i mimo asfaltované silnice dokáže předvést víc, než většina jeho konkurentů.
Evoque už je však na trhu nějaký ten pátek, takže se automobilka rozhodla trochu jeho prodeje podpořit a znovu ho zviditelnit. A právě k tomu má sloužit reklamní spot, který si ze zpomalovacích prahů tak trochu utahuje. Automobilka totiž umístila na silnici retardér, který žádný osobák nemá šanci přejet.
Právě tady však Evoque ukazuje svůj off-roadový rodokmen a při vcelku brutálním křížení náprav si elegantně přibrzďuje protáčející se kola, díky čemuž mají kola v kontaktu s vozovkou dostatek trakce, aby se Evoque vyškrábal až na vrchol. Dolu už je to pak hračka. A přihlížející? Ti jen nevěřícně zírají.
Automobilka Jaguar Land Rover využívá ke své propagaci podobné husarské kousky poměrně často. Překonat představení nového Jaguaru E-Pace však nebude vůbec jednoduché. Tehdy se totiž automobilka rozhodla skočit s automobilem vývrtku, během které se automobil otočí kolem vlastní osy. To se nakonec opravdu podařilo a v Guinessově knize rekordů tak brzy najdete, že skok byl dlouhý 15.3 metru a vůz se během něj otočil o 270 stupňů.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?