Při pohledu na britské silnice se zdá, že ostrovní národ je doslova posedlý kruhovými objezdy a zpomalovacími retardéry. Nelze se tak divit, že právě v v Británii byl jistou dobu k vidění ten největší retardér světa. Nemusíte se však bát, nebyl zde umístěn nastálo. Jednalo se jen o zajímavý způsob, jak nám připomenout existenci jednoho schopného SUV.
Většina vozů z kategorie SUV nás většinou klame tělem. Agresivní nárazníky, vyšší světlá výška, pohon všech kol a drsný vzhled - tyto atributy nalezneme téměř u všech, ovšem při zdolávání skutečného terénu se velice rychle pozná, kdo je opravdu drsný, a kdo se jen za maskou drsňáka skrývá.
Jedním z těch skutečně drsných a schopných jedinců je například Range Rover Evoque, který na první pohled cílí zejména na zákazníky pohybující se většinu času po městě, ovšem i mimo asfaltované silnice dokáže předvést víc, než většina jeho konkurentů.
Evoque už je však na trhu nějaký ten pátek, takže se automobilka rozhodla trochu jeho prodeje podpořit a znovu ho zviditelnit. A právě k tomu má sloužit reklamní spot, který si ze zpomalovacích prahů tak trochu utahuje. Automobilka totiž umístila na silnici retardér, který žádný osobák nemá šanci přejet.
Právě tady však Evoque ukazuje svůj off-roadový rodokmen a při vcelku brutálním křížení náprav si elegantně přibrzďuje protáčející se kola, díky čemuž mají kola v kontaktu s vozovkou dostatek trakce, aby se Evoque vyškrábal až na vrchol. Dolu už je to pak hračka. A přihlížející? Ti jen nevěřícně zírají.
Automobilka Jaguar Land Rover využívá ke své propagaci podobné husarské kousky poměrně často. Překonat představení nového Jaguaru E-Pace však nebude vůbec jednoduché. Tehdy se totiž automobilka rozhodla skočit s automobilem vývrtku, během které se automobil otočí kolem vlastní osy. To se nakonec opravdu podařilo a v Guinessově knize rekordů tak brzy najdete, že skok byl dlouhý 15.3 metru a vůz se během něj otočil o 270 stupňů.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?