Lidé si často kupují SUVčka s pohonem všech kol, aniž by se kdy dostali do situace, kdy by je mohli využít. Někteří majitelé těchto vozů však chtějí znát jejich možnosti mimo silnice a tak s nimi vyvádí doslova psí kusy. Jedním z nich je teď i Bjørn Nyland, který dlouhodobě zkouší co všechno vydrží jeho Tesla Model X nazvaná Optimus Prime.
V rámci zimního off-road testu se Bjørn vydal do sněhem pokrytých lesů, aby si vyzkoušel, jak dobře či špatně si povede Tesla Model X s pohonem všech kol na zasněžených cestách a v náročném terénu. Během zahřívacího kola se vydal jen na malou projížďku po obyčejné lesní cestě, ovšem už při jeho prvního pokusu o nájezd zpátky na silnici muselo být všem jasné, že s jízdou ve terénu nemá absolutně žádné zkušenosti.
V mnohem větším měřítku se to však potvrdilo až za chvíli, kdy se Bjørnova Tesla řítila z namrzlého svahu jak saně. Ani to však ještě nebyl takový problém. Ten nastal až v momentě, kdy se rozhodl projet zřejmě často využívanou lesnickou cestu, na které byly hluboké koleje.
Zde se projevila zrádnost terénu a Bjørnova nezkušenost naplno. Najel totiž na pořádnou bahení lázeň, která byla pokryta vrstvou ledu. Ten váhu vozu samozřejmě nevydržel a Tesla do bláta zahučela. Výsledek? Poškozený podběh, poškozený senzor, poškozený nárazník, poškozená barva. Po prvním pokusu si ale Bjørn všech poškození nevšiml, označil je jen za povrchová zranění a jal se pokus opakovat
Druhý pokus však dopadl tragicky, když se Tesla svezla zpátky do bláta a už nebyla schopna se z něj sama vyhrabat. Zkrátka kombinace nezkušenosti a silničních pneumatik. Spásou se tak nakonec stal stařičký Jeep Wrangler, který Teslu vytáhl.
Kompletní seznam škod je neznámý, ovšem Bjørn vše bere s úsměvem a jak ve videu říká "rozbil sem si auto, pojištění to nepokryje, budu to muset zaplatit a žena na mě bude řvát". V myčce pak Bjørn odhadl náklady na 1000 euro za nárazník, 300 euro za lištu blatníku a ještě něco za práci. Vánoce u lokálního servisu Tesla tak asi budou bohaté.
I přes ztrátu offroadové důstojnosti se ale Bjørn rozhodl do lesa vrátit, tentokrát už ale pod dohledem svého kamaráda v Jeepu, který mu pomohl s výběrem trasy. Tesla se pak držela poměrně statečně a největším omezením byly nakonec jen silniční pneumatiky, dlouhý rozvor a nízká světlá výška.
A co z toho pro majitele Tesly Model X plyne? Pokud chcete jet do terénu, nechte Teslu doma a za peníze ušetřené díky provozu na elektřinu si kupte Wranglera.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!