Lidé si často kupují SUVčka s pohonem všech kol, aniž by se kdy dostali do situace, kdy by je mohli využít. Někteří majitelé těchto vozů však chtějí znát jejich možnosti mimo silnice a tak s nimi vyvádí doslova psí kusy. Jedním z nich je teď i Bjørn Nyland, který dlouhodobě zkouší co všechno vydrží jeho Tesla Model X nazvaná Optimus Prime.
V rámci zimního off-road testu se Bjørn vydal do sněhem pokrytých lesů, aby si vyzkoušel, jak dobře či špatně si povede Tesla Model X s pohonem všech kol na zasněžených cestách a v náročném terénu. Během zahřívacího kola se vydal jen na malou projížďku po obyčejné lesní cestě, ovšem už při jeho prvního pokusu o nájezd zpátky na silnici muselo být všem jasné, že s jízdou ve terénu nemá absolutně žádné zkušenosti.
V mnohem větším měřítku se to však potvrdilo až za chvíli, kdy se Bjørnova Tesla řítila z namrzlého svahu jak saně. Ani to však ještě nebyl takový problém. Ten nastal až v momentě, kdy se rozhodl projet zřejmě často využívanou lesnickou cestu, na které byly hluboké koleje.
Zde se projevila zrádnost terénu a Bjørnova nezkušenost naplno. Najel totiž na pořádnou bahení lázeň, která byla pokryta vrstvou ledu. Ten váhu vozu samozřejmě nevydržel a Tesla do bláta zahučela. Výsledek? Poškozený podběh, poškozený senzor, poškozený nárazník, poškozená barva. Po prvním pokusu si ale Bjørn všech poškození nevšiml, označil je jen za povrchová zranění a jal se pokus opakovat
Druhý pokus však dopadl tragicky, když se Tesla svezla zpátky do bláta a už nebyla schopna se z něj sama vyhrabat. Zkrátka kombinace nezkušenosti a silničních pneumatik. Spásou se tak nakonec stal stařičký Jeep Wrangler, který Teslu vytáhl.
Kompletní seznam škod je neznámý, ovšem Bjørn vše bere s úsměvem a jak ve videu říká "rozbil sem si auto, pojištění to nepokryje, budu to muset zaplatit a žena na mě bude řvát". V myčce pak Bjørn odhadl náklady na 1000 euro za nárazník, 300 euro za lištu blatníku a ještě něco za práci. Vánoce u lokálního servisu Tesla tak asi budou bohaté.
I přes ztrátu offroadové důstojnosti se ale Bjørn rozhodl do lesa vrátit, tentokrát už ale pod dohledem svého kamaráda v Jeepu, který mu pomohl s výběrem trasy. Tesla se pak držela poměrně statečně a největším omezením byly nakonec jen silniční pneumatiky, dlouhý rozvor a nízká světlá výška.
A co z toho pro majitele Tesly Model X plyne? Pokud chcete jet do terénu, nechte Teslu doma a za peníze ušetřené díky provozu na elektřinu si kupte Wranglera.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.