Lidé si často kupují SUVčka s pohonem všech kol, aniž by se kdy dostali do situace, kdy by je mohli využít. Někteří majitelé těchto vozů však chtějí znát jejich možnosti mimo silnice a tak s nimi vyvádí doslova psí kusy. Jedním z nich je teď i Bjørn Nyland, který dlouhodobě zkouší co všechno vydrží jeho Tesla Model X nazvaná Optimus Prime.
V rámci zimního off-road testu se Bjørn vydal do sněhem pokrytých lesů, aby si vyzkoušel, jak dobře či špatně si povede Tesla Model X s pohonem všech kol na zasněžených cestách a v náročném terénu. Během zahřívacího kola se vydal jen na malou projížďku po obyčejné lesní cestě, ovšem už při jeho prvního pokusu o nájezd zpátky na silnici muselo být všem jasné, že s jízdou ve terénu nemá absolutně žádné zkušenosti.
V mnohem větším měřítku se to však potvrdilo až za chvíli, kdy se Bjørnova Tesla řítila z namrzlého svahu jak saně. Ani to však ještě nebyl takový problém. Ten nastal až v momentě, kdy se rozhodl projet zřejmě často využívanou lesnickou cestu, na které byly hluboké koleje.
Zde se projevila zrádnost terénu a Bjørnova nezkušenost naplno. Najel totiž na pořádnou bahení lázeň, která byla pokryta vrstvou ledu. Ten váhu vozu samozřejmě nevydržel a Tesla do bláta zahučela. Výsledek? Poškozený podběh, poškozený senzor, poškozený nárazník, poškozená barva. Po prvním pokusu si ale Bjørn všech poškození nevšiml, označil je jen za povrchová zranění a jal se pokus opakovat
Druhý pokus však dopadl tragicky, když se Tesla svezla zpátky do bláta a už nebyla schopna se z něj sama vyhrabat. Zkrátka kombinace nezkušenosti a silničních pneumatik. Spásou se tak nakonec stal stařičký Jeep Wrangler, který Teslu vytáhl.
Kompletní seznam škod je neznámý, ovšem Bjørn vše bere s úsměvem a jak ve videu říká "rozbil sem si auto, pojištění to nepokryje, budu to muset zaplatit a žena na mě bude řvát". V myčce pak Bjørn odhadl náklady na 1000 euro za nárazník, 300 euro za lištu blatníku a ještě něco za práci. Vánoce u lokálního servisu Tesla tak asi budou bohaté.
I přes ztrátu offroadové důstojnosti se ale Bjørn rozhodl do lesa vrátit, tentokrát už ale pod dohledem svého kamaráda v Jeepu, který mu pomohl s výběrem trasy. Tesla se pak držela poměrně statečně a největším omezením byly nakonec jen silniční pneumatiky, dlouhý rozvor a nízká světlá výška.
A co z toho pro majitele Tesly Model X plyne? Pokud chcete jet do terénu, nechte Teslu doma a za peníze ušetřené díky provozu na elektřinu si kupte Wranglera.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.