Lidé si často kupují SUVčka s pohonem všech kol, aniž by se kdy dostali do situace, kdy by je mohli využít. Někteří majitelé těchto vozů však chtějí znát jejich možnosti mimo silnice a tak s nimi vyvádí doslova psí kusy. Jedním z nich je teď i Bjørn Nyland, který dlouhodobě zkouší co všechno vydrží jeho Tesla Model X nazvaná Optimus Prime.
V rámci zimního off-road testu se Bjørn vydal do sněhem pokrytých lesů, aby si vyzkoušel, jak dobře či špatně si povede Tesla Model X s pohonem všech kol na zasněžených cestách a v náročném terénu. Během zahřívacího kola se vydal jen na malou projížďku po obyčejné lesní cestě, ovšem už při jeho prvního pokusu o nájezd zpátky na silnici muselo být všem jasné, že s jízdou ve terénu nemá absolutně žádné zkušenosti.
V mnohem větším měřítku se to však potvrdilo až za chvíli, kdy se Bjørnova Tesla řítila z namrzlého svahu jak saně. Ani to však ještě nebyl takový problém. Ten nastal až v momentě, kdy se rozhodl projet zřejmě často využívanou lesnickou cestu, na které byly hluboké koleje.
Zde se projevila zrádnost terénu a Bjørnova nezkušenost naplno. Najel totiž na pořádnou bahení lázeň, která byla pokryta vrstvou ledu. Ten váhu vozu samozřejmě nevydržel a Tesla do bláta zahučela. Výsledek? Poškozený podběh, poškozený senzor, poškozený nárazník, poškozená barva. Po prvním pokusu si ale Bjørn všech poškození nevšiml, označil je jen za povrchová zranění a jal se pokus opakovat
Druhý pokus však dopadl tragicky, když se Tesla svezla zpátky do bláta a už nebyla schopna se z něj sama vyhrabat. Zkrátka kombinace nezkušenosti a silničních pneumatik. Spásou se tak nakonec stal stařičký Jeep Wrangler, který Teslu vytáhl.
Kompletní seznam škod je neznámý, ovšem Bjørn vše bere s úsměvem a jak ve videu říká "rozbil sem si auto, pojištění to nepokryje, budu to muset zaplatit a žena na mě bude řvát". V myčce pak Bjørn odhadl náklady na 1000 euro za nárazník, 300 euro za lištu blatníku a ještě něco za práci. Vánoce u lokálního servisu Tesla tak asi budou bohaté.
I přes ztrátu offroadové důstojnosti se ale Bjørn rozhodl do lesa vrátit, tentokrát už ale pod dohledem svého kamaráda v Jeepu, který mu pomohl s výběrem trasy. Tesla se pak držela poměrně statečně a největším omezením byly nakonec jen silniční pneumatiky, dlouhý rozvor a nízká světlá výška.
A co z toho pro majitele Tesly Model X plyne? Pokud chcete jet do terénu, nechte Teslu doma a za peníze ušetřené díky provozu na elektřinu si kupte Wranglera.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.