Pokud se o Teslu Semi alespoň trochu zajímáte, pak znáte její podobu buď z produktových fotografií vypuštěných samotnou automobilkou, nebo z nepříliš dobře osvětlené prezentace, kde se poprvé ukázala naživo. I přes následující prezentační jízdy, kde se mohlo pár vyvolených i svézt, nám však stále visí ve vzduchu řada otázek, na které se špatně hledají odpovědi.
Další rozruch kolem elektrického tahače Tesla Semi pak vyvolalo video, které pořídil a na svůj Instagram umístil jistý Roy Greenberg. Ten totiž zpozoroval nový tahač v designovém centru Tesly v Hawthorne a o svůj objev se ihned podělil se světem.
Po většinu videa se na tahač díváme sice zezadu a z dálky, ovšem i tak jsou hezky vidět důkladně aerodynamicky zakrytovaná kola, elegantní nízké zadní světla i boční panely, které mají zakrýt mezeru mezi tahačem a návěsem, čímž má dojít ke zlepšení aerodynamiky a snížení spotřeby.
Během krátkého pohledu z boku jsou pak dobře vidět dveře otevírající se proti směru jízdy, jak to známe například z vozů Rolls-Royce nebo starých československých náklaďáků viz. Praga V3S. Zajímavým detailem jsou i okýnka, která se sice nedají stahovat, ale dají se lehce vyklopit do strany. Pravděpodobně další oběť nadprůměrné aerodynamiky.
Co však vidět není, je prostor pro baterie, který dle odborníků musí být enormní. Baterie pohánějící tahač by měla mít kapacito 1 MWh, takže při současných technologiích by měla být 10x větší, než baterie v Tesla Model S P100D. Pro nic tak kolosálně velkého se však na tahači evidentně nenachází dostatek prostoru.
Nabízejí se tak pouze tři možnosti: 1. Tesla vlastní nové technologie na výrobu kompaktnějších baterií, 2. baterie nebude mít tak velkou kapacitu 3. Tesla blafuje a spoléhá na to, že do dodávek prvních tahačů Tesla Semi se ji podaří vyvinout výkonnější baterie.
Tesla Semi Truck #tesla #teslasemi #teslasemitruck #truckspotted #carspotted #carporn #truckporn #allelectric #electric #instavid #vidoftheday #teslahawthorne #teslahq #teslaheadquarters #teslaroadster #roadster
Odpověď samozřejmě neznáme, ovšem vzhledem k tomu, že první předobjednané tahače Tesla Semi by se měly objevit na silnicích už za cca 2 roky doufáme, že Tesla má vše pevně v rukou a nebude jí čekat stejný propadák, jako při zahajování výroby Modelu 3.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.