Pokud se o Teslu Semi alespoň trochu zajímáte, pak znáte její podobu buď z produktových fotografií vypuštěných samotnou automobilkou, nebo z nepříliš dobře osvětlené prezentace, kde se poprvé ukázala naživo. I přes následující prezentační jízdy, kde se mohlo pár vyvolených i svézt, nám však stále visí ve vzduchu řada otázek, na které se špatně hledají odpovědi.
Další rozruch kolem elektrického tahače Tesla Semi pak vyvolalo video, které pořídil a na svůj Instagram umístil jistý Roy Greenberg. Ten totiž zpozoroval nový tahač v designovém centru Tesly v Hawthorne a o svůj objev se ihned podělil se světem.
Po většinu videa se na tahač díváme sice zezadu a z dálky, ovšem i tak jsou hezky vidět důkladně aerodynamicky zakrytovaná kola, elegantní nízké zadní světla i boční panely, které mají zakrýt mezeru mezi tahačem a návěsem, čímž má dojít ke zlepšení aerodynamiky a snížení spotřeby.
Během krátkého pohledu z boku jsou pak dobře vidět dveře otevírající se proti směru jízdy, jak to známe například z vozů Rolls-Royce nebo starých československých náklaďáků viz. Praga V3S. Zajímavým detailem jsou i okýnka, která se sice nedají stahovat, ale dají se lehce vyklopit do strany. Pravděpodobně další oběť nadprůměrné aerodynamiky.
Co však vidět není, je prostor pro baterie, který dle odborníků musí být enormní. Baterie pohánějící tahač by měla mít kapacito 1 MWh, takže při současných technologiích by měla být 10x větší, než baterie v Tesla Model S P100D. Pro nic tak kolosálně velkého se však na tahači evidentně nenachází dostatek prostoru.
Nabízejí se tak pouze tři možnosti: 1. Tesla vlastní nové technologie na výrobu kompaktnějších baterií, 2. baterie nebude mít tak velkou kapacitu 3. Tesla blafuje a spoléhá na to, že do dodávek prvních tahačů Tesla Semi se ji podaří vyvinout výkonnější baterie.
Tesla Semi Truck #tesla #teslasemi #teslasemitruck #truckspotted #carspotted #carporn #truckporn #allelectric #electric #instavid #vidoftheday #teslahawthorne #teslahq #teslaheadquarters #teslaroadster #roadster
Odpověď samozřejmě neznáme, ovšem vzhledem k tomu, že první předobjednané tahače Tesla Semi by se měly objevit na silnicích už za cca 2 roky doufáme, že Tesla má vše pevně v rukou a nebude jí čekat stejný propadák, jako při zahajování výroby Modelu 3.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?