Kdykoliv automobilka jako Pagani představí jedinečný automobil, který má vždy ohromný sběratelský potenciál, zájemci se o něj obvykle poperou. Tato jedinečná Zonda Riviera však stojí opuštěná v dealerství Seven Car Lounge a majitel nikde. Že by na ní nikdo v Saúdské Arábii neměl?
Když Zonda Riviera dorazila před časem do dealerství Seven Car Lounge v Saúdské Arábii, všichni považovali za danou věc, že se během pár dní objeví majitel, který si za velké slávy převezme klíče a s automobilem odjede. Jaké však bylo překvapení, když se jedinečný skvost objevil v inzerci jako vůz na prodej.
Nebývá totiž zvykem, aby automobilky podobně vzácné modely prodávaly jednotlivým dealerstvím či autosalonům a nechávali prodeje na nich. Nabízí se tedy možnost, že autosalon vůz objednal pro některého ze svých movitých klientů, který však následně objednávku stáhl. Druhou, méně pravděpodobnou variantou, je však možnost, že autosalon si vůz skutečně pořídil pro sebe a až nyní pro něj shání zájemce. Při svém renomé by na to zrovna tento autosalon mohl mít dostatek prostředků.
Navíc v oblasti Saúdské Arábie nebude se sháněním nového majitele pro takto luxusní vůz žádným problémem. Na kolik unikát vyjde zůstává záhadou, neboť cena nebyla zveřejněna, ovšem jistě se bavíme o desítkách milionů korun. Stejně tak se mlží kolem technických parametrů, jediným známým faktem je tak nájezd 50 kilometrů.
Netušíme ani, co se skrývá pod kapotou, ovšem některé odhady mluví o klasickém 7.3 litrovém motoru AMG V12 o výkonu cca 760 koní, který sdílí i některé další Zondy.
Exteriér vozu doslova přitahuje pohledy díky kombinaci lesklého bíle lakovaného karbonu s jasně modrými doplňky. Uvnitř pak hraje prim karbon, kterému zdatně sekunduje modré čalounění ve vícero odstínech. Při pohledu zvenčí celé karoserii dominuje obří přívod vzduchu umístěný nad kabinou, který pozvolna přechází až k masivnímu křídlu, pod kterým se ukrývá nárazník s integrovanými výfuky a výrazným difuzorem.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.