Kdykoliv automobilka jako Pagani představí jedinečný automobil, který má vždy ohromný sběratelský potenciál, zájemci se o něj obvykle poperou. Tato jedinečná Zonda Riviera však stojí opuštěná v dealerství Seven Car Lounge a majitel nikde. Že by na ní nikdo v Saúdské Arábii neměl?
Když Zonda Riviera dorazila před časem do dealerství Seven Car Lounge v Saúdské Arábii, všichni považovali za danou věc, že se během pár dní objeví majitel, který si za velké slávy převezme klíče a s automobilem odjede. Jaké však bylo překvapení, když se jedinečný skvost objevil v inzerci jako vůz na prodej.
Nebývá totiž zvykem, aby automobilky podobně vzácné modely prodávaly jednotlivým dealerstvím či autosalonům a nechávali prodeje na nich. Nabízí se tedy možnost, že autosalon vůz objednal pro některého ze svých movitých klientů, který však následně objednávku stáhl. Druhou, méně pravděpodobnou variantou, je však možnost, že autosalon si vůz skutečně pořídil pro sebe a až nyní pro něj shání zájemce. Při svém renomé by na to zrovna tento autosalon mohl mít dostatek prostředků.
Navíc v oblasti Saúdské Arábie nebude se sháněním nového majitele pro takto luxusní vůz žádným problémem. Na kolik unikát vyjde zůstává záhadou, neboť cena nebyla zveřejněna, ovšem jistě se bavíme o desítkách milionů korun. Stejně tak se mlží kolem technických parametrů, jediným známým faktem je tak nájezd 50 kilometrů.
Netušíme ani, co se skrývá pod kapotou, ovšem některé odhady mluví o klasickém 7.3 litrovém motoru AMG V12 o výkonu cca 760 koní, který sdílí i některé další Zondy.
Exteriér vozu doslova přitahuje pohledy díky kombinaci lesklého bíle lakovaného karbonu s jasně modrými doplňky. Uvnitř pak hraje prim karbon, kterému zdatně sekunduje modré čalounění ve vícero odstínech. Při pohledu zvenčí celé karoserii dominuje obří přívod vzduchu umístěný nad kabinou, který pozvolna přechází až k masivnímu křídlu, pod kterým se ukrývá nárazník s integrovanými výfuky a výrazným difuzorem.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.