Kdykoliv automobilka jako Pagani představí jedinečný automobil, který má vždy ohromný sběratelský potenciál, zájemci se o něj obvykle poperou. Tato jedinečná Zonda Riviera však stojí opuštěná v dealerství Seven Car Lounge a majitel nikde. Že by na ní nikdo v Saúdské Arábii neměl?
Když Zonda Riviera dorazila před časem do dealerství Seven Car Lounge v Saúdské Arábii, všichni považovali za danou věc, že se během pár dní objeví majitel, který si za velké slávy převezme klíče a s automobilem odjede. Jaké však bylo překvapení, když se jedinečný skvost objevil v inzerci jako vůz na prodej.
Nebývá totiž zvykem, aby automobilky podobně vzácné modely prodávaly jednotlivým dealerstvím či autosalonům a nechávali prodeje na nich. Nabízí se tedy možnost, že autosalon vůz objednal pro některého ze svých movitých klientů, který však následně objednávku stáhl. Druhou, méně pravděpodobnou variantou, je však možnost, že autosalon si vůz skutečně pořídil pro sebe a až nyní pro něj shání zájemce. Při svém renomé by na to zrovna tento autosalon mohl mít dostatek prostředků.
Navíc v oblasti Saúdské Arábie nebude se sháněním nového majitele pro takto luxusní vůz žádným problémem. Na kolik unikát vyjde zůstává záhadou, neboť cena nebyla zveřejněna, ovšem jistě se bavíme o desítkách milionů korun. Stejně tak se mlží kolem technických parametrů, jediným známým faktem je tak nájezd 50 kilometrů.
Netušíme ani, co se skrývá pod kapotou, ovšem některé odhady mluví o klasickém 7.3 litrovém motoru AMG V12 o výkonu cca 760 koní, který sdílí i některé další Zondy.
Exteriér vozu doslova přitahuje pohledy díky kombinaci lesklého bíle lakovaného karbonu s jasně modrými doplňky. Uvnitř pak hraje prim karbon, kterému zdatně sekunduje modré čalounění ve vícero odstínech. Při pohledu zvenčí celé karoserii dominuje obří přívod vzduchu umístěný nad kabinou, který pozvolna přechází až k masivnímu křídlu, pod kterým se ukrývá nárazník s integrovanými výfuky a výrazným difuzorem.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.