Společnost Anheuser-Busch, pravděpodobně největší pivovarnický podnik na území USA, nedávno oznámil svou objednávku 40 elektrických tahačů Tesla. Podnik, který je známý svým dodržováním tradic a stále udržuje chov "pivovarských valachů", chce díky elektrickým tahačům dodržet svůj plán na snížení uhlíkové stopy o 30 % do roku 2025.
Pokud vám název společnost Anheuser-Busch nic neříká, pak situaci rychle napravíme. Právě tato společnost totiž stojí za výrobou piva "Budweiser" a dlouhé roky se soudila se společností Budějovický Budvar o název Budweiser. Většinu sporů však prohrála, takže ve většině států Evropy naleznete její pivo pouze pod označením "Bud".
To jsme ale poněkud odbočili. Zásadní pro nás totiž je, že tato společnost si objednala 40 elektrických tahačů Tesla Semi. Pouhý měsíc od představení se tak jedná zatím o největší objednávku, která překonává i společnosti jako Walmart, DHL nebo J.B. Hunt.
Důvodem volby tahačů Tesla však nebyla image, ale snaha naplnit plán, jehož cílem je snížit uhlíkovou stopu společnosti o 30 % a to do roku 2025. Jen pro vaši představu, oněch 30 procent se rovná odstranění zhruba 500.000 automobilů ze silnic každý rok.
Není proto překvapením, že Tesla není jediná pokroková společnost, se kterou Anheuser-Busch spolupracuje. Podle dřívějších zpráv má zájem o vodíkem poháněné náklaďáky vyráběné společností Nikola, spolupracuje na systémech autonomního řízení se společnostmi Otto a Uber Freight a také spolupracuje se společností Convoy trucking company.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.