Společnost Anheuser-Busch, pravděpodobně největší pivovarnický podnik na území USA, nedávno oznámil svou objednávku 40 elektrických tahačů Tesla. Podnik, který je známý svým dodržováním tradic a stále udržuje chov "pivovarských valachů", chce díky elektrickým tahačům dodržet svůj plán na snížení uhlíkové stopy o 30 % do roku 2025.
Pokud vám název společnost Anheuser-Busch nic neříká, pak situaci rychle napravíme. Právě tato společnost totiž stojí za výrobou piva "Budweiser" a dlouhé roky se soudila se společností Budějovický Budvar o název Budweiser. Většinu sporů však prohrála, takže ve většině států Evropy naleznete její pivo pouze pod označením "Bud".
To jsme ale poněkud odbočili. Zásadní pro nás totiž je, že tato společnost si objednala 40 elektrických tahačů Tesla Semi. Pouhý měsíc od představení se tak jedná zatím o největší objednávku, která překonává i společnosti jako Walmart, DHL nebo J.B. Hunt.
Důvodem volby tahačů Tesla však nebyla image, ale snaha naplnit plán, jehož cílem je snížit uhlíkovou stopu společnosti o 30 % a to do roku 2025. Jen pro vaši představu, oněch 30 procent se rovná odstranění zhruba 500.000 automobilů ze silnic každý rok.
Není proto překvapením, že Tesla není jediná pokroková společnost, se kterou Anheuser-Busch spolupracuje. Podle dřívějších zpráv má zájem o vodíkem poháněné náklaďáky vyráběné společností Nikola, spolupracuje na systémech autonomního řízení se společnostmi Otto a Uber Freight a také spolupracuje se společností Convoy trucking company.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?