Na letošním autosalonu v Los Angeles, který se konal během minulého týdne, se Land Rover pochlubil svým dosud nejluxusnějším a nejdražším modelem, kterým je faceliftovaný Range Rover SVAutobiography. Automobilka tak dala jasně najevo své ambice rozšířit své portfolio i do segmentu luxusních SUV, o čemž ostatně promluvil i jeden z předních designérů.
O budoucnosti luxusních modelů Range Rover se rozpovídal Gerry McGovern, jeden z designérů automobilky Land Rover. Podle jeho slov je "přirozeným vývojem" snažit se o výrobu ještě luxusnějších, rafinovanějších a jedinečnějších vozů, jako je právě SVAutobiography. Na otázku redaktorů australského magazínu Motoring, zda se automobilka chystá vrhnout i do segmentu super-luxusních SUV, ale odpověděl neurčitě.
Podle jeho slov přichází v úvahu výroba ještě sofistikovanější a luxusnější verze, než byla právě SVAutobiography. Její vývoj by však znovu dostalo na starost oddělení SVO, které se zabývá pouze limitovanými edicemi, jejichž unikátnost se rovná jejich ceně.
Všeobecně vzato si McGovern spolupráci s SVO pochvaloval, neboť díky tomu, že se jedná o samostatné oddělení, se nemusí limitovat rozpočty a představami přímo z Land Roveru. SVO je financováno samostatně a díky nemalým cenám modelů je jasné, že náklady na vývoj a výrobu budou pokryty.
Při diskuzi o podobě nového nejluxusnějšího modelu Range Roveru pak došlo i na oživení koncepce s dvoudveřovou karoserií. Ta byla poslední dobou pouze v nabídce modelu Evoque, ovšem po příchodu modelu kabrio upadá o tuto nepříliš praktickou variantu s pevnou střechou zájem. NA některých trzích pak dokonce už i mizí z nabídky.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?