Na letošním autosalonu v Los Angeles, který se konal během minulého týdne, se Land Rover pochlubil svým dosud nejluxusnějším a nejdražším modelem, kterým je faceliftovaný Range Rover SVAutobiography. Automobilka tak dala jasně najevo své ambice rozšířit své portfolio i do segmentu luxusních SUV, o čemž ostatně promluvil i jeden z předních designérů.
O budoucnosti luxusních modelů Range Rover se rozpovídal Gerry McGovern, jeden z designérů automobilky Land Rover. Podle jeho slov je "přirozeným vývojem" snažit se o výrobu ještě luxusnějších, rafinovanějších a jedinečnějších vozů, jako je právě SVAutobiography. Na otázku redaktorů australského magazínu Motoring, zda se automobilka chystá vrhnout i do segmentu super-luxusních SUV, ale odpověděl neurčitě.
Podle jeho slov přichází v úvahu výroba ještě sofistikovanější a luxusnější verze, než byla právě SVAutobiography. Její vývoj by však znovu dostalo na starost oddělení SVO, které se zabývá pouze limitovanými edicemi, jejichž unikátnost se rovná jejich ceně.
Všeobecně vzato si McGovern spolupráci s SVO pochvaloval, neboť díky tomu, že se jedná o samostatné oddělení, se nemusí limitovat rozpočty a představami přímo z Land Roveru. SVO je financováno samostatně a díky nemalým cenám modelů je jasné, že náklady na vývoj a výrobu budou pokryty.
Při diskuzi o podobě nového nejluxusnějšího modelu Range Roveru pak došlo i na oživení koncepce s dvoudveřovou karoserií. Ta byla poslední dobou pouze v nabídce modelu Evoque, ovšem po příchodu modelu kabrio upadá o tuto nepříliš praktickou variantu s pevnou střechou zájem. NA některých trzích pak dokonce už i mizí z nabídky.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.