Na letošním autosalonu v Los Angeles, který se konal během minulého týdne, se Land Rover pochlubil svým dosud nejluxusnějším a nejdražším modelem, kterým je faceliftovaný Range Rover SVAutobiography. Automobilka tak dala jasně najevo své ambice rozšířit své portfolio i do segmentu luxusních SUV, o čemž ostatně promluvil i jeden z předních designérů.
O budoucnosti luxusních modelů Range Rover se rozpovídal Gerry McGovern, jeden z designérů automobilky Land Rover. Podle jeho slov je "přirozeným vývojem" snažit se o výrobu ještě luxusnějších, rafinovanějších a jedinečnějších vozů, jako je právě SVAutobiography. Na otázku redaktorů australského magazínu Motoring, zda se automobilka chystá vrhnout i do segmentu super-luxusních SUV, ale odpověděl neurčitě.
Podle jeho slov přichází v úvahu výroba ještě sofistikovanější a luxusnější verze, než byla právě SVAutobiography. Její vývoj by však znovu dostalo na starost oddělení SVO, které se zabývá pouze limitovanými edicemi, jejichž unikátnost se rovná jejich ceně.
Všeobecně vzato si McGovern spolupráci s SVO pochvaloval, neboť díky tomu, že se jedná o samostatné oddělení, se nemusí limitovat rozpočty a představami přímo z Land Roveru. SVO je financováno samostatně a díky nemalým cenám modelů je jasné, že náklady na vývoj a výrobu budou pokryty.
Při diskuzi o podobě nového nejluxusnějšího modelu Range Roveru pak došlo i na oživení koncepce s dvoudveřovou karoserií. Ta byla poslední dobou pouze v nabídce modelu Evoque, ovšem po příchodu modelu kabrio upadá o tuto nepříliš praktickou variantu s pevnou střechou zájem. NA některých trzích pak dokonce už i mizí z nabídky.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?