Na letošním autosalonu v Los Angeles, který se konal během minulého týdne, se Land Rover pochlubil svým dosud nejluxusnějším a nejdražším modelem, kterým je faceliftovaný Range Rover SVAutobiography. Automobilka tak dala jasně najevo své ambice rozšířit své portfolio i do segmentu luxusních SUV, o čemž ostatně promluvil i jeden z předních designérů.
O budoucnosti luxusních modelů Range Rover se rozpovídal Gerry McGovern, jeden z designérů automobilky Land Rover. Podle jeho slov je "přirozeným vývojem" snažit se o výrobu ještě luxusnějších, rafinovanějších a jedinečnějších vozů, jako je právě SVAutobiography. Na otázku redaktorů australského magazínu Motoring, zda se automobilka chystá vrhnout i do segmentu super-luxusních SUV, ale odpověděl neurčitě.
Podle jeho slov přichází v úvahu výroba ještě sofistikovanější a luxusnější verze, než byla právě SVAutobiography. Její vývoj by však znovu dostalo na starost oddělení SVO, které se zabývá pouze limitovanými edicemi, jejichž unikátnost se rovná jejich ceně.
Všeobecně vzato si McGovern spolupráci s SVO pochvaloval, neboť díky tomu, že se jedná o samostatné oddělení, se nemusí limitovat rozpočty a představami přímo z Land Roveru. SVO je financováno samostatně a díky nemalým cenám modelů je jasné, že náklady na vývoj a výrobu budou pokryty.
Při diskuzi o podobě nového nejluxusnějšího modelu Range Roveru pak došlo i na oživení koncepce s dvoudveřovou karoserií. Ta byla poslední dobou pouze v nabídce modelu Evoque, ovšem po příchodu modelu kabrio upadá o tuto nepříliš praktickou variantu s pevnou střechou zájem. NA některých trzích pak dokonce už i mizí z nabídky.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.