Vůz Honda Civic Type R triumfoval v prestižní anketě o nejlepší auto roku Car of the Year magazínu BBC TopGear a získal pro sebe trojici ocenění. Byl vyhlášen nejlepším sportovním hatchbackem roku, autem roku podle mezinárodních redaktorů, a poté získal také celkovou cenu pro nejlepší auto roku.
Speciální vydání magazínu BBC TopGear je věnováno výročnímu slavnostnímu předávání cen pro nejlepší automobily roku. Jedná se o celosvětově největší motoristický měsíční magazín a letos jeho ocenění dostala globální měřítko, když všech 22 jeho mezinárodních redaktorů volilo své nejoblíbenější automobily roku.
Nový model Civic Type R se vyrábí v britském Swindonu a vychází ze stejného základu jako nový hatchback Civic. Byl od základu technicky přepracován tak, aby přinášel co nejatraktivnější dynamiku v segmentu sportovních hatchbacků – na silnici i na závodní dráze.
V magazínu BBC TopGear zaznělo: „Civic Type R není pouze sportovním hatchbackem roku, jedná se o nejlepší auto roku. Je to návykový, rytmický a ničivě rychlý vůz, pravý hrdina pro lidové masy, který v sobě snoubí dostupnost i ztřeštěnost. Toto nadšení má základ v jeho naprosté cílevědomosti.“
„To, že jsme na předávání cen magazínu BBC TopGear pro nejlepší auto roku dosáhli s trojicí ocenění hattricku, je pro nás velká pocta,“ říká výkonný viceprezident společnosti Honda Motor Europe, pan Philip Ross. „Nový model Civic Type R představuje ucelený produkt, v němž zákazníci získají výkon, atraktivní zážitek z jízdy a špičkovou praktičnost v dané třídě. Největší díky za tento úspěch patří technikům, konstruktérům a zaměstnancům ve výrobním závodě. Bez těchto lidí a jednotného způsobu myšlení by to nebylo možné.“
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?