Uplynuly zhruba dva měsíce od chvíle, kdy se tradiční britská automobilka Lotus stala součástí rozsáhlé čínské společnosti Geely, která již dříve pohltila například Volvo. Jaké plány má Geely s Lotusem bylo celou dobu velkou neznámou, nicméně včera se začaly objevovat první plány - a ty jsou značně ambiciozní.
Jedním z prvních produktů pod vedením Čínského investora by mělo být nové SUV značky Lotus, které se zřejmě zařadí po bok luxusních výkonných SUV, která v poslední době plánuje Ferrari i Lamborghini. Nový Lotus bude s největší pravděpodobností postaven na platformě CMA, kterou již využívají modely Volvo XC40 nebo Lynk&Co 01. Díky flexibilitě této platformy je totiž možné postavit na ní i vůz s vysokým výkonem a poháněnou zadní nápravou. Tak si nové SUV představují alespoň redaktoři z AutoCar, kteří zprávu přinesli jako první.
Novým SUV ale všechno teprve začíná. Geely by totiž rádo vrátilo Lotus na přední příčky mezi sportovními a luxusními vozy, ze kterých během několika posledních desetiletí vypadl. O tomto plánu se během představování nového Lynk&Co 01 zmínil přímo ředitel společnosti Geely, An Cong Hui. Kromě lepšího postavení však chce Geely s Lotusem obsadit i první příčky prodejnosti v segmentu a zařadit se po bok značek jako Porsche či Ferrari.
Akvizice Lotusu byla součástí větší transakce, během které získalo Geely od Protonu mimo jiné i 49% akcií automobilky. Geely vysvětlilo svůj zájem o Lotus zejména kvůli jeho výrobní kapacitě vozidel s řízením na pravé straně. Podle jiných informací však měl o automobilku zájem sám ředitel Cong Hui, který chtěl rozvinout potenciál značky.
Ta totiž několik posledních let bojovala o každého investora i samotné přežití. Automobilce se nakonec podařilo dostat se do zisku, nicméně stále si nemohla příliš vyskakovat. Objevily se i zvěsti o vývoji nového SUV, nicméně pod vlastnictvím Geely by vše mohlo nabrat na obrátkách a my bychom se mohli brzy dočkat nové a silné britské automobilky.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?