Uplynuly zhruba dva měsíce od chvíle, kdy se tradiční britská automobilka Lotus stala součástí rozsáhlé čínské společnosti Geely, která již dříve pohltila například Volvo. Jaké plány má Geely s Lotusem bylo celou dobu velkou neznámou, nicméně včera se začaly objevovat první plány - a ty jsou značně ambiciozní.
Jedním z prvních produktů pod vedením Čínského investora by mělo být nové SUV značky Lotus, které se zřejmě zařadí po bok luxusních výkonných SUV, která v poslední době plánuje Ferrari i Lamborghini. Nový Lotus bude s největší pravděpodobností postaven na platformě CMA, kterou již využívají modely Volvo XC40 nebo Lynk&Co 01. Díky flexibilitě této platformy je totiž možné postavit na ní i vůz s vysokým výkonem a poháněnou zadní nápravou. Tak si nové SUV představují alespoň redaktoři z AutoCar, kteří zprávu přinesli jako první.
Novým SUV ale všechno teprve začíná. Geely by totiž rádo vrátilo Lotus na přední příčky mezi sportovními a luxusními vozy, ze kterých během několika posledních desetiletí vypadl. O tomto plánu se během představování nového Lynk&Co 01 zmínil přímo ředitel společnosti Geely, An Cong Hui. Kromě lepšího postavení však chce Geely s Lotusem obsadit i první příčky prodejnosti v segmentu a zařadit se po bok značek jako Porsche či Ferrari.
Akvizice Lotusu byla součástí větší transakce, během které získalo Geely od Protonu mimo jiné i 49% akcií automobilky. Geely vysvětlilo svůj zájem o Lotus zejména kvůli jeho výrobní kapacitě vozidel s řízením na pravé straně. Podle jiných informací však měl o automobilku zájem sám ředitel Cong Hui, který chtěl rozvinout potenciál značky.
Ta totiž několik posledních let bojovala o každého investora i samotné přežití. Automobilce se nakonec podařilo dostat se do zisku, nicméně stále si nemohla příliš vyskakovat. Objevily se i zvěsti o vývoji nového SUV, nicméně pod vlastnictvím Geely by vše mohlo nabrat na obrátkách a my bychom se mohli brzy dočkat nové a silné britské automobilky.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.