Uplynuly zhruba dva měsíce od chvíle, kdy se tradiční britská automobilka Lotus stala součástí rozsáhlé čínské společnosti Geely, která již dříve pohltila například Volvo. Jaké plány má Geely s Lotusem bylo celou dobu velkou neznámou, nicméně včera se začaly objevovat první plány - a ty jsou značně ambiciozní.
Jedním z prvních produktů pod vedením Čínského investora by mělo být nové SUV značky Lotus, které se zřejmě zařadí po bok luxusních výkonných SUV, která v poslední době plánuje Ferrari i Lamborghini. Nový Lotus bude s největší pravděpodobností postaven na platformě CMA, kterou již využívají modely Volvo XC40 nebo Lynk&Co 01. Díky flexibilitě této platformy je totiž možné postavit na ní i vůz s vysokým výkonem a poháněnou zadní nápravou. Tak si nové SUV představují alespoň redaktoři z AutoCar, kteří zprávu přinesli jako první.
Novým SUV ale všechno teprve začíná. Geely by totiž rádo vrátilo Lotus na přední příčky mezi sportovními a luxusními vozy, ze kterých během několika posledních desetiletí vypadl. O tomto plánu se během představování nového Lynk&Co 01 zmínil přímo ředitel společnosti Geely, An Cong Hui. Kromě lepšího postavení však chce Geely s Lotusem obsadit i první příčky prodejnosti v segmentu a zařadit se po bok značek jako Porsche či Ferrari.
Akvizice Lotusu byla součástí větší transakce, během které získalo Geely od Protonu mimo jiné i 49% akcií automobilky. Geely vysvětlilo svůj zájem o Lotus zejména kvůli jeho výrobní kapacitě vozidel s řízením na pravé straně. Podle jiných informací však měl o automobilku zájem sám ředitel Cong Hui, který chtěl rozvinout potenciál značky.
Ta totiž několik posledních let bojovala o každého investora i samotné přežití. Automobilce se nakonec podařilo dostat se do zisku, nicméně stále si nemohla příliš vyskakovat. Objevily se i zvěsti o vývoji nového SUV, nicméně pod vlastnictvím Geely by vše mohlo nabrat na obrátkách a my bychom se mohli brzy dočkat nové a silné britské automobilky.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?