Uplynuly zhruba dva měsíce od chvíle, kdy se tradiční britská automobilka Lotus stala součástí rozsáhlé čínské společnosti Geely, která již dříve pohltila například Volvo. Jaké plány má Geely s Lotusem bylo celou dobu velkou neznámou, nicméně včera se začaly objevovat první plány - a ty jsou značně ambiciozní.
Jedním z prvních produktů pod vedením Čínského investora by mělo být nové SUV značky Lotus, které se zřejmě zařadí po bok luxusních výkonných SUV, která v poslední době plánuje Ferrari i Lamborghini. Nový Lotus bude s největší pravděpodobností postaven na platformě CMA, kterou již využívají modely Volvo XC40 nebo Lynk&Co 01. Díky flexibilitě této platformy je totiž možné postavit na ní i vůz s vysokým výkonem a poháněnou zadní nápravou. Tak si nové SUV představují alespoň redaktoři z AutoCar, kteří zprávu přinesli jako první.
Novým SUV ale všechno teprve začíná. Geely by totiž rádo vrátilo Lotus na přední příčky mezi sportovními a luxusními vozy, ze kterých během několika posledních desetiletí vypadl. O tomto plánu se během představování nového Lynk&Co 01 zmínil přímo ředitel společnosti Geely, An Cong Hui. Kromě lepšího postavení však chce Geely s Lotusem obsadit i první příčky prodejnosti v segmentu a zařadit se po bok značek jako Porsche či Ferrari.
Akvizice Lotusu byla součástí větší transakce, během které získalo Geely od Protonu mimo jiné i 49% akcií automobilky. Geely vysvětlilo svůj zájem o Lotus zejména kvůli jeho výrobní kapacitě vozidel s řízením na pravé straně. Podle jiných informací však měl o automobilku zájem sám ředitel Cong Hui, který chtěl rozvinout potenciál značky.
Ta totiž několik posledních let bojovala o každého investora i samotné přežití. Automobilce se nakonec podařilo dostat se do zisku, nicméně stále si nemohla příliš vyskakovat. Objevily se i zvěsti o vývoji nového SUV, nicméně pod vlastnictvím Geely by vše mohlo nabrat na obrátkách a my bychom se mohli brzy dočkat nové a silné britské automobilky.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?