Pokud jste někdy zatoužili po vlastnictví vzácného a navíc slavného auto, pak nyní máte jedinečnou příležitost. Na jednom z britských aukčních webů se totiž objevilo krásné tmavě zelené BMW e36 M3 Evolution z roku 1996, které se před lety objevilo v jednom z dílů Top Gear. Navzdory jeho přednostem si však odneslo nelibou přezdívku.
V oné epizodě srovnávalo slavné trio tři prémiové sedany z devadesátých let. James May si přivezl Mercedes-Benz 190 Cosworth, Jeremy Clarkson soutěžil s Fordem Sierra Cosworth a Richard Hammond pořídil právě tohle zelené BMW M3 Evolution.
Srovnávání vozidel mělo několik disciplín, zvláštně památnými bylo například porovnávání maximální rychlosti na německé dálnici bez rychlostního limitu, srovnávání velikosti interiéru při přepravě tradiční kapely a také závod na okruhu.
Jednou z těch méně zábavných ale vcelku důležitých disciplín ale bylo srovnávání technického stavu, v jakém se vozy po letech nacházejí. Clarksonův Ford si vedl překvapivě dobře, nicméně u BMW M3 byly nalezeny stopy po poměrně vážné nehodě, kterou bývalý vlastník vozidla vyřešil s relativně malým rozpočtem. U vozu se stovkami koní který dosahuje vysokých rychlostí to ale není nic, co byste se chtěli dozvědět po 200 kilometrové rychlosti na dálnici a před závodem na okruhu.
BMW však natáčení přežilo a dostalo se do soukromého vlastnictví. Jeho majitel se ho však nyní rozhodl zbavit a tak ho vystavil na britském aukčním severu Classic Car Auctions. Podle prodejce má vůz najeto pouhých 139000 kilometrů, nachází se v dobré kondici a má platnou MOT (alternativa naší STK) do srpna roku 2018. Během prohlídky před prodejem na CCA pak vůz dostal hodnocení 3 hvězd z 5 a 85 ze 135 bodů. Ostatně na hodnocení se můžete podívat zde.
Potencionální zájemci by se však měli nejdříve důkladně přesvědčit o tom, že předchozí vlastník do vozu nasypal během oprav dost peněz. Richard Hammond totiž vůz dostal ve stavu, který byl téměř život ohrožující a jeho kolegové vůz označili za "Smrtící past".
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?