Asi každému z nás už se někdy stalo, že bloudil rozlehlým parkovištěm a zoufale hledal svůj vůz. V podobných pátráních nám do značné míry pomáhá dálkové centrální odemykání a zamykání, které se postupem času stalo standardem, ovšem vždy tak tomu nebylo. Někteří lidé navíc mají problém vůbec si vzpomenout, na kterém místě vlastně svůj vůz nechali.
A to je případ i jednoho 76-letého seniora z Německa, který v roce 1997 zapomněl kde zaparkoval svůj Volkswagen Passat. A protože se mu vůz nedařilo naleznout, považoval ho jednoduše za ukradený a přesně to i nahlásil policii. Alespoň tak o případu informovala televizní stanice Fox News a německý tisk.
Během následujících let pak na vůz jistě docela zapomněl, ovšem ten se mu sám připomenul. Je to sice neuvěřitelné, ale po dvaceti letech se ozvala policie s tím, že se vůz podařilo naleznout. Vůz byl po celou tu dobu zaparkovaný v garáži jedné industriální budovy, která byla určena k likvidaci.
Za tu dobu se s vozem nijak nemanipulovalo, takže zub času si na něm pořádně zahlodal. I přes špatný stav karoserie se však policistům podařilo dohledat majitele, kterému zbytky Passatu předali. A co senior se svým nově nalezeným vozem provedl? Nechal ho sešrotovat.
Ve zprávách už se bohužel neuvádí další podrobnosti, jako například zda byl vůz pojištěn a zda nyní nebude muset senior pojistku vracet. I tak je ovšem celý případ poměrně úsměvný. Že někdo zapomene parkovací místo, to se může stát. Aby však někdo zapomněl celý parkovací dům, to je skutečně neobvyklé a vzácné.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.