Asi každému z nás už se někdy stalo, že bloudil rozlehlým parkovištěm a zoufale hledal svůj vůz. V podobných pátráních nám do značné míry pomáhá dálkové centrální odemykání a zamykání, které se postupem času stalo standardem, ovšem vždy tak tomu nebylo. Někteří lidé navíc mají problém vůbec si vzpomenout, na kterém místě vlastně svůj vůz nechali.
A to je případ i jednoho 76-letého seniora z Německa, který v roce 1997 zapomněl kde zaparkoval svůj Volkswagen Passat. A protože se mu vůz nedařilo naleznout, považoval ho jednoduše za ukradený a přesně to i nahlásil policii. Alespoň tak o případu informovala televizní stanice Fox News a německý tisk.
Během následujících let pak na vůz jistě docela zapomněl, ovšem ten se mu sám připomenul. Je to sice neuvěřitelné, ale po dvaceti letech se ozvala policie s tím, že se vůz podařilo naleznout. Vůz byl po celou tu dobu zaparkovaný v garáži jedné industriální budovy, která byla určena k likvidaci.
Za tu dobu se s vozem nijak nemanipulovalo, takže zub času si na něm pořádně zahlodal. I přes špatný stav karoserie se však policistům podařilo dohledat majitele, kterému zbytky Passatu předali. A co senior se svým nově nalezeným vozem provedl? Nechal ho sešrotovat.
Ve zprávách už se bohužel neuvádí další podrobnosti, jako například zda byl vůz pojištěn a zda nyní nebude muset senior pojistku vracet. I tak je ovšem celý případ poměrně úsměvný. Že někdo zapomene parkovací místo, to se může stát. Aby však někdo zapomněl celý parkovací dům, to je skutečně neobvyklé a vzácné.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.