Není to tak dlouho, co Mercedes-Benz E63 S Estate zajel nejrychlejší čas kombíku na slavném německém okruhu Nürburgring. Málokdo ale ví, že před Mercedesem patřil tento rekord Seatu - a ten ho chce nyní získat zpět s pomocí ostrého Seat Leon ST Cupra.
Podle webu Auto Express pracují technici španělské automobilky na novém modelu Leon ST Cupra R, který by se mohl stát tím vůbec nejsilnějším a nejvýkonnějším modelem v historii automobilky Seat. Tedy pokud se dostane do produkce.
Často vyčítaným nedostatkem ostrého Leonu v karosářské variantě hatchback je absence pohonu všech kol, ovšem to by se v případě modelu kombi mělo změnit. Leon ST Cupra R by pak mohl lépe přenášet na asfalt všech svých 335 koní, takže cesta za rekordem by mohla být o dost snazší. Jen pro připomenutí, minulý vládce Ringu ze španělské stáje disponoval výkonem 276 koní a nejostřejší Cupra R hatchback má k dispozici 306 koní.
Oněch 335 koní pod kapotou Seatu jistě není málo, ovšem současný vládce ringu dostal od mistrů z AMG příděl 604 koňských sil. Seat však bude profitovat z nižší hmotnosti a větší agility. Navíc mezera, kterou musí překonat, není nijak dramatická. Minulá generace totiž zvládla čas 7:58, který Mercedes překonal o 13 sekund. Nový rekord pro nejrychlejší kombi na Ringu má tedy v současné době hodnotu 7:45.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?