Není to tak dlouho, co Mercedes-Benz E63 S Estate zajel nejrychlejší čas kombíku na slavném německém okruhu Nürburgring. Málokdo ale ví, že před Mercedesem patřil tento rekord Seatu - a ten ho chce nyní získat zpět s pomocí ostrého Seat Leon ST Cupra.
Podle webu Auto Express pracují technici španělské automobilky na novém modelu Leon ST Cupra R, který by se mohl stát tím vůbec nejsilnějším a nejvýkonnějším modelem v historii automobilky Seat. Tedy pokud se dostane do produkce.
Často vyčítaným nedostatkem ostrého Leonu v karosářské variantě hatchback je absence pohonu všech kol, ovšem to by se v případě modelu kombi mělo změnit. Leon ST Cupra R by pak mohl lépe přenášet na asfalt všech svých 335 koní, takže cesta za rekordem by mohla být o dost snazší. Jen pro připomenutí, minulý vládce Ringu ze španělské stáje disponoval výkonem 276 koní a nejostřejší Cupra R hatchback má k dispozici 306 koní.
Oněch 335 koní pod kapotou Seatu jistě není málo, ovšem současný vládce ringu dostal od mistrů z AMG příděl 604 koňských sil. Seat však bude profitovat z nižší hmotnosti a větší agility. Navíc mezera, kterou musí překonat, není nijak dramatická. Minulá generace totiž zvládla čas 7:58, který Mercedes překonal o 13 sekund. Nový rekord pro nejrychlejší kombi na Ringu má tedy v současné době hodnotu 7:45.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.