Není to tak dlouho, co Mercedes-Benz E63 S Estate zajel nejrychlejší čas kombíku na slavném německém okruhu Nürburgring. Málokdo ale ví, že před Mercedesem patřil tento rekord Seatu - a ten ho chce nyní získat zpět s pomocí ostrého Seat Leon ST Cupra.
Podle webu Auto Express pracují technici španělské automobilky na novém modelu Leon ST Cupra R, který by se mohl stát tím vůbec nejsilnějším a nejvýkonnějším modelem v historii automobilky Seat. Tedy pokud se dostane do produkce.
Často vyčítaným nedostatkem ostrého Leonu v karosářské variantě hatchback je absence pohonu všech kol, ovšem to by se v případě modelu kombi mělo změnit. Leon ST Cupra R by pak mohl lépe přenášet na asfalt všech svých 335 koní, takže cesta za rekordem by mohla být o dost snazší. Jen pro připomenutí, minulý vládce Ringu ze španělské stáje disponoval výkonem 276 koní a nejostřejší Cupra R hatchback má k dispozici 306 koní.
Oněch 335 koní pod kapotou Seatu jistě není málo, ovšem současný vládce ringu dostal od mistrů z AMG příděl 604 koňských sil. Seat však bude profitovat z nižší hmotnosti a větší agility. Navíc mezera, kterou musí překonat, není nijak dramatická. Minulá generace totiž zvládla čas 7:58, který Mercedes překonal o 13 sekund. Nový rekord pro nejrychlejší kombi na Ringu má tedy v současné době hodnotu 7:45.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.