Automobily značky Volvo si pro svou odolnost a bezpečnost vysloužily označení silniční tank, ovšem majitel tohoto konkrétního modelu zašel ještě dál a pod kapotu svého Volva ukryl skutečně kus tanku. Motor V12 o objemu 38.8 litru
Dieselový dvanáctiválcový motor Transmash V12 o objemu motoru 38.8 litru pochází z mostního tanku Brobandvagn 971, ovšem mnohem častěji byl k vidění pod kapotou sovětských tanků T-55, které se vyráběly od roku 1946 až do roku 1983 (a to dokonce i v Československu). K jejich cti je však potřeba uznat, že jich stále tisíce slouží po celém světě, zejména pak v zemích třetího světa.
Vraťme se ale k samotnému automobilu. Tím je, tedy alespoň bývalo, Volvo PV544 z roku 1960. Jak je vidět z fotografií umístěných na webu Garaget.org, Volvo už má své lepší časy dávno zas sebou a nyní navíc prochází masivní přestavbou, díky které je vůbec možné motor do vozu umístit. I po vyřešení technických záležitostí však bude vůz potřebovat řadu klempířských a karosářských zásahů, od vyvaření až po rozšíření blatníků, které v současné době zcela chybí.
Rozhodně tou nejvýraznější změnou je posazení celého automobilu na zakázkově vyrobený rám, který měří cca 6 metrů. Jak si asi umíte představit, podobná přestavba zahrnovala desítky hodin práce, jen aby bylo možné posadit na rám jak kabinu, tak i samotná motor a zachovat alespoň nějakou ovladatelnost. Kvůli motoru navíc musela být zásadním způsobem upravena i zadní náprava, na kterou putuje všechen výkon. Tyto motory totiž generovaly v době své největší slávy zhruba 587 koní a tisíce Nm točivého momentu.
Nejspíš i proto pochází celá zadní náprava z produkce GM "Heavy Duty". Zda už je projekt pojízdný bohužel netušíme, ovšem dobrou zprávou je, že motor běží a bez problémů startuje, viz video.
Pokud by vás ale celý projekt více zajímal, můžete si o něm přečíst jak na Garaget.org, kde je zdokumentován na 50 stránkách s řadou fotografií, tak na webu The Drive, který na celý projekt upozornil.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?