Volvo s motorem V12 o objemu 38.8 litru? Nedivte se, pochází totiž z tanku T-55

Upravené Volvo PV544 s dvanáctiválcovým motorem z tanku T-55
Upravené Volvo PV544 s dvanáctiválcovým motorem z tanku T-55, foto: Garaget.org
Antonín Marek , AutoRoad.cz 21. listopadu 2017 09:55 | akt. 21. listopadu 2017 12:02
Sdílej:

Automobily značky Volvo si pro svou odolnost a bezpečnost vysloužily označení silniční tank, ovšem majitel tohoto konkrétního modelu zašel ještě dál a pod kapotu svého Volva ukryl skutečně kus tanku. Motor V12 o objemu 38.8 litru

Dieselový dvanáctiválcový motor  Transmash V12 o objemu motoru 38.8 litru pochází z mostního tanku Brobandvagn 971, ovšem mnohem častěji byl k vidění pod kapotou sovětských tanků T-55, které se vyráběly od roku 1946 až do roku 1983 (a to dokonce i v Československu). K jejich cti je však potřeba uznat, že jich stále tisíce slouží po celém světě, zejména pak v zemích třetího světa.

Vraťme se ale k samotnému automobilu. Tím je, tedy alespoň bývalo, Volvo PV544 z roku 1960. Jak je vidět z fotografií umístěných na webu Garaget.org, Volvo už má své lepší časy dávno zas sebou a nyní navíc prochází masivní přestavbou, díky které je vůbec možné motor do vozu umístit. I po vyřešení technických záležitostí však bude vůz potřebovat řadu klempířských a karosářských zásahů, od vyvaření až po rozšíření blatníků, které v současné době zcela chybí.

Rozhodně tou nejvýraznější změnou je posazení celého automobilu na zakázkově vyrobený rám, který měří cca 6 metrů. Jak si asi umíte představit, podobná přestavba zahrnovala desítky hodin práce, jen aby bylo možné posadit na rám jak kabinu, tak i samotná motor a zachovat alespoň nějakou ovladatelnost. Kvůli motoru navíc musela být zásadním způsobem upravena i zadní náprava, na kterou putuje všechen výkon. Tyto motory totiž generovaly v době své největší slávy zhruba 587 koní a tisíce Nm točivého momentu.

Nejspíš i proto pochází celá zadní náprava z produkce GM "Heavy Duty". Zda už je projekt pojízdný bohužel netušíme, ovšem dobrou zprávou je, že motor běží a bez problémů startuje, viz video.

Pokud by vás ale celý projekt více zajímal, můžete si o něm přečíst jak na Garaget.org, kde je zdokumentován na 50 stránkách s řadou fotografií, tak na webu The Drive, který na celý projekt upozornil.

Stalo se
Testy aut
DS 4 Hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: DS 4 Hybrid Pallas – finální verdikt + srovnání s Lexusem UX300

V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?

Pit Lane
Peugeot 9X8 verze Evolution 2024

1812 km Kataru: Tým Peugeot TotalEnergies zahajuje sezónu 2025

Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW posouvá hranice: Revoluční 800voltová technologie pro Neue Klasse slibuje rychlejší nabíjení i delší dojezd

BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.

Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.