Automobily značky Volvo si pro svou odolnost a bezpečnost vysloužily označení silniční tank, ovšem majitel tohoto konkrétního modelu zašel ještě dál a pod kapotu svého Volva ukryl skutečně kus tanku. Motor V12 o objemu 38.8 litru
Dieselový dvanáctiválcový motor Transmash V12 o objemu motoru 38.8 litru pochází z mostního tanku Brobandvagn 971, ovšem mnohem častěji byl k vidění pod kapotou sovětských tanků T-55, které se vyráběly od roku 1946 až do roku 1983 (a to dokonce i v Československu). K jejich cti je však potřeba uznat, že jich stále tisíce slouží po celém světě, zejména pak v zemích třetího světa.
Vraťme se ale k samotnému automobilu. Tím je, tedy alespoň bývalo, Volvo PV544 z roku 1960. Jak je vidět z fotografií umístěných na webu Garaget.org, Volvo už má své lepší časy dávno zas sebou a nyní navíc prochází masivní přestavbou, díky které je vůbec možné motor do vozu umístit. I po vyřešení technických záležitostí však bude vůz potřebovat řadu klempířských a karosářských zásahů, od vyvaření až po rozšíření blatníků, které v současné době zcela chybí.
Rozhodně tou nejvýraznější změnou je posazení celého automobilu na zakázkově vyrobený rám, který měří cca 6 metrů. Jak si asi umíte představit, podobná přestavba zahrnovala desítky hodin práce, jen aby bylo možné posadit na rám jak kabinu, tak i samotná motor a zachovat alespoň nějakou ovladatelnost. Kvůli motoru navíc musela být zásadním způsobem upravena i zadní náprava, na kterou putuje všechen výkon. Tyto motory totiž generovaly v době své největší slávy zhruba 587 koní a tisíce Nm točivého momentu.
Nejspíš i proto pochází celá zadní náprava z produkce GM "Heavy Duty". Zda už je projekt pojízdný bohužel netušíme, ovšem dobrou zprávou je, že motor běží a bez problémů startuje, viz video.
Pokud by vás ale celý projekt více zajímal, můžete si o něm přečíst jak na Garaget.org, kde je zdokumentován na 50 stránkách s řadou fotografií, tak na webu The Drive, který na celý projekt upozornil.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?