Volvo s motorem V12 o objemu 38.8 litru? Nedivte se, pochází totiž z tanku T-55

Upravené Volvo PV544 s dvanáctiválcovým motorem z tanku T-55
Upravené Volvo PV544 s dvanáctiválcovým motorem z tanku T-55, foto: Garaget.org
Antonín Marek , AutoRoad.cz 21. listopadu 2017 09:55 | akt. 21. listopadu 2017 12:02
Sdílej:

Automobily značky Volvo si pro svou odolnost a bezpečnost vysloužily označení silniční tank, ovšem majitel tohoto konkrétního modelu zašel ještě dál a pod kapotu svého Volva ukryl skutečně kus tanku. Motor V12 o objemu 38.8 litru

Dieselový dvanáctiválcový motor  Transmash V12 o objemu motoru 38.8 litru pochází z mostního tanku Brobandvagn 971, ovšem mnohem častěji byl k vidění pod kapotou sovětských tanků T-55, které se vyráběly od roku 1946 až do roku 1983 (a to dokonce i v Československu). K jejich cti je však potřeba uznat, že jich stále tisíce slouží po celém světě, zejména pak v zemích třetího světa.

Vraťme se ale k samotnému automobilu. Tím je, tedy alespoň bývalo, Volvo PV544 z roku 1960. Jak je vidět z fotografií umístěných na webu Garaget.org, Volvo už má své lepší časy dávno zas sebou a nyní navíc prochází masivní přestavbou, díky které je vůbec možné motor do vozu umístit. I po vyřešení technických záležitostí však bude vůz potřebovat řadu klempířských a karosářských zásahů, od vyvaření až po rozšíření blatníků, které v současné době zcela chybí.

Rozhodně tou nejvýraznější změnou je posazení celého automobilu na zakázkově vyrobený rám, který měří cca 6 metrů. Jak si asi umíte představit, podobná přestavba zahrnovala desítky hodin práce, jen aby bylo možné posadit na rám jak kabinu, tak i samotná motor a zachovat alespoň nějakou ovladatelnost. Kvůli motoru navíc musela být zásadním způsobem upravena i zadní náprava, na kterou putuje všechen výkon. Tyto motory totiž generovaly v době své největší slávy zhruba 587 koní a tisíce Nm točivého momentu.

Nejspíš i proto pochází celá zadní náprava z produkce GM "Heavy Duty". Zda už je projekt pojízdný bohužel netušíme, ovšem dobrou zprávou je, že motor běží a bez problémů startuje, viz video.

Pokud by vás ale celý projekt více zajímal, můžete si o něm přečíst jak na Garaget.org, kde je zdokumentován na 50 stránkách s řadou fotografií, tak na webu The Drive, který na celý projekt upozornil.

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.