Porsche v současné době aktivně pracuje na prvním čistě elektrickém modelu, který by měl být představen ještě před koncem tohoto desetiletí. Některé Plug-in hybridní modely už jsou však na trhu a některé další by měly brzy přijít. Člověk si proto nemůže odpustit otázku, kdy si elektrifikace najde i klasické Porsche 911.
Na tuto otázku odpověděl redaktorům AutoCar sám Oliver Blume, výkonný ředitel automobilky Porsche. Podle jeho vlastních slov zůstane Porsche 911 u spalovacích motorů ještě 10 až 15 let. Budoucí generace konceptů 911 už sice bude mít i hybridní pohonnou jednotku, ovšem stále nebylo rozhodnuto, zda s ní bude model nabízen.
Model 911 je zkrátka klíčovým produktem celé automobilky, který má řidičům nabídnout jedinečné sportovní zážitky. Pokud ale zákazníci začnou chtít elektromobily, automobilka je bude mít připravené.
Rozhovor se však netýkal jen modelu 911, ale i budoucnosti celé automobilky a elektromobility jako takové. Například hybridní model Panamera Plug-in údajně dalece předčil zájem, který automobilka očekávala. Podle Blumeho se tedy ukazuje, že se automobilka vydala tím správným směrem, díky kterému bude moci nabídnout sportovní a vysoce výkonné vozy. Nemluvě o tom, že že hybridní speciály Porsche dokázaly třikrát za sebou vyhrát enormně náročné závody Le Mans.
Co se čistě elektrických modelů týče, do konce desetiletí bychom se měli dočkat hotového konceptu Mission E, jehož pohonný systém by se mohl stát základem i pro další čistě elektrické modely.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?