Porsche v současné době aktivně pracuje na prvním čistě elektrickém modelu, který by měl být představen ještě před koncem tohoto desetiletí. Některé Plug-in hybridní modely už jsou však na trhu a některé další by měly brzy přijít. Člověk si proto nemůže odpustit otázku, kdy si elektrifikace najde i klasické Porsche 911.
Na tuto otázku odpověděl redaktorům AutoCar sám Oliver Blume, výkonný ředitel automobilky Porsche. Podle jeho vlastních slov zůstane Porsche 911 u spalovacích motorů ještě 10 až 15 let. Budoucí generace konceptů 911 už sice bude mít i hybridní pohonnou jednotku, ovšem stále nebylo rozhodnuto, zda s ní bude model nabízen.
Model 911 je zkrátka klíčovým produktem celé automobilky, který má řidičům nabídnout jedinečné sportovní zážitky. Pokud ale zákazníci začnou chtít elektromobily, automobilka je bude mít připravené.
Rozhovor se však netýkal jen modelu 911, ale i budoucnosti celé automobilky a elektromobility jako takové. Například hybridní model Panamera Plug-in údajně dalece předčil zájem, který automobilka očekávala. Podle Blumeho se tedy ukazuje, že se automobilka vydala tím správným směrem, díky kterému bude moci nabídnout sportovní a vysoce výkonné vozy. Nemluvě o tom, že že hybridní speciály Porsche dokázaly třikrát za sebou vyhrát enormně náročné závody Le Mans.
Co se čistě elektrických modelů týče, do konce desetiletí bychom se měli dočkat hotového konceptu Mission E, jehož pohonný systém by se mohl stát základem i pro další čistě elektrické modely.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?