Nová generace Suzuki Swift získala titul Japonské auto roku 2018. Pro Suzuki to je již sedmý zisk tohoto prestižního ocenění, které uděluje japonská asociace automobilových inženýrů a novinářů RJC.
Nový Swift je třetí globální generací kompaktního hatchbacku Suzuki. V hlasování odborníků získal v Japonsku titul Auto roku 2018 a zopakoval tak úspěch svých dvou předchůdců, kteří jsou držiteli stejného ocenění z let 2006 a 2011.
Odborná porota si na Swiftu cení mimo jiné existence speciálních verzí. Modelová řada Swift nabízí širokou paletu různých variant včetně modelu Swift Sport a několika verzí s hybridním pohonem. Nová generace má výraznější, sportovně pojatý design, ve srovnání s předchůdcem je lehčí, při zachování podobných vnějších rozměrů znatelně prostornější a díky nižší hmotnosti agilnější a současně úspornější.
Systém SHVS je mild hybridní pohon optimalizovaný pro kompaktní vozy. Jednou z jeho klíčových výhod je, že hmotnost vozu zvyšuje jen o 6,2 kg. Systém tvoří startér-generátor ISG, který slouží současně jako alternátor i elektromotor, a 12V lithium-iontová baterie umístěná pod sedadlem řidiče. ISG může spalovacímu motoru pomoci výkonem až 2,3 kW, resp. točivým momentem až 50 Nm, kombinovanou spotřebu snižuje o 8 %.
Vrcholem nabídky je nový Swift Sport poháněný přeplňovaným motorem 1.4 BOOSTERJET, který měl premiéru v září na autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem.
Swift je strategickým globálním modelem a vlajkovou lodí Suzuki v segmentu kompaktních vozů. Ve třech generacích se po celém světě od roku 2004 prodalo již 5,77 milionu exemplářů.
Asociace automobilových inženýrů a novinářů RJC každoročně uděluje titul Japonské auto roku. Volba v letošním, v pořadí již 27. ročníku probíhala ve dvou kolech. O prestižní cenu se mohly ucházet všechny modely domácích značek uvedené do prodeje od 1. listopadu 2016 do 31. října 2017. Šestice finalistů byla zveřejněna 1. listopadu 2017, vítěz byl oznámen 14. listopadu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.