Nová generace Suzuki Swift získala titul Japonské auto roku 2018. Pro Suzuki to je již sedmý zisk tohoto prestižního ocenění, které uděluje japonská asociace automobilových inženýrů a novinářů RJC.
Nový Swift je třetí globální generací kompaktního hatchbacku Suzuki. V hlasování odborníků získal v Japonsku titul Auto roku 2018 a zopakoval tak úspěch svých dvou předchůdců, kteří jsou držiteli stejného ocenění z let 2006 a 2011.
Odborná porota si na Swiftu cení mimo jiné existence speciálních verzí. Modelová řada Swift nabízí širokou paletu různých variant včetně modelu Swift Sport a několika verzí s hybridním pohonem. Nová generace má výraznější, sportovně pojatý design, ve srovnání s předchůdcem je lehčí, při zachování podobných vnějších rozměrů znatelně prostornější a díky nižší hmotnosti agilnější a současně úspornější.
Systém SHVS je mild hybridní pohon optimalizovaný pro kompaktní vozy. Jednou z jeho klíčových výhod je, že hmotnost vozu zvyšuje jen o 6,2 kg. Systém tvoří startér-generátor ISG, který slouží současně jako alternátor i elektromotor, a 12V lithium-iontová baterie umístěná pod sedadlem řidiče. ISG může spalovacímu motoru pomoci výkonem až 2,3 kW, resp. točivým momentem až 50 Nm, kombinovanou spotřebu snižuje o 8 %.
Vrcholem nabídky je nový Swift Sport poháněný přeplňovaným motorem 1.4 BOOSTERJET, který měl premiéru v září na autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem.
Swift je strategickým globálním modelem a vlajkovou lodí Suzuki v segmentu kompaktních vozů. Ve třech generacích se po celém světě od roku 2004 prodalo již 5,77 milionu exemplářů.
Asociace automobilových inženýrů a novinářů RJC každoročně uděluje titul Japonské auto roku. Volba v letošním, v pořadí již 27. ročníku probíhala ve dvou kolech. O prestižní cenu se mohly ucházet všechny modely domácích značek uvedené do prodeje od 1. listopadu 2016 do 31. října 2017. Šestice finalistů byla zveřejněna 1. listopadu 2017, vítěz byl oznámen 14. listopadu.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.