Nová generace Suzuki Swift získala titul Japonské auto roku 2018. Pro Suzuki to je již sedmý zisk tohoto prestižního ocenění, které uděluje japonská asociace automobilových inženýrů a novinářů RJC.
Nový Swift je třetí globální generací kompaktního hatchbacku Suzuki. V hlasování odborníků získal v Japonsku titul Auto roku 2018 a zopakoval tak úspěch svých dvou předchůdců, kteří jsou držiteli stejného ocenění z let 2006 a 2011.
Odborná porota si na Swiftu cení mimo jiné existence speciálních verzí. Modelová řada Swift nabízí širokou paletu různých variant včetně modelu Swift Sport a několika verzí s hybridním pohonem. Nová generace má výraznější, sportovně pojatý design, ve srovnání s předchůdcem je lehčí, při zachování podobných vnějších rozměrů znatelně prostornější a díky nižší hmotnosti agilnější a současně úspornější.
Systém SHVS je mild hybridní pohon optimalizovaný pro kompaktní vozy. Jednou z jeho klíčových výhod je, že hmotnost vozu zvyšuje jen o 6,2 kg. Systém tvoří startér-generátor ISG, který slouží současně jako alternátor i elektromotor, a 12V lithium-iontová baterie umístěná pod sedadlem řidiče. ISG může spalovacímu motoru pomoci výkonem až 2,3 kW, resp. točivým momentem až 50 Nm, kombinovanou spotřebu snižuje o 8 %.
Vrcholem nabídky je nový Swift Sport poháněný přeplňovaným motorem 1.4 BOOSTERJET, který měl premiéru v září na autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem.
Swift je strategickým globálním modelem a vlajkovou lodí Suzuki v segmentu kompaktních vozů. Ve třech generacích se po celém světě od roku 2004 prodalo již 5,77 milionu exemplářů.
Asociace automobilových inženýrů a novinářů RJC každoročně uděluje titul Japonské auto roku. Volba v letošním, v pořadí již 27. ročníku probíhala ve dvou kolech. O prestižní cenu se mohly ucházet všechny modely domácích značek uvedené do prodeje od 1. listopadu 2016 do 31. října 2017. Šestice finalistů byla zveřejněna 1. listopadu 2017, vítěz byl oznámen 14. listopadu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?