Lamborghini se připravuje na velkolepé představení svého prvního SUV, modelu Urus. Aby nás však udrželo napnuté, vydává postupně záběry z výrobní haly, nebo funkce jednotlivých jízdních modelů. Tím posledním se stal "Neve", díky kterému si s Urusem užijete na sněhu kopec srandy, aniž byste se museli bát zapadnutí.
Lamborghini je již delší dobu známo svými třemi jízdními režimy Strada, Sport a Corsa, ovšem Urus si jako správné SUV určené k občasným jízdám mimo zpevněné silnice vysloužilo ještě tři další režimy: Sabbia (určený pro jízdu v písku / poušti), Terra (pravděpodobně pro pohyb po nezpevněných kamenitých cestách) a Nive.
A právě poslední jmenovaný se prezentuje v novém videu, na kterém se první novodobé SUV Lamborghini prohání po zasněžených cestách bez sebemenšího zaváhání. Podlče častých záběrů na jízdu bokem se pak zdá, že řidič si s Urusem užije sněhu dosytosti.
Nový Urus bude s největší pravděpodobností postaven na platformě s kratším rozvorem MLB Evo, která jeve skupině VW Group hojně používána. Ostatní prémiová SUV jako Bentley Bentayga a Audi Q7 však sázejí spíše na delší rozvor. Lamborghini však cílí na lepší ovladatelnost a sportovní dojmy z jízdy.
Pod kapotou tohoto prvního italského crossoveru by se měl objevit dvakrát přeplňovaný 4.0 litrový motor V8, který pod kapotou Porsche Panamera 2018 a Porsche Cayenne 2019 produkuje 550 koní, ovšem z Lamborghini už se nechali slyšet, že jejich V8 by měla nabídnout až 650 koní. Sliby se sportovními dojmy z jízdy by tak mohly být naplněny.
A kdy že se ona slavné premiéra uskuteční? Vlastně již zanedlouho, 4. prosince 2017 by měla být představena varianta s klasickým spalovacím motorem a během roku 2019 se dočkáme i varianty s hybridním pohonem.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.