Lamborghini se připravuje na velkolepé představení svého prvního SUV, modelu Urus. Aby nás však udrželo napnuté, vydává postupně záběry z výrobní haly, nebo funkce jednotlivých jízdních modelů. Tím posledním se stal "Neve", díky kterému si s Urusem užijete na sněhu kopec srandy, aniž byste se museli bát zapadnutí.
Lamborghini je již delší dobu známo svými třemi jízdními režimy Strada, Sport a Corsa, ovšem Urus si jako správné SUV určené k občasným jízdám mimo zpevněné silnice vysloužilo ještě tři další režimy: Sabbia (určený pro jízdu v písku / poušti), Terra (pravděpodobně pro pohyb po nezpevněných kamenitých cestách) a Nive.
A právě poslední jmenovaný se prezentuje v novém videu, na kterém se první novodobé SUV Lamborghini prohání po zasněžených cestách bez sebemenšího zaváhání. Podlče častých záběrů na jízdu bokem se pak zdá, že řidič si s Urusem užije sněhu dosytosti.
Nový Urus bude s největší pravděpodobností postaven na platformě s kratším rozvorem MLB Evo, která jeve skupině VW Group hojně používána. Ostatní prémiová SUV jako Bentley Bentayga a Audi Q7 však sázejí spíše na delší rozvor. Lamborghini však cílí na lepší ovladatelnost a sportovní dojmy z jízdy.
Pod kapotou tohoto prvního italského crossoveru by se měl objevit dvakrát přeplňovaný 4.0 litrový motor V8, který pod kapotou Porsche Panamera 2018 a Porsche Cayenne 2019 produkuje 550 koní, ovšem z Lamborghini už se nechali slyšet, že jejich V8 by měla nabídnout až 650 koní. Sliby se sportovními dojmy z jízdy by tak mohly být naplněny.
A kdy že se ona slavné premiéra uskuteční? Vlastně již zanedlouho, 4. prosince 2017 by měla být představena varianta s klasickým spalovacím motorem a během roku 2019 se dočkáme i varianty s hybridním pohonem.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.