Lamborghini se připravuje na velkolepé představení svého prvního SUV, modelu Urus. Aby nás však udrželo napnuté, vydává postupně záběry z výrobní haly, nebo funkce jednotlivých jízdních modelů. Tím posledním se stal "Neve", díky kterému si s Urusem užijete na sněhu kopec srandy, aniž byste se museli bát zapadnutí.
Lamborghini je již delší dobu známo svými třemi jízdními režimy Strada, Sport a Corsa, ovšem Urus si jako správné SUV určené k občasným jízdám mimo zpevněné silnice vysloužilo ještě tři další režimy: Sabbia (určený pro jízdu v písku / poušti), Terra (pravděpodobně pro pohyb po nezpevněných kamenitých cestách) a Nive.
A právě poslední jmenovaný se prezentuje v novém videu, na kterém se první novodobé SUV Lamborghini prohání po zasněžených cestách bez sebemenšího zaváhání. Podlče častých záběrů na jízdu bokem se pak zdá, že řidič si s Urusem užije sněhu dosytosti.
Nový Urus bude s největší pravděpodobností postaven na platformě s kratším rozvorem MLB Evo, která jeve skupině VW Group hojně používána. Ostatní prémiová SUV jako Bentley Bentayga a Audi Q7 však sázejí spíše na delší rozvor. Lamborghini však cílí na lepší ovladatelnost a sportovní dojmy z jízdy.
Pod kapotou tohoto prvního italského crossoveru by se měl objevit dvakrát přeplňovaný 4.0 litrový motor V8, který pod kapotou Porsche Panamera 2018 a Porsche Cayenne 2019 produkuje 550 koní, ovšem z Lamborghini už se nechali slyšet, že jejich V8 by měla nabídnout až 650 koní. Sliby se sportovními dojmy z jízdy by tak mohly být naplněny.
A kdy že se ona slavné premiéra uskuteční? Vlastně již zanedlouho, 4. prosince 2017 by měla být představena varianta s klasickým spalovacím motorem a během roku 2019 se dočkáme i varianty s hybridním pohonem.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).