Na první pohled to vypadá jako klasický Jeep Wrangler, ovšem pokud se podíváte lépe na některé detaily, pak si nejspíš začnete všímat, že tu něco nesedí. Pokud bychom se ale podívali pod kapotu tohohle krasavce, pak bychom rychle zjistili, že tu nesedí vlastně téměř nic.
To co se zdá být Wranglerem je totiž replika, kterou postavila indická společnost Jeep Studio. Jak se na to tváří Jeep netušíme, nicméně replika je to tak dokonalá, až se tomu nechce věřit. Nechybí dokonce ani nálepky JEEP a informace o typu a objemu motoru.
Základem pro stavbu této repliky se stal indický off-road Mahindra Thar, který už je sám o sobě Wrangleru až nápadně podobný. V Jeep Studio však zašli ještě dál, na celé měsíce se zavřeli v dílně a vytvářeli zcela nové karosářské panely, které se přesně drží předlohy.
Jak uvádí web Indian Autos Blog, na věrohodnosti celé repliky přidávají i nová čelní a zadní světla využívající LED technologie, masivní zrcátka přímo z Wrangleru, speciální úchyty pro zavírání kapoty, zesílená záď vozu, upravená skla, 33-palcové off-road pneumatiky Maxxis na černých terénních ráfcích a matně černá barva.
vůz pohání 2.5 litrový CRDe dieselový motor o výkonu 105 koní a točivém momentu 247 Nm. Aby tvůrci celé repliky předešli jakýmkoliv problémům s údržbou, nechali motorový prostor takřka netknutý, takže servis probíhá úplně stejně, jako u modelu Thar.
Jak se na repliku tváří Jeep netušíme, nicméně podobu se zde povedlo zkopírovat neskutečným způsobem.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?