Automobilový časopis „Auto Bild“ a nedělník „Bild am Sonntag“ vyznamenaly model Škoda Karoq cenou Zlatý volant 2017. Čtenáři z více než 20 evropských zemí vynesli Karoq svými hlasy do finále kategorie ,malá SUV‘. Po náročných testovacích jízdách nakonec odborná porota zvolila nové kompaktní SUV Škoda Karoq vítězem ve své kategorii.
„S vozem Karoq, který v mnoha oblastech nastavuje laťku, důsledně pokračujeme v naší úspěšné SUV- ofenzívě,“ říká člen představenstva Škoda Auto za technický vývoj Christian Strube. „Mám radost, že i nejmladší člen naší modelové palety se těší tak dobrému přijetí. Výsledek ankety Zlatý volant dokládá, že ŠKODA Karoq momentálně představuje ve třídě kompaktních SUV nejatraktivnější nabídku,“ pokračuje Strube.
Zlatý volant platí za jednu z nejatraktivnějších automobilových cen Evropy. V letošním roce bylo na výběr celkem 42 modelů rozdělených do kategorií malé a kompaktní vozy, malá SUV, velká SUV, střední a vyšší třída a sportovní vozy.
Škoda Karoq nastoupila v kategorii ,malá SUV‘ – s dalšími dvanácti nominovanými – do nejpočetněji zastoupené skupiny. Na každou třídu vozů určili čtenáři titulů Auto Bild, Bild am Sonntag a dceřiných časopisů ve více než 20 evropských zemích nejdříve čtyři favority. Finalisté se představili v náročných testovacích jízdách v severoitalském Baloccu 53-členné odborné porotě složené ze závodních jezdců, techniků, designérů a šéfredaktorů předních evropských automobilových časopisů.
Model Škoda Karoq přesvědčil porotce kvalitami jako je komfort a prostornost. Kromě toho udělovala porota body navíc za konektivitu: Karoq okouzluje informačním systémem nejnovější generace, který lze ovládat přes kapacitní dotykový displej. Navíc nabízí Karoq jako první Škoda volně programovatelný digitální přístrojový panel. Díky LTE-modulu a WLAN-hotspotu jsou cestující ve voze ŠKODA Karoq‚vždy online‘. Kromě toho ohromilo kompaktní SUV porotu svým přesvědčivým projevem hnacího ústrojí a zdařilým naladěním podvozku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?