Ferrari 250 GTO paří mezi sběrateli k oblíbeným a vyhledávaným kouskům, ovšem díky ohromné poptávce a minimální nabídce jsou ceny astronomické a mnoho lidí si tak o tomhle skvostu z Maranella může nechat jen zdát. Někteří kutilové se s tím však odmítají smířit, díky čemuž vznikají i po celém světě desítky replik, přičemž tato patří k těm nejvydařenějším ze všech, jaké jsme dosud viděli.
Ještě než nás zasype vlna kritiky, že jsme asi úplně slepí, že tohle vidělo pravé GTO leda z rychlíku, atd. pojďme si upřímně říci, že zas tak špatná replika to není a pokud by kolem vás prosvištěla v rychlosti okolo 50 km/h, jistě byste to tvůrci vozu spoltrojicenavijákem i vy.
My se však musíme spokojit se stacionárními fotkami vozu, který je v současnosti na prodej u společnosti Orlando Classic Cars na Floridě. Jak už mnozí z vás nejspíš tuší, tohle Ferrari je ve skutečnosti převlečený Datsun (Nissan) 280Z z roku 1978. Ke cti majitele je však nutno dodat, že s podobu exteriéru si skutečně vyhrál.
Z přední strany je totiž podoba takřka dokonalá, neboť výrobce vozu nevynechal téměř žádný detail. Nechybí tak malá maska s logem automobilky, světlomety překryté plexisklem s chromovým rámečkem ani trojice nasávacích otvorů v horní části nárazníku.
Na bocích blatníků pak nechybí charakteristicky umístěný blinkr, poziční světlo, pár výdechů za kolem ani žluto-černé logo automobilky. Třešničkou na dortu jsou pak chromovaná zrcátka umístěná na samotném vrchu blatníku.
Obstojně se svého vzoru drží replika i v zadní části, zejména díky podobnému sklonu střechy, integrovanému "křídlu", neobvyklým výdechům za zadními koly a také díky nápadně podobným zadním světlům, pod kterými ční čtyři koncovky výfuku.
Navzdory kvalitní práci odvedené na exteriéru je však interiér poněkud odbytý. Autor sice vyměnil volant a budíky za originál z Ferrari a dokonce zde umístil i pár emblémů automobilky, ovšem většina interiéru zůstala bez výrazných změn a je trochu nudná.
Různé nedodělky by však mohl napravit příští vlastník vozidla. Kolik za něj bude muset zaplatit nevíme, ovšem rozhodně ho vyjde laciněji, než originální Ferrari 250 GTO, jehož hodnota se šplhá do desítek milionů korun.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?