Ferrari 250 GTO paří mezi sběrateli k oblíbeným a vyhledávaným kouskům, ovšem díky ohromné poptávce a minimální nabídce jsou ceny astronomické a mnoho lidí si tak o tomhle skvostu z Maranella může nechat jen zdát. Někteří kutilové se s tím však odmítají smířit, díky čemuž vznikají i po celém světě desítky replik, přičemž tato patří k těm nejvydařenějším ze všech, jaké jsme dosud viděli.
Ještě než nás zasype vlna kritiky, že jsme asi úplně slepí, že tohle vidělo pravé GTO leda z rychlíku, atd. pojďme si upřímně říci, že zas tak špatná replika to není a pokud by kolem vás prosvištěla v rychlosti okolo 50 km/h, jistě byste to tvůrci vozu spoltrojicenavijákem i vy.
My se však musíme spokojit se stacionárními fotkami vozu, který je v současnosti na prodej u společnosti Orlando Classic Cars na Floridě. Jak už mnozí z vás nejspíš tuší, tohle Ferrari je ve skutečnosti převlečený Datsun (Nissan) 280Z z roku 1978. Ke cti majitele je však nutno dodat, že s podobu exteriéru si skutečně vyhrál.
Z přední strany je totiž podoba takřka dokonalá, neboť výrobce vozu nevynechal téměř žádný detail. Nechybí tak malá maska s logem automobilky, světlomety překryté plexisklem s chromovým rámečkem ani trojice nasávacích otvorů v horní části nárazníku.
Na bocích blatníků pak nechybí charakteristicky umístěný blinkr, poziční světlo, pár výdechů za kolem ani žluto-černé logo automobilky. Třešničkou na dortu jsou pak chromovaná zrcátka umístěná na samotném vrchu blatníku.
Obstojně se svého vzoru drží replika i v zadní části, zejména díky podobnému sklonu střechy, integrovanému "křídlu", neobvyklým výdechům za zadními koly a také díky nápadně podobným zadním světlům, pod kterými ční čtyři koncovky výfuku.
Navzdory kvalitní práci odvedené na exteriéru je však interiér poněkud odbytý. Autor sice vyměnil volant a budíky za originál z Ferrari a dokonce zde umístil i pár emblémů automobilky, ovšem většina interiéru zůstala bez výrazných změn a je trochu nudná.
Různé nedodělky by však mohl napravit příští vlastník vozidla. Kolik za něj bude muset zaplatit nevíme, ovšem rozhodně ho vyjde laciněji, než originální Ferrari 250 GTO, jehož hodnota se šplhá do desítek milionů korun.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.