Ferrari 250 GTO paří mezi sběrateli k oblíbeným a vyhledávaným kouskům, ovšem díky ohromné poptávce a minimální nabídce jsou ceny astronomické a mnoho lidí si tak o tomhle skvostu z Maranella může nechat jen zdát. Někteří kutilové se s tím však odmítají smířit, díky čemuž vznikají i po celém světě desítky replik, přičemž tato patří k těm nejvydařenějším ze všech, jaké jsme dosud viděli.
Ještě než nás zasype vlna kritiky, že jsme asi úplně slepí, že tohle vidělo pravé GTO leda z rychlíku, atd. pojďme si upřímně říci, že zas tak špatná replika to není a pokud by kolem vás prosvištěla v rychlosti okolo 50 km/h, jistě byste to tvůrci vozu spoltrojicenavijákem i vy.
My se však musíme spokojit se stacionárními fotkami vozu, který je v současnosti na prodej u společnosti Orlando Classic Cars na Floridě. Jak už mnozí z vás nejspíš tuší, tohle Ferrari je ve skutečnosti převlečený Datsun (Nissan) 280Z z roku 1978. Ke cti majitele je však nutno dodat, že s podobu exteriéru si skutečně vyhrál.
Z přední strany je totiž podoba takřka dokonalá, neboť výrobce vozu nevynechal téměř žádný detail. Nechybí tak malá maska s logem automobilky, světlomety překryté plexisklem s chromovým rámečkem ani trojice nasávacích otvorů v horní části nárazníku.
Na bocích blatníků pak nechybí charakteristicky umístěný blinkr, poziční světlo, pár výdechů za kolem ani žluto-černé logo automobilky. Třešničkou na dortu jsou pak chromovaná zrcátka umístěná na samotném vrchu blatníku.
Obstojně se svého vzoru drží replika i v zadní části, zejména díky podobnému sklonu střechy, integrovanému "křídlu", neobvyklým výdechům za zadními koly a také díky nápadně podobným zadním světlům, pod kterými ční čtyři koncovky výfuku.
Navzdory kvalitní práci odvedené na exteriéru je však interiér poněkud odbytý. Autor sice vyměnil volant a budíky za originál z Ferrari a dokonce zde umístil i pár emblémů automobilky, ovšem většina interiéru zůstala bez výrazných změn a je trochu nudná.
Různé nedodělky by však mohl napravit příští vlastník vozidla. Kolik za něj bude muset zaplatit nevíme, ovšem rozhodně ho vyjde laciněji, než originální Ferrari 250 GTO, jehož hodnota se šplhá do desítek milionů korun.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.