Příchod čistě elektrických automobilů je ještě hudba vzdálené budoucnosti, nicméně hybridy se na našich silnicích objevují stále častěji a podle vizí všech automobilek se brzy stanou novým standardem. Nelze se proto divit ani zprávám, podle kterých už v současnosti koncern VW pracuje na nové generaci ostrých hatchbacků nového desetiletí, pod jejichž kapotami nalezneme právě kombinaci klasického spalovacího motoru a elektromotoru.
Podle nejmenovaného zdroje, který promluvil pro web Acutocar, je důležité postupně kráčet směrem k čistě elektrické budoucnosti. A podle vysokého vedení koncernu VW bude tím nejlepším směrem výroba hybridních hatchbacků, které by mohly postupem času přesvědčit o smysluplnosti elektrifikace i širokou veřejnost.
Autocar přímo citoval svůj zdroj, podle kterého Volkswagen nechce jen "otočit vypínačem" a čekat, že lidé automaticky přejdou na čisté elektromobily - tento přechod bude zkrátka trvat možná i několik dekád, ovšem automobilka chce pomoci lidem v pozvolném přechodu tím, že jim ukáže možnosti elektromobility právě na hybridních hatchbacích.
Web CarScoops pak uvádí, že jedním z prvních modelů, který by se mohl dočkat implementace hybridní technologie, by se mohla stát mladoboleslavská Škoda Fabia vRS. Na její představení si sice ještě pár let počkáme, nicméně sám výkonný ředitel automobilky Bernhard Maier údajně potvrdil, že elektrifikace tohoto modelu by dávala smysl.
Začátkem tohoto roku se také objevila informace, podle které se hybridního pohonu dočká i příští generace Golfu GTI. Pokud by současné spekulace byly pravdivé, pak bychom se dočkali 2.0 litrového přeplňovaného čtyřválce doplněného o 48V elektrický systém a integrovaný elektromotor.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.