První Pick-up v novodobých dějinách Mercedesu je opět pod palbou. Zhruba před dvěma měsíci se do něj z ostra pustil vysoce postavený představitel BMW, který ho označil za "hrozný" a velké zklamání. Dnes to X-Class schytává od Australského zastoupení automobilky Volkswagen. A čím že se to Mercedes provinil?
Německá automobilka vlastně neprovedla nic zas tak hrozného, ovšem podle Paula Pottingera, člověka pověřeného korporátní komunikací australského zastoupení automobilky Volkswagen, je na Mercedesu X-Class až příliš vidět, že je to vlastně Nissan Navara. K tomuto konstatování ovšem došel až v momentě, kdy viděl pick-up naživo během Frankfurtského autosalonu.
Problém prý není ani tak v designu vozu, ale spíše v jeho původu. Podle něj je zkrátka až příliš vidět, že Mercedes vychází z Nissanu - což je vlastně mainstreamová značka postrádající luxusní prvky Mercedesu. Kdyby prý on sám byl zákazníkem Mercedesu a X-Class si koupil, zřejmě by se po otevření dveří a spatření pantů od Nissanu zhrozil.
Takovému sdílení dílů se však nelze příliš divit. Podoba s Navarou je zkrátka očividná na řadě detailů. Dalším negativním aspektem pak může být skutečnost, že X-Class se ani nebude vyrábět v Německu. Výroba bude probíhat společně s Nissanem Navarou v továrně poblíž Barcelony, odkud bude poté automobil distribuován do Evropy, Austrálie a jižní Afriky. Od roku 2019 by pak produkce mohla probíhat pod taktovkou Renaultu v argentinské Cordobě. To však trochu předbíháme. Posledním hřebíčkem do exkluzivity Mercedesu X-Class pak ještě může být existence Renaultu Alaskan, který je dalším alter egem Navary.
Pokud se ale vrátíme k samotnému Mercedesu X-Class, ten by se měl dostat do prodeje v Německu ještě tento měsíc a jeho cena by měla startovat na částce 37,294 Euro (953000 korun). Pro srovnání, Nissan Navara se v Německu prodává od částky 26,910 Euro (688000 korun). Mercedes však samozřejmě nabídne hodnotnější vzhled, prémiové materiály a nejspíš i bohatší výbavu.
V polovině příštího roku navíc dorazí i ve výkonnější verzi X350d, která nabídne standardní pohon všech kol, sedmistupňový automat a turbo-dieselovou V6 o výkonu 190 kW (258 k) a točivý moment 550 Nm.
Ve hře i nadále zůstává verze AMG, nicméně šance na její reálné zpracování nejsou příliš velké.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?