První Pick-up v novodobých dějinách Mercedesu je opět pod palbou. Zhruba před dvěma měsíci se do něj z ostra pustil vysoce postavený představitel BMW, který ho označil za "hrozný" a velké zklamání. Dnes to X-Class schytává od Australského zastoupení automobilky Volkswagen. A čím že se to Mercedes provinil?
Německá automobilka vlastně neprovedla nic zas tak hrozného, ovšem podle Paula Pottingera, člověka pověřeného korporátní komunikací australského zastoupení automobilky Volkswagen, je na Mercedesu X-Class až příliš vidět, že je to vlastně Nissan Navara. K tomuto konstatování ovšem došel až v momentě, kdy viděl pick-up naživo během Frankfurtského autosalonu.
Problém prý není ani tak v designu vozu, ale spíše v jeho původu. Podle něj je zkrátka až příliš vidět, že Mercedes vychází z Nissanu - což je vlastně mainstreamová značka postrádající luxusní prvky Mercedesu. Kdyby prý on sám byl zákazníkem Mercedesu a X-Class si koupil, zřejmě by se po otevření dveří a spatření pantů od Nissanu zhrozil.
Takovému sdílení dílů se však nelze příliš divit. Podoba s Navarou je zkrátka očividná na řadě detailů. Dalším negativním aspektem pak může být skutečnost, že X-Class se ani nebude vyrábět v Německu. Výroba bude probíhat společně s Nissanem Navarou v továrně poblíž Barcelony, odkud bude poté automobil distribuován do Evropy, Austrálie a jižní Afriky. Od roku 2019 by pak produkce mohla probíhat pod taktovkou Renaultu v argentinské Cordobě. To však trochu předbíháme. Posledním hřebíčkem do exkluzivity Mercedesu X-Class pak ještě může být existence Renaultu Alaskan, který je dalším alter egem Navary.
Pokud se ale vrátíme k samotnému Mercedesu X-Class, ten by se měl dostat do prodeje v Německu ještě tento měsíc a jeho cena by měla startovat na částce 37,294 Euro (953000 korun). Pro srovnání, Nissan Navara se v Německu prodává od částky 26,910 Euro (688000 korun). Mercedes však samozřejmě nabídne hodnotnější vzhled, prémiové materiály a nejspíš i bohatší výbavu.
V polovině příštího roku navíc dorazí i ve výkonnější verzi X350d, která nabídne standardní pohon všech kol, sedmistupňový automat a turbo-dieselovou V6 o výkonu 190 kW (258 k) a točivý moment 550 Nm.
Ve hře i nadále zůstává verze AMG, nicméně šance na její reálné zpracování nejsou příliš velké.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?