První Pick-up v novodobých dějinách Mercedesu je opět pod palbou. Zhruba před dvěma měsíci se do něj z ostra pustil vysoce postavený představitel BMW, který ho označil za "hrozný" a velké zklamání. Dnes to X-Class schytává od Australského zastoupení automobilky Volkswagen. A čím že se to Mercedes provinil?
Německá automobilka vlastně neprovedla nic zas tak hrozného, ovšem podle Paula Pottingera, člověka pověřeného korporátní komunikací australského zastoupení automobilky Volkswagen, je na Mercedesu X-Class až příliš vidět, že je to vlastně Nissan Navara. K tomuto konstatování ovšem došel až v momentě, kdy viděl pick-up naživo během Frankfurtského autosalonu.
Problém prý není ani tak v designu vozu, ale spíše v jeho původu. Podle něj je zkrátka až příliš vidět, že Mercedes vychází z Nissanu - což je vlastně mainstreamová značka postrádající luxusní prvky Mercedesu. Kdyby prý on sám byl zákazníkem Mercedesu a X-Class si koupil, zřejmě by se po otevření dveří a spatření pantů od Nissanu zhrozil.
Takovému sdílení dílů se však nelze příliš divit. Podoba s Navarou je zkrátka očividná na řadě detailů. Dalším negativním aspektem pak může být skutečnost, že X-Class se ani nebude vyrábět v Německu. Výroba bude probíhat společně s Nissanem Navarou v továrně poblíž Barcelony, odkud bude poté automobil distribuován do Evropy, Austrálie a jižní Afriky. Od roku 2019 by pak produkce mohla probíhat pod taktovkou Renaultu v argentinské Cordobě. To však trochu předbíháme. Posledním hřebíčkem do exkluzivity Mercedesu X-Class pak ještě může být existence Renaultu Alaskan, který je dalším alter egem Navary.
Pokud se ale vrátíme k samotnému Mercedesu X-Class, ten by se měl dostat do prodeje v Německu ještě tento měsíc a jeho cena by měla startovat na částce 37,294 Euro (953000 korun). Pro srovnání, Nissan Navara se v Německu prodává od částky 26,910 Euro (688000 korun). Mercedes však samozřejmě nabídne hodnotnější vzhled, prémiové materiály a nejspíš i bohatší výbavu.
V polovině příštího roku navíc dorazí i ve výkonnější verzi X350d, která nabídne standardní pohon všech kol, sedmistupňový automat a turbo-dieselovou V6 o výkonu 190 kW (258 k) a točivý moment 550 Nm.
Ve hře i nadále zůstává verze AMG, nicméně šance na její reálné zpracování nejsou příliš velké.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?