První Pick-up v novodobých dějinách Mercedesu je opět pod palbou. Zhruba před dvěma měsíci se do něj z ostra pustil vysoce postavený představitel BMW, který ho označil za "hrozný" a velké zklamání. Dnes to X-Class schytává od Australského zastoupení automobilky Volkswagen. A čím že se to Mercedes provinil?
Německá automobilka vlastně neprovedla nic zas tak hrozného, ovšem podle Paula Pottingera, člověka pověřeného korporátní komunikací australského zastoupení automobilky Volkswagen, je na Mercedesu X-Class až příliš vidět, že je to vlastně Nissan Navara. K tomuto konstatování ovšem došel až v momentě, kdy viděl pick-up naživo během Frankfurtského autosalonu.
Problém prý není ani tak v designu vozu, ale spíše v jeho původu. Podle něj je zkrátka až příliš vidět, že Mercedes vychází z Nissanu - což je vlastně mainstreamová značka postrádající luxusní prvky Mercedesu. Kdyby prý on sám byl zákazníkem Mercedesu a X-Class si koupil, zřejmě by se po otevření dveří a spatření pantů od Nissanu zhrozil.
Takovému sdílení dílů se však nelze příliš divit. Podoba s Navarou je zkrátka očividná na řadě detailů. Dalším negativním aspektem pak může být skutečnost, že X-Class se ani nebude vyrábět v Německu. Výroba bude probíhat společně s Nissanem Navarou v továrně poblíž Barcelony, odkud bude poté automobil distribuován do Evropy, Austrálie a jižní Afriky. Od roku 2019 by pak produkce mohla probíhat pod taktovkou Renaultu v argentinské Cordobě. To však trochu předbíháme. Posledním hřebíčkem do exkluzivity Mercedesu X-Class pak ještě může být existence Renaultu Alaskan, který je dalším alter egem Navary.
Pokud se ale vrátíme k samotnému Mercedesu X-Class, ten by se měl dostat do prodeje v Německu ještě tento měsíc a jeho cena by měla startovat na částce 37,294 Euro (953000 korun). Pro srovnání, Nissan Navara se v Německu prodává od částky 26,910 Euro (688000 korun). Mercedes však samozřejmě nabídne hodnotnější vzhled, prémiové materiály a nejspíš i bohatší výbavu.
V polovině příštího roku navíc dorazí i ve výkonnější verzi X350d, která nabídne standardní pohon všech kol, sedmistupňový automat a turbo-dieselovou V6 o výkonu 190 kW (258 k) a točivý moment 550 Nm.
Ve hře i nadále zůstává verze AMG, nicméně šance na její reálné zpracování nejsou příliš velké.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?