Svatá trojice motoristického šílenství Clarkson, Hammond a May dorazí s novými díly druhé série motoristického pořadu The Grand Tour ještě před koncem tohoto roku, jak slibovali! Od 8. prosince se budeme moci každý týden těšit na pořádnou show, jejíž obsah nám poodhaluje fantastický Trailer plný nádherných aut a skvělé hudby z Bondovky.
První sezóna měla své klady a zápory - ostatně nemůžeme se ničemu divit. Trio oblíbených moderátorů muselo přejít na zcela nový formát pořadu, který navíc značně svazovaly hrozby žalod od BBC, pokud se nový pořad snad jen trochu přiblíží Top Gearu.
I přes některé slabší momenty si však The Grand Tour zamilovali statisíce, (dost možná i stamiliony) lidí, kteří se nemohli dočkat druhé série, která se jistě poučí z chyb té první a dovede celý koncept k dokonalosti. A zda se to povedlo budeme moci zjistit již od 8. prosince, kdy se The Grand Tour vrátí zpět na obrazovky i monitory majitelů / uživatelů Amazon Prime.
A aby nám Amazon to čekání zkrátil, vypustil rovnou i trailer, ve kterém můžeme vidět exkluzivní vozy jako Bugatti Chiron, starší Mercedesy, Hammonda na motorce, lyžující Jaguary a mnoho dalšího. Podle vyjádření Amazonu se s triem moderátorů podíváme do lokací jako Chorvatsko, Mozambik, Dubai, Španělsko, Švýcarsko, Colorado nebo New York.
Z 2 minuty dlouhého traileru je zkrátka jasné, že se máme rozhodně na co těšit a že to nebude žádná nuda. Ostatně nechybí ani záběry na Hammonda i vozu Rimac One, ve kterém utrpěl vážnou nehodu která celé natáčení řádně protáhla.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.