Napadá vás nějaký dobrý důvod, proč přestavět Jeep Wrangler Unlimited na parní pohon? Že ne? Nás taky ne, ovšem majitel stroje nazvaného Loco Hauk si k tomu důvod evidentně našel a my můžeme jen nechápavě ale uznale kývat hlavou nad jeho výtvorem.
Přední polovina auta vypadá vcelku normálně, ovšem pokud bychom se podívali pod kapotu, nalezli bychom zde parou poháněný vidlicový čtyřválec pocházející z šedesátých let. Jeho výkon sice není nijak oslnivých 130 až 140 koňských sil, ovšem točivý moment 3.390 Nm vzbuzuje respekt.
Ohromný točivý moment si vyžádal dramatické úpravy převodovky. Ta sice zůstala původní, ovšem nyní disponuje pouze třemi rychlostmi. Dvě pro jízdu vpřed (jedna rychlá, jedna pomalá) a jedna pro couvání. Údaje o maximální rychlosti ale k dispozici nemáme.
Největší změny se odehrály v zadní části, kam majitel vozu umístil 208 litrovou nádrž na vodu, pořádný kotel a také 60 litrovou nádrž na kerosin, kterým se pod kotle zatápí. Kvůli velikosti a váze celé sestavy bylo nutné přidat do zadní části třetí nápravu s párem kol navíc. Celková délka vozidla se tak protáhla o takřka 130 centimetrů oproti standardu.
Úpravy si samozřejmě vyžádal i podvozek, kde se objevují nové díly jako silnější tlumiče a pružiny, nové řízení pocházející z Toyoty, nová kardanová hřídel, silnější poloosy a nechybí ani diferenciály s uzávěrkou. Překvapujícím však je, že brzdy jsou původní.
Co se týče interiéru, i zde proběhly úpravy. Majitel de facto zkřížil moderní Jeep s lokomotivou z přelomu devatenáctého a dvacátého století. Nechybí například ukazatele z devatenáctého století, masivní páky a ventily. Největší připomínkou současnosti tak nejspíš bude audiosystém značky Kcicker.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.