Napadá vás nějaký dobrý důvod, proč přestavět Jeep Wrangler Unlimited na parní pohon? Že ne? Nás taky ne, ovšem majitel stroje nazvaného Loco Hauk si k tomu důvod evidentně našel a my můžeme jen nechápavě ale uznale kývat hlavou nad jeho výtvorem.
Přední polovina auta vypadá vcelku normálně, ovšem pokud bychom se podívali pod kapotu, nalezli bychom zde parou poháněný vidlicový čtyřválec pocházející z šedesátých let. Jeho výkon sice není nijak oslnivých 130 až 140 koňských sil, ovšem točivý moment 3.390 Nm vzbuzuje respekt.
Ohromný točivý moment si vyžádal dramatické úpravy převodovky. Ta sice zůstala původní, ovšem nyní disponuje pouze třemi rychlostmi. Dvě pro jízdu vpřed (jedna rychlá, jedna pomalá) a jedna pro couvání. Údaje o maximální rychlosti ale k dispozici nemáme.
Největší změny se odehrály v zadní části, kam majitel vozu umístil 208 litrovou nádrž na vodu, pořádný kotel a také 60 litrovou nádrž na kerosin, kterým se pod kotle zatápí. Kvůli velikosti a váze celé sestavy bylo nutné přidat do zadní části třetí nápravu s párem kol navíc. Celková délka vozidla se tak protáhla o takřka 130 centimetrů oproti standardu.
Úpravy si samozřejmě vyžádal i podvozek, kde se objevují nové díly jako silnější tlumiče a pružiny, nové řízení pocházející z Toyoty, nová kardanová hřídel, silnější poloosy a nechybí ani diferenciály s uzávěrkou. Překvapujícím však je, že brzdy jsou původní.
Co se týče interiéru, i zde proběhly úpravy. Majitel de facto zkřížil moderní Jeep s lokomotivou z přelomu devatenáctého a dvacátého století. Nechybí například ukazatele z devatenáctého století, masivní páky a ventily. Největší připomínkou současnosti tak nejspíš bude audiosystém značky Kcicker.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?