Loco Hauk: Steampunkový Wrangler 6x6 pohání parní stroj!

Unikátní parní Jeep Wrangler
Unikátní parní Jeep Wrangler, foto: youtube.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 29. října 2017 14:00 | akt. 29. října 2017 17:11
Sdílej:

Napadá vás nějaký dobrý důvod, proč přestavět Jeep Wrangler Unlimited na parní pohon? Že ne? Nás taky ne, ovšem majitel stroje nazvaného Loco Hauk si k tomu důvod evidentně našel a my můžeme jen nechápavě ale uznale kývat hlavou nad jeho výtvorem.

Přední polovina auta vypadá vcelku normálně, ovšem pokud bychom se podívali pod kapotu, nalezli bychom zde parou poháněný vidlicový čtyřválec pocházející z šedesátých let. Jeho výkon sice není nijak oslnivých 130 až 140 koňských sil, ovšem točivý moment 3.390 Nm vzbuzuje respekt.

Ohromný točivý moment si vyžádal dramatické úpravy převodovky. Ta sice zůstala původní, ovšem nyní disponuje pouze třemi rychlostmi. Dvě pro jízdu vpřed (jedna rychlá, jedna pomalá) a jedna pro couvání. Údaje o maximální rychlosti ale k dispozici nemáme.

Největší změny se odehrály v zadní části, kam majitel vozu umístil 208 litrovou nádrž na vodu, pořádný kotel a také 60 litrovou nádrž na kerosin, kterým se pod kotle zatápí. Kvůli velikosti a váze celé sestavy bylo nutné přidat do zadní části třetí nápravu s párem kol navíc. Celková délka vozidla se tak protáhla o takřka 130 centimetrů oproti standardu.

Úpravy si samozřejmě vyžádal i podvozek, kde se objevují nové díly jako silnější tlumiče a pružiny, nové řízení pocházející z Toyoty, nová kardanová hřídel, silnější poloosy a nechybí ani diferenciály s uzávěrkou. Překvapujícím však je, že brzdy jsou původní.

Co se týče interiéru, i zde proběhly úpravy. Majitel de facto zkřížil moderní Jeep s lokomotivou z přelomu devatenáctého a dvacátého století. Nechybí například ukazatele z devatenáctého století, masivní páky a ventily. Největší připomínkou současnosti tak nejspíš bude audiosystém značky Kcicker. 

Stalo se
Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.

Novinky ze světa EV
Xiaomi YU7

Xiaomi YU7 vypadá jako Ferrari, ujede přes 800 km a chce zničit "bestseller" Tesla Model Y

Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Toyota RAV4 (2026): Chytřejší hybrid, až 100 km na elektřinu a technologie budoucnosti

Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.

Novinky ze světa EV
Na mnichovském veletrhu IAA Mobility odhalí Kia svůj nejnovější model v segmentu elektromobilů.

Nová Kia EV5: Elektrické SUV s dojezdem až 720 km přijde v roce 2026

Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.