Přemýšlíte o uložení značek do "depozitu"? Víme, co to obnáší

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 20. října 2017, 15:55 Aktualizováno 21.10.2017, 14:39 Google+

Každý rok se najdou stovky lidí, kteří s poklesem teploty zavřou svůj vůz do garáže a až do příchodu jara s ním nevyjedou. Nejčastěji jsou mezi nimi majitelé kabrioletů, young-timerů, veteránů nebo lidé, kteří se přes zimu chystají na větší opravy či úpravy. Co ale dělat, abyste nemuseli platit povinné ručení za auto, se kterým rozhodně nevyjedete?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Registrační značka, ilustrační foto

Registrační značka, ilustrační foto | foto: INCORP images

Sdílejte článek

Jednou z možností je například sjednání sezonního pojištění, které bude odpovídat za škody způsobené vaším automobilem jen po sjednané měsíce. Tuto možnost v ČR nabízí bohužel jen několik pojišťoven, nicméně patří mezi ně například UNIQA, České podnikatelské pojišťovna nebo Allianz.

Druhou variantou je pak dočasné vyřazení vozidla z registru vozidel, neboli tzv. uložení do depozitu. O tom bylo poměrně hodně slyšet koncem roku 2015, kdy registry zrušily kromě vozidel v tzv. polo-převodu i desítky automobilů uložených v "depozitu" déle než jeden rok, tedy od 30.12.2014.

Co byste měli vědět, pokud se pro uložení do depozitu rozhodnete? Předně asi to, že uložení do depozitu není věčné. Pokud se rozhodnete dočasně vyřadit váš automobil z registru vozidel, bude tak učiněno automaticky na jeden rok. Pokud ale po 12 po sobě jdoucích kalendářních měsících nezažádáte o prodloužení dočasného vyřazení vozidla z registru, mohli byste o něj taky přijít - respektive by proběhl jeho zánik a s tím spojený jeho trvalý výmaz z registru vozidel.

Další nepříjemností spojenou s dočasným vyřazením vozidla z registru jsou cesty na úřad. Registr vozidel totiž budete muset navštívit nejdříve při podávání žádosti, pak při případném prodloužení uložení a nakonec při ukončení dočasného vyřazení. A všichni nejspíš víme, jaké fronty se na registrech umí vytvořit a že jejich otvírací hodiny nejsou zrovna dvakrát vstřícné k zaměstnaným lidem.

Poslední věcí, na kterou se vyplatí před uložením auta do depozitu myslet, je platnost technické kontroly. Pro vyjmutí auta z depozitu totiž potřebujete platnou technickou kontrolu. V opačném případě budete muset shánět odtah svého vozu bez značek na nejbližší stanici STK - což není zrovna něco, co byste chtěli absolvovat - ať už kvůli času, nebo kvůli financím.

Pokud se ale pro uložení značek do depozitu rozhodnete, pak si připravte průkaz totožnosti, technický průkaz vozidla, osvědčení o registraci vozidla (tzv. malý technický průkaz) a registrační značky (SPZ). Právnické osoby budou potřebovat ještě originál/ověřenou kopie výpisu z obchodního rejstříku, živnostenský list nebo koncesní listinu. Pokud se na úřad nebudete moci dostavit sami, ale budete vysílat někoho ve svém zastoupení, bude potřebovat ještě vaši plnou moc. Její ověření však vyžadováno není.

Na úřadě vás pak čeká jen vyplnit formulář "Žádost o zápis změn údajů v registru vozidel" a zaplatit poplatek 100 korun. Pokud se po 12 měsících rozhodnete požádat ještě o prodloužení dočasného vyřazení, bude vás to stát 50 korun, ovšem poté už budete mít od depozitu klid a vůz může být "dočasně" vyřazen tak dlouho, jak dlouho budete chtít. Nebo dokud si politici nevymyslí další čištění registrů.

S dočasně vyřazeným vozidlem samozřejmě nesmíte jezdit po silnicích, nicméně můžete ho například prodat a na úřadě změnit jeho vlastníka z původního na nového.

K ukončení dočasného vyřazení vozidla budete potřebovat doklad o pojištění vozidla (povinné ručení) a platnou technickou prohlídku vozidla - zkrátka splněné podmínky pro provoz vozidla na pozemních komunikacích.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Přemýšlíte o uložení značek do "depozitu"? Víme, co to obnáší

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Tatra 603

Z Prahy až do Kalifornie? Neuvěřitelný příběh Tatry 603, která překonala kontinenty

New York bojuje s dopravou dlouhodobě

8 tipů pro jízdu ve velkoměstě: Na co si dát největší pozor?

NFT Aska

Další firma chce vyrábět létající auto, její model ale opravdu vypadá použitelně

Songuo Motors

Nová korejská značka se pokusí dobýt svět, tentokrát ale s elektromobily

ZAZ Slavuta Nova

Další značka z východního bloku zanikla. Výrobce Tavrie ale nezavře brány úplně

UAZ Patriot

UAZ chystá první nový model po více než 20 letech. Využije techniku Aurusu

Omlazený Volkswagen Passat

Volkswagen ZPOMALIL v prodejích aut! Co se děje?

Epic Off Road [ 4x4 ] Fails Compilation / 2018

VIDEO: Ani 4x4 někdy nestačí

Toyota Proace City Verso

Průzkum odhalil, podle čeho Češi vybírají auta, jak a kam jezdí na dovolenou

Alpine A110S

Alpine A110S: Francouzské kupé dostalo výkonější verzi

reklama

Doporučujeme

Chevrolet Corvette LS5 454 z roku 1972 s nájezdem pouhých 1556 kilometrů

V roce 1972 si koupil nádhernou Corvettu, ujel 1.556 km a zavřel ji v garáži.…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. JEDNI RADOST NEMAJÍ. Trh nových a ojetých vozů po půl roce ukazuje, co Češi preferují

  2. Škoda postavila Karoq pro cyklisty, ve výbavě má zařízení, které v terénu hodně oceníte

  3. Nejpodivnější Lada na světě? Oka v šílené úpravě japonských gangů

  4. Vodíková auta mají problém, čerpací stanice v Norsku explodovala

  5. Znáte kabriolet Škoda 1101 Tudor? Oldtimer Bohemia Rally nabídne kvalitní podívanou

  6. VIDEO: Škoda Montiaq takhle řádí v terénu

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud