Přemýšlíte o uložení značek do "depozitu"? Víme, co to obnáší

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 20. října 2017, 15:55 Aktualizováno 21.10.2017, 14:39 Google+

Každý rok se najdou stovky lidí, kteří s poklesem teploty zavřou svůj vůz do garáže a až do příchodu jara s ním nevyjedou. Nejčastěji jsou mezi nimi majitelé kabrioletů, young-timerů, veteránů nebo lidé, kteří se přes zimu chystají na větší opravy či úpravy. Co ale dělat, abyste nemuseli platit povinné ručení za auto, se kterým rozhodně nevyjedete?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Registrační značka, ilustrační foto

Registrační značka, ilustrační foto | foto: INCORP images

Sdílejte článek

Jednou z možností je například sjednání sezonního pojištění, které bude odpovídat za škody způsobené vaším automobilem jen po sjednané měsíce. Tuto možnost v ČR nabízí bohužel jen několik pojišťoven, nicméně patří mezi ně například UNIQA, České podnikatelské pojišťovna nebo Allianz.

Druhou variantou je pak dočasné vyřazení vozidla z registru vozidel, neboli tzv. uložení do depozitu. O tom bylo poměrně hodně slyšet koncem roku 2015, kdy registry zrušily kromě vozidel v tzv. polo-převodu i desítky automobilů uložených v "depozitu" déle než jeden rok, tedy od 30.12.2014.

Co byste měli vědět, pokud se pro uložení do depozitu rozhodnete? Předně asi to, že uložení do depozitu není věčné. Pokud se rozhodnete dočasně vyřadit váš automobil z registru vozidel, bude tak učiněno automaticky na jeden rok. Pokud ale po 12 po sobě jdoucích kalendářních měsících nezažádáte o prodloužení dočasného vyřazení vozidla z registru, mohli byste o něj taky přijít - respektive by proběhl jeho zánik a s tím spojený jeho trvalý výmaz z registru vozidel.

Další nepříjemností spojenou s dočasným vyřazením vozidla z registru jsou cesty na úřad. Registr vozidel totiž budete muset navštívit nejdříve při podávání žádosti, pak při případném prodloužení uložení a nakonec při ukončení dočasného vyřazení. A všichni nejspíš víme, jaké fronty se na registrech umí vytvořit a že jejich otvírací hodiny nejsou zrovna dvakrát vstřícné k zaměstnaným lidem.

Poslední věcí, na kterou se vyplatí před uložením auta do depozitu myslet, je platnost technické kontroly. Pro vyjmutí auta z depozitu totiž potřebujete platnou technickou kontrolu. V opačném případě budete muset shánět odtah svého vozu bez značek na nejbližší stanici STK - což není zrovna něco, co byste chtěli absolvovat - ať už kvůli času, nebo kvůli financím.

Pokud se ale pro uložení značek do depozitu rozhodnete, pak si připravte průkaz totožnosti, technický průkaz vozidla, osvědčení o registraci vozidla (tzv. malý technický průkaz) a registrační značky (SPZ). Právnické osoby budou potřebovat ještě originál/ověřenou kopie výpisu z obchodního rejstříku, živnostenský list nebo koncesní listinu. Pokud se na úřad nebudete moci dostavit sami, ale budete vysílat někoho ve svém zastoupení, bude potřebovat ještě vaši plnou moc. Její ověření však vyžadováno není.

Na úřadě vás pak čeká jen vyplnit formulář "Žádost o zápis změn údajů v registru vozidel" a zaplatit poplatek 100 korun. Pokud se po 12 měsících rozhodnete požádat ještě o prodloužení dočasného vyřazení, bude vás to stát 50 korun, ovšem poté už budete mít od depozitu klid a vůz může být "dočasně" vyřazen tak dlouho, jak dlouho budete chtít. Nebo dokud si politici nevymyslí další čištění registrů.

S dočasně vyřazeným vozidlem samozřejmě nesmíte jezdit po silnicích, nicméně můžete ho například prodat a na úřadě změnit jeho vlastníka z původního na nového.

K ukončení dočasného vyřazení vozidla budete potřebovat doklad o pojištění vozidla (povinné ručení) a platnou technickou prohlídku vozidla - zkrátka splněné podmínky pro provoz vozidla na pozemních komunikacích.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Přemýšlíte o uložení značek do "depozitu"? Víme, co to obnáší

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Hyundai Tucson IceBreaker

Chtěli byste SUV Hyundai Tucson zcela zdarma? Prozradíme vám, jak na to

Kalendář Pirelli 2020

Kalendář Pirelli 2020 se nese v duchu Shakespearovské Julie

Telefonování za volantem se může řidičům pořádně prodražit

Poslanci vyzývají k zákazu hands-free volání během řízení

Motoristická slavnost Legendy nabídne českou premiéru nové Supry

5 věcí, které jste nevěděli o Toyotě Supra

Která ojetá auta jsou nejméně populární?

DOBRÁ ZPRÁVA. Nájezd ojetin v ČR klesá rychleji, než roste cena

Jaguar I-Pace nepřesvědčí jízdními vlastnostmi v kritických situacích

Elektrický Jaguar I-Pace nepřesvědčil v losím testu, ESP reaguje nesmyslně

Toyota Mirai 2021

Ošklivé auto nechce nikdo. Nová Toyota Mirai na vodík už bude vypadat skvěle

střešní nosiče

Na co myslet při výběru střešních nosičů?

ZIS 150

Polák si pro přepravu svého motocyklu staví hodně drsný pick-up

Volkswagen Golf (2020)

Nový Volkswagen Golf se ODHALUJE!

reklama

Doporučujeme

Chevrolet Corvette LS5 454 z roku 1972 s nájezdem pouhých 1556 kilometrů

V roce 1972 si koupil nádhernou Corvettu, ujel 1.556 km a zavřel ji v garáži.…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. ŠOKUJÍCÍ zprávy o dovážených autech ze západu! Nemáte ho v garáži?

  2. Nové logo sportovních Volkswagenů. Jeho promyšlenost udiví

  3. Nejlepší nové i ojeté auto? Britský Which? Car má jasno

  4. Ochránci planety budou mít těžké sny. ADAC otestoval "zelené" změny

  5. Nový Volkswagen Golf se ODHALUJE!

  6. Polák si pro přepravu svého motocyklu staví hodně drsný pick-up

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud