Společnost Hennessey Performance potvrdila, že její poslední model Venom F5 se pokusí pokořit Bugatti Chiron již prvního prosince tohoto roku na akci SEMA v Las Vegas. Dopomoci mu k tomu mají speciální karbonová konstrukce a V8 o výkonu 1500 koní.
Společnost sídlící v Texasu doufá, že její nejnovější model Venom F5 se stane nejrychlejším silničním autem na světě a pokoří tak Bugatti Chiron podobně, jako se to před lety povedlo modelu Venom GT s Bugatti Veyron.
Na rozdíl od svého předchůdce bude Venom F5 postaven na zakázkové platformě vyrobené z uhlíkových vláken a o dostatek výkonu se postará dvakrát přeplňovaný motor V8, který produkuje téměř 1500 koní. O přenos výkonu na kola se postará převodovka s řazením pádly pod volantem.
V Hennessey očekávají, že nový Venom F5 by mohl být až o půl tuny lehčí než Chiron, což by mu mohlo v jeho cestě za světovým rychlostním rekordem dost pomoci. Samotný John Hennessey pak během rozhovoru pro magazín Top Gear uvedl, že u nového modelu očekává maximální rychlost okolo 290 mil za hodinu, tedy cca 466,7 km/h.
O návrh celého vozu se postarala zcela nová divize "Hennessey Special Vehicles" a výroba vozu bude probíhat v továrně Hennessey sídlící v Texasu. A nám nyní nezbývá než jen odpočítávat do prvního prosince, kdy se konečně ukáže, zda bude Venom F5 skutečným přemožitelem Chironu.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?