Společnost Uber se po celém světě proslavila zejména jako alternativa ke konvenčním a místy předraženým taxislužbám. Málokdo ale tuší, že kromě toho ještě také pracuje na vývoji autonomních sdílených vozidel. A tento vývoj bere zatraceně vážně, jak dokazuje její prezentace plná zajímavých záběrů.
Už pár měsíců testuje Uer svá autonomní vozidla i v provozu, ovšem za jejich volantem vždy sedí někdo, kdo je schopen v krizových případech převzít řízení. Ještě než se za volant posadí, musí takový člověk projít poměrně náročným výběrovým řízením a podstoupit několik testů a školení.
A jedno z těchto školení probíhá v obrovském areálu plném různých silnic, který simuluje městské prostředí. Tento areál je dokonce zachycen i na prezentačním videu Uberu, jeho označení zní "ALMONO" a nachází se nedaleko Pittsburghu.
V areálu rozkládajícím se na ploše 1022 metrů čtverečních nalezneme různé typy silnic, křižovatek a kruhových objezdů. Nechybí zde ani zaparkovaná falešná auta či různé pohyblivé figuríny, které slouží k testování postřehů autonomního systému. Ze záběrů je ale dobře vidět, že kapacity areálu přestávají stačit. Nejspíš i proto by Uber rád brzy přistavěl dalších 1200 m2 tohoto falešného města.
Webu CarScoops se povedlo sehnat vyjádření jednoho z "řidičů" autonomního vozidla Uber. Podle jeho slov probíhá v areálu poměrně náročné testování jak lidí, tak autonomních systémů. Mnohdy se musí vůz vypořádat s tak extrémními situacemi, že v reálném světě se zdají být takřka nemožné. Jak ale všichni dobře víme, na silnicích je možné naprosto všechno.
Na zkušební trati ALMONO však nezkouší svá vozidla pouze Uber, schopnosti autonomního systému zde musí ověřit prakticky každý, kdo chce vypustit svá autonomní vozidla do reálného provozu.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.