Autonomní vozidla se učí řídit ve falešném městě, v Pittsburghu ho vybudoval Uber

Testovací trať ALMONO
Testovací trať ALMONO, foto: youtube.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 19. října 2017 09:52
Sdílej:

Společnost Uber se po celém světě proslavila zejména jako alternativa ke konvenčním a místy předraženým taxislužbám. Málokdo ale tuší, že kromě toho ještě také pracuje na vývoji autonomních sdílených vozidel. A tento vývoj bere zatraceně vážně, jak dokazuje její prezentace plná zajímavých záběrů.

Už pár měsíců testuje Uer svá autonomní vozidla i v provozu, ovšem za jejich volantem vždy sedí někdo, kdo je schopen v krizových případech převzít řízení. Ještě než se za volant posadí, musí takový člověk projít poměrně náročným výběrovým řízením a podstoupit několik testů a školení.

A jedno z těchto školení probíhá v obrovském areálu plném různých silnic, který simuluje městské prostředí. Tento areál je dokonce zachycen i na prezentačním videu Uberu, jeho označení zní "ALMONO" a nachází se nedaleko Pittsburghu. 

V areálu rozkládajícím se na ploše 1022 metrů čtverečních nalezneme různé typy silnic, křižovatek a kruhových objezdů. Nechybí zde ani zaparkovaná falešná auta či různé pohyblivé figuríny, které slouží k testování postřehů autonomního systému. Ze záběrů je ale dobře vidět, že kapacity areálu přestávají stačit. Nejspíš i proto by Uber rád brzy přistavěl dalších 1200 m2 tohoto falešného města.

Webu CarScoops se povedlo sehnat vyjádření jednoho z "řidičů" autonomního vozidla Uber. Podle jeho slov probíhá v areálu poměrně náročné testování jak lidí, tak autonomních systémů. Mnohdy se musí vůz vypořádat s tak extrémními situacemi, že v reálném světě se zdají být takřka nemožné. Jak ale všichni dobře víme, na silnicích je možné naprosto všechno.

Na zkušební trati ALMONO však nezkouší svá vozidla pouze Uber, schopnosti autonomního systému zde musí ověřit prakticky každý, kdo chce vypustit svá autonomní vozidla do reálného provozu.

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.