Společnost Uber se po celém světě proslavila zejména jako alternativa ke konvenčním a místy předraženým taxislužbám. Málokdo ale tuší, že kromě toho ještě také pracuje na vývoji autonomních sdílených vozidel. A tento vývoj bere zatraceně vážně, jak dokazuje její prezentace plná zajímavých záběrů.
Už pár měsíců testuje Uer svá autonomní vozidla i v provozu, ovšem za jejich volantem vždy sedí někdo, kdo je schopen v krizových případech převzít řízení. Ještě než se za volant posadí, musí takový člověk projít poměrně náročným výběrovým řízením a podstoupit několik testů a školení.
A jedno z těchto školení probíhá v obrovském areálu plném různých silnic, který simuluje městské prostředí. Tento areál je dokonce zachycen i na prezentačním videu Uberu, jeho označení zní "ALMONO" a nachází se nedaleko Pittsburghu.
V areálu rozkládajícím se na ploše 1022 metrů čtverečních nalezneme různé typy silnic, křižovatek a kruhových objezdů. Nechybí zde ani zaparkovaná falešná auta či různé pohyblivé figuríny, které slouží k testování postřehů autonomního systému. Ze záběrů je ale dobře vidět, že kapacity areálu přestávají stačit. Nejspíš i proto by Uber rád brzy přistavěl dalších 1200 m2 tohoto falešného města.
Webu CarScoops se povedlo sehnat vyjádření jednoho z "řidičů" autonomního vozidla Uber. Podle jeho slov probíhá v areálu poměrně náročné testování jak lidí, tak autonomních systémů. Mnohdy se musí vůz vypořádat s tak extrémními situacemi, že v reálném světě se zdají být takřka nemožné. Jak ale všichni dobře víme, na silnicích je možné naprosto všechno.
Na zkušební trati ALMONO však nezkouší svá vozidla pouze Uber, schopnosti autonomního systému zde musí ověřit prakticky každý, kdo chce vypustit svá autonomní vozidla do reálného provozu.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?