Prakticky nové BMW M550i xDrive s nulovým nájezdem stojí na přeplněném parkovšiti v americkém městě Houston a i přes jeho absurdní cenu se mu všichni potencionální kupci vyhýbají velikým obloukem. Zajímá vás důvod? Tohle auto je totiž jednou z obětí hurikánu Harvey.
Automobil který je momentálně vystaven na dražebním webu Copart je ale pouze jedním z několika statisíců vozů, které hurikán Harvey poničil. Přesné číslo zničených stále nebylo stanoveno, ovšem odhady se pohybují od půl až po jeden milion automobilů určených na odpis, likvidaci nebo k prodeji na náhradní díly.
U aukcí automobilů bývá zvykem, že prodávající doplní k automobilu alespoň pár slov o jeho servisní historii, stavu, výbavě, atd. V tomto případě je to ale víceméně zbytečné, neboť z fotek je už na první pohled vidět, že tohle auto si v záplavách způsobených hurikánem rozhodně zaplavalo - a možná se i potápělo.
Zatímco na povrchu karoserie jsou poměrně dobře vidět známky po vodě, interiér vypadá na první pohled až neuvěřitelně zachovale. Žádné bláto, žádná plíseň a jen minimum známek po vodě, tedy snad jen s výjimkou přístrojového štítu, který je zaneřáděn podobně jako karoserie.
Co se techniky týče, vůz je samozřejmě nepojízdný. Zatímco motoru nejspíš nic nebude, elektronika skončila v křemíkovém nebi. Jediným dobrým důvodem ke koupi vozu tak může být snaha vydělat na náhradních dílech, ovšem zůstává otázkou, kolik jich zůstalo "zachovalých" a vhodných k přeprodeji.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.