Dokud se v Číně kopírovalo jen oblečení, dělali jsme si z toho srandu. Nyní je ale čínský průmysl schopný vyrobit či zkopírovat prakticky cokoliv. A zatímco na laciné kopie drahých mobilních telefonů už výrobci rezignovali, stále více a vášnivěji se diskutuje o laciných čínských kopiích prémiových západních automobilů.
Skvělým příkladem může být čínská automobilka LandWinda a její model X7, který jako by z oka vypadl Range Roveru Evoque. Kromě podobných tvarů vsadila čínská automobilka na podobné logo na kapotě (Land Rover X Land Wind) a za příplatek svým zákazníkům dokonce nabízí vsazení znaku Land Rover do masky.
Zástupce britské automobilky takové jednání samozřejmě vytáčí k nepřítomnosti a my se jim nemůžeme divit. Vývoj automobilu se totiž pohybuje v řádu stovek milionů liber a potom přijde pár průmyslových špionů, na autosalonu vše důkladně vyfotí, změří a za pár měsíců se na čínském trhu objeví podstatně levnější a méně kvalitní kopie, která britskému výrobci může ubrat klienty, ale hlavně snižuje atraktivitu originálu. To ale není problém pouze Britů, s podobným přístupem už se setkal i Mercedes nebo BMW.
Britskému výrobci však zřejmě došla trpělivost a jako první přišel s plánem, jak čínský plagiátorský průmysl alespoň trochu přidusit a zpomalit v jeho aktivitách. V rozhovoru pro Autocar se o plánech rozmluvil šéf designového oddělení automobilky Land Rover Gerry McGovern.
Podle jeho slov je jediným možným řešením přestat ukazovat téměř produkční koncepty v předstihu několika let, což se ostatně stalo například u modelu Velar. Podobného přístupu se pak nejspíš dočkáme u většiny dalších modelů Land Roveru. Řešení je to veskrze prosté, jednoduché a mělo by být i účinné. Kromě plagiátorů však postihne i fanoušky značky, kteří rok co rok netrpělivě čekají, s čím novým se automobilka pochlubí.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.