Už od svého prvního představení v roce 1992 patří McLaren F1 k největším skvostům automobilového průmyslu, jehož sláva pravděpodobně nikdy nepomine. Na silnicích se už sice objevily i silnější a rychlejší sériové supersporty, ovšem McLaren stanovil laťku tak vysoko, že její překonání trvalo až neskutečně dlouho.
Celkem po právu tak McLaren F1 patří mezi sběrateli k těm nejhodnotnějším kouskům, jaké mohou zařadit do svých sbírek. Vysoké ceně a jejímu neustálému růstu navíc nahrává i omezená výrobní série, celkem totiž vzniklo pouze 64 těchto úchvatných strojů.
A jeden z nich, dost možná že jeden z nejcennějších, se nedávno objevil ve vlastnictví "Tom Hartley Jnr". A čím je vůz tak cenný? Inu, jednak se jedná o jeden z posledních vyrobených kusů, číslo jeho karoserie je totiž 60, přičemž po silnicích jich jezdilo celkem 64. Ale co je důležitější, McLaren je ve stavu zcela nového vozu, což dokládá i nájezd pouhopouhých 239 kilometrů, přičemž ty najeli ještě technici automobilky během testování před prodejem.
Jinak řečeno, vůz od roku 1997 nikdo neřídil a po celou dobu byl zabalen v ochranné fólii, a to včetně sedaček a interiéru. Jeho jediný vlastník tak uchoval vůz v naprosto dokonalém stavu "nového" vozu".
Kromě samotného vozu však zájemce, v případě úspěšné koupě, dostane i zcela originální sadu pozlaceného titanového nářadí, speciální sadu cestovních kufrů, skříň na nářadí Facom a sadu servisních klíčů. Mimo to ale prodejce k vozu přidává i neobyčejně vzácné hodinky TAG Hauer s vyrytým sériovým číslem vozu, speciální závodní výfuk pro F1 ve stylu LeMans a také závodní volant ve stylu GTR.
Jak už je vám ze samotného popisu vozu a věcí k němu přiložených jasné, tahle sranda skutečně nebude levná. Web CarScoops, který na prodej upozornil, totiž nedávno připomněl prodej jiného modelu F1 sběrateli do USA za 15.62 milionu dolarů (342,8 milionu korun), přičemž vůz nebyl zrovna v perfektní kondici a najeto měl přes 15.000 kilometrů.
V případě tohoto modelu se tak dá spekulovat o částce okolo 20 milionů dolarů, tedy zhruba 440 milionech korun. Seznam potencionálních zájemců tím jistě prořídne, ovšem v dnešní době prosperující ekonomiky bychom se snad i vsadili, že se nějaký sběratel najde a vůz koupí. Ostatně na něm zřejmě ani nejde prodělat.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?