Už od svého prvního představení v roce 1992 patří McLaren F1 k největším skvostům automobilového průmyslu, jehož sláva pravděpodobně nikdy nepomine. Na silnicích se už sice objevily i silnější a rychlejší sériové supersporty, ovšem McLaren stanovil laťku tak vysoko, že její překonání trvalo až neskutečně dlouho.
Celkem po právu tak McLaren F1 patří mezi sběrateli k těm nejhodnotnějším kouskům, jaké mohou zařadit do svých sbírek. Vysoké ceně a jejímu neustálému růstu navíc nahrává i omezená výrobní série, celkem totiž vzniklo pouze 64 těchto úchvatných strojů.
A jeden z nich, dost možná že jeden z nejcennějších, se nedávno objevil ve vlastnictví "Tom Hartley Jnr". A čím je vůz tak cenný? Inu, jednak se jedná o jeden z posledních vyrobených kusů, číslo jeho karoserie je totiž 60, přičemž po silnicích jich jezdilo celkem 64. Ale co je důležitější, McLaren je ve stavu zcela nového vozu, což dokládá i nájezd pouhopouhých 239 kilometrů, přičemž ty najeli ještě technici automobilky během testování před prodejem.
Jinak řečeno, vůz od roku 1997 nikdo neřídil a po celou dobu byl zabalen v ochranné fólii, a to včetně sedaček a interiéru. Jeho jediný vlastník tak uchoval vůz v naprosto dokonalém stavu "nového" vozu".
Kromě samotného vozu však zájemce, v případě úspěšné koupě, dostane i zcela originální sadu pozlaceného titanového nářadí, speciální sadu cestovních kufrů, skříň na nářadí Facom a sadu servisních klíčů. Mimo to ale prodejce k vozu přidává i neobyčejně vzácné hodinky TAG Hauer s vyrytým sériovým číslem vozu, speciální závodní výfuk pro F1 ve stylu LeMans a také závodní volant ve stylu GTR.
Jak už je vám ze samotného popisu vozu a věcí k němu přiložených jasné, tahle sranda skutečně nebude levná. Web CarScoops, který na prodej upozornil, totiž nedávno připomněl prodej jiného modelu F1 sběrateli do USA za 15.62 milionu dolarů (342,8 milionu korun), přičemž vůz nebyl zrovna v perfektní kondici a najeto měl přes 15.000 kilometrů.
V případě tohoto modelu se tak dá spekulovat o částce okolo 20 milionů dolarů, tedy zhruba 440 milionech korun. Seznam potencionálních zájemců tím jistě prořídne, ovšem v dnešní době prosperující ekonomiky bychom se snad i vsadili, že se nějaký sběratel najde a vůz koupí. Ostatně na něm zřejmě ani nejde prodělat.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.