Už od svého prvního představení v roce 1992 patří McLaren F1 k největším skvostům automobilového průmyslu, jehož sláva pravděpodobně nikdy nepomine. Na silnicích se už sice objevily i silnější a rychlejší sériové supersporty, ovšem McLaren stanovil laťku tak vysoko, že její překonání trvalo až neskutečně dlouho.
Celkem po právu tak McLaren F1 patří mezi sběrateli k těm nejhodnotnějším kouskům, jaké mohou zařadit do svých sbírek. Vysoké ceně a jejímu neustálému růstu navíc nahrává i omezená výrobní série, celkem totiž vzniklo pouze 64 těchto úchvatných strojů.
A jeden z nich, dost možná že jeden z nejcennějších, se nedávno objevil ve vlastnictví "Tom Hartley Jnr". A čím je vůz tak cenný? Inu, jednak se jedná o jeden z posledních vyrobených kusů, číslo jeho karoserie je totiž 60, přičemž po silnicích jich jezdilo celkem 64. Ale co je důležitější, McLaren je ve stavu zcela nového vozu, což dokládá i nájezd pouhopouhých 239 kilometrů, přičemž ty najeli ještě technici automobilky během testování před prodejem.
Jinak řečeno, vůz od roku 1997 nikdo neřídil a po celou dobu byl zabalen v ochranné fólii, a to včetně sedaček a interiéru. Jeho jediný vlastník tak uchoval vůz v naprosto dokonalém stavu "nového" vozu".
Kromě samotného vozu však zájemce, v případě úspěšné koupě, dostane i zcela originální sadu pozlaceného titanového nářadí, speciální sadu cestovních kufrů, skříň na nářadí Facom a sadu servisních klíčů. Mimo to ale prodejce k vozu přidává i neobyčejně vzácné hodinky TAG Hauer s vyrytým sériovým číslem vozu, speciální závodní výfuk pro F1 ve stylu LeMans a také závodní volant ve stylu GTR.
Jak už je vám ze samotného popisu vozu a věcí k němu přiložených jasné, tahle sranda skutečně nebude levná. Web CarScoops, který na prodej upozornil, totiž nedávno připomněl prodej jiného modelu F1 sběrateli do USA za 15.62 milionu dolarů (342,8 milionu korun), přičemž vůz nebyl zrovna v perfektní kondici a najeto měl přes 15.000 kilometrů.
V případě tohoto modelu se tak dá spekulovat o částce okolo 20 milionů dolarů, tedy zhruba 440 milionech korun. Seznam potencionálních zájemců tím jistě prořídne, ovšem v dnešní době prosperující ekonomiky bychom se snad i vsadili, že se nějaký sběratel najde a vůz koupí. Ostatně na něm zřejmě ani nejde prodělat.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?