Už od svého prvního představení v roce 1992 patří McLaren F1 k největším skvostům automobilového průmyslu, jehož sláva pravděpodobně nikdy nepomine. Na silnicích se už sice objevily i silnější a rychlejší sériové supersporty, ovšem McLaren stanovil laťku tak vysoko, že její překonání trvalo až neskutečně dlouho.
Celkem po právu tak McLaren F1 patří mezi sběrateli k těm nejhodnotnějším kouskům, jaké mohou zařadit do svých sbírek. Vysoké ceně a jejímu neustálému růstu navíc nahrává i omezená výrobní série, celkem totiž vzniklo pouze 64 těchto úchvatných strojů.
A jeden z nich, dost možná že jeden z nejcennějších, se nedávno objevil ve vlastnictví "Tom Hartley Jnr". A čím je vůz tak cenný? Inu, jednak se jedná o jeden z posledních vyrobených kusů, číslo jeho karoserie je totiž 60, přičemž po silnicích jich jezdilo celkem 64. Ale co je důležitější, McLaren je ve stavu zcela nového vozu, což dokládá i nájezd pouhopouhých 239 kilometrů, přičemž ty najeli ještě technici automobilky během testování před prodejem.
Jinak řečeno, vůz od roku 1997 nikdo neřídil a po celou dobu byl zabalen v ochranné fólii, a to včetně sedaček a interiéru. Jeho jediný vlastník tak uchoval vůz v naprosto dokonalém stavu "nového" vozu".
Kromě samotného vozu však zájemce, v případě úspěšné koupě, dostane i zcela originální sadu pozlaceného titanového nářadí, speciální sadu cestovních kufrů, skříň na nářadí Facom a sadu servisních klíčů. Mimo to ale prodejce k vozu přidává i neobyčejně vzácné hodinky TAG Hauer s vyrytým sériovým číslem vozu, speciální závodní výfuk pro F1 ve stylu LeMans a také závodní volant ve stylu GTR.
Jak už je vám ze samotného popisu vozu a věcí k němu přiložených jasné, tahle sranda skutečně nebude levná. Web CarScoops, který na prodej upozornil, totiž nedávno připomněl prodej jiného modelu F1 sběrateli do USA za 15.62 milionu dolarů (342,8 milionu korun), přičemž vůz nebyl zrovna v perfektní kondici a najeto měl přes 15.000 kilometrů.
V případě tohoto modelu se tak dá spekulovat o částce okolo 20 milionů dolarů, tedy zhruba 440 milionech korun. Seznam potencionálních zájemců tím jistě prořídne, ovšem v dnešní době prosperující ekonomiky bychom se snad i vsadili, že se nějaký sběratel najde a vůz koupí. Ostatně na něm zřejmě ani nejde prodělat.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?