Model 3 měl být spásou celé automobilky Tesla, nicméně nyní to vypadá na pěkný průšvih. Na začátku jsme sice všichni oslavovali, že Elon Musk dodržel termín představení i zahájení výroby, ovšem už krátce na to se objevily šokující zprávy o poměru plánovaných a skutečně vyrobených vozů. A důvod? V podstatě se dá označit za nepřipravenost.
Původní plány Elona Muska si stanovovaly za cíl alespoň 1.500 vozů vyrobených během třetího čtvrtletí, přičemž do prosince už mělo být vyrobeno 20.000 automobilů. Realita je ale dramaticky jiná, během třetího čtvrtletí totiž Tesla vyrobila pouhých 260 Modelů 3 a nic nenasvědčuje tomu, že by se situace v nadcházejících měsících měla zlepšovat.
A co je na vině? Pravděpodobně nedostatečná příprava na výrobu z jiných materiálů. Zatímco karoserie modelů S a X byla vyrobena z hliníku, v případě Modelu 3 se pracuje převážně s ocelí a hliníkem. A právě neschopnost efektivně svářet tyto dva kovy by podle Wall Street Journal mohla být jednou z hlavních příčin, proč výroba vozu vázne.
Podle některých informací, opět ze zdroj Wall Street Journal, navíc Tesla ještě v září pracovala na výstavbě automatické výrobní linky pro výrobu Modelu 3, zatímco v jiné části továrny byly první kusy vyráběny ručně vybranými zaměstnanci.
Pokud se ale vrátíme k přechodu na nové materiály, Model 3 vyžaduje na rozdíl od svých předchůdců mnohem více sváření, neboť u modelů S a X bylo masivně využíváno například lepení a nýtování. Změna materiálů během přechodu k Modelu 3 tak pro Teslu znamenala nutnost vyvinout zcela nové pracovní a výrobní postupy, jak uvádějí experti.
Ostatně i Elon Musk před časem uveřejnil na svém Instagramu a Twitteru krátké video, na kterém probíhá velice pomalé automatické sváření karoserie Modelu 3. Podle slov Muska byly stroje zpomaleny na 1/10 svého plného potenciálu, aby mohlo být jejich nastavení doladěno k dokonalosti. Kdy se tak stane už ale neupřesnil.
The Model 3 body line slowed down to 1/10th speed
Stále se však bavíme jen o potencionálním zdroji problémů, skutečná příčina může být zcela jinde nebo jich může být více, každopádně jedno je jisté: Tesla by si měla s výrobou pospíšit. Na svůj Model 3 čeká cca 400.000 zákazníků a mnohým z nich pomalu dochází trpělivost..
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.