Model 3 měl být spásou celé automobilky Tesla, nicméně nyní to vypadá na pěkný průšvih. Na začátku jsme sice všichni oslavovali, že Elon Musk dodržel termín představení i zahájení výroby, ovšem už krátce na to se objevily šokující zprávy o poměru plánovaných a skutečně vyrobených vozů. A důvod? V podstatě se dá označit za nepřipravenost.
Původní plány Elona Muska si stanovovaly za cíl alespoň 1.500 vozů vyrobených během třetího čtvrtletí, přičemž do prosince už mělo být vyrobeno 20.000 automobilů. Realita je ale dramaticky jiná, během třetího čtvrtletí totiž Tesla vyrobila pouhých 260 Modelů 3 a nic nenasvědčuje tomu, že by se situace v nadcházejících měsících měla zlepšovat.
A co je na vině? Pravděpodobně nedostatečná příprava na výrobu z jiných materiálů. Zatímco karoserie modelů S a X byla vyrobena z hliníku, v případě Modelu 3 se pracuje převážně s ocelí a hliníkem. A právě neschopnost efektivně svářet tyto dva kovy by podle Wall Street Journal mohla být jednou z hlavních příčin, proč výroba vozu vázne.
Podle některých informací, opět ze zdroj Wall Street Journal, navíc Tesla ještě v září pracovala na výstavbě automatické výrobní linky pro výrobu Modelu 3, zatímco v jiné části továrny byly první kusy vyráběny ručně vybranými zaměstnanci.
Pokud se ale vrátíme k přechodu na nové materiály, Model 3 vyžaduje na rozdíl od svých předchůdců mnohem více sváření, neboť u modelů S a X bylo masivně využíváno například lepení a nýtování. Změna materiálů během přechodu k Modelu 3 tak pro Teslu znamenala nutnost vyvinout zcela nové pracovní a výrobní postupy, jak uvádějí experti.
Ostatně i Elon Musk před časem uveřejnil na svém Instagramu a Twitteru krátké video, na kterém probíhá velice pomalé automatické sváření karoserie Modelu 3. Podle slov Muska byly stroje zpomaleny na 1/10 svého plného potenciálu, aby mohlo být jejich nastavení doladěno k dokonalosti. Kdy se tak stane už ale neupřesnil.
The Model 3 body line slowed down to 1/10th speed
Stále se však bavíme jen o potencionálním zdroji problémů, skutečná příčina může být zcela jinde nebo jich může být více, každopádně jedno je jisté: Tesla by si měla s výrobou pospíšit. Na svůj Model 3 čeká cca 400.000 zákazníků a mnohým z nich pomalu dochází trpělivost..
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.