Britský výrobce luxusních sportovních vozů Aston Martin sice dokončuje práce na svém super-sportovním modelu Valkyrie, ovšem pokud se na něj někomu nechce čekat, nepotřebuje vůz inspirovaný Formulí 1 a v bance mu přebývají desítky milionů, pak pro něj máme skvělý tip: Aston Martin Vulcan ve speciální barvě Verde Ithaca zelená
Aston Martin Vulcan je svým charakterem de facto předchůdcem Astonu Martin Valkyrie, ovšem s tím malým rozdílem, že Vulcan smí jezdit pouze po okruzích a jeho výroba byla limitována na pouhých 24 kusů, přičemž každý je svým způsobem unikát.
A unikátní je samozřejmě i cena každého kusu. Tento konkrétní, s pořadovým číslem 14 a nájezdem 321 km, je momentálně nabízen společností Kaaimans za těžko uvěřitelných 2,7 milionu liber, což je po přepočtu cca 78,3 milionu korun. I prodejci je ale jasné, že na tento vůz jen tak někdo mít nebude. Možná i proto pod inzerát rovnou uvedl, že vůz může být exportován z Evropy bez dalších daní, cla a poplatků.
Vůz se ale může pochlubit zcela jedinečnou zelenou barvou v odstínu Verde Ithaca, která je podle všeho zcela shodnou s tou, kterou na svých vozech používá Lamborghini. Tato unikátní barva však nezdobí pouze exteriér, najdeme ji i na prošívaných sedačkách z Alcantary, nebo na některých dílech interiéru, které nebyly vyrobeny z karbonu.
Jak už jsme výše avizovali, Aston Martin Vulcan byl vyroben celkem v 24 exemplářích, přičemž pod kapotou každého nalezneme 7.0 litrový motor V12, který produkuje 596 kW (810 k). Motor je spojen s šestistupňovou sekvenční převodovkou, která nezná jiný režim, než závodní. Pro řidiče to znamená, že zvládnout tento vůz už chce trochu toho umu. Ostatně možná i proto Aston není homologován pro provoz na silnicích, ale smí jen na okruhy. Na nich ovšem dokáže vyvinout maximální rychlost až 321 km/h.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?