Britský výrobce luxusních sportovních vozů Aston Martin sice dokončuje práce na svém super-sportovním modelu Valkyrie, ovšem pokud se na něj někomu nechce čekat, nepotřebuje vůz inspirovaný Formulí 1 a v bance mu přebývají desítky milionů, pak pro něj máme skvělý tip: Aston Martin Vulcan ve speciální barvě Verde Ithaca zelená
Aston Martin Vulcan je svým charakterem de facto předchůdcem Astonu Martin Valkyrie, ovšem s tím malým rozdílem, že Vulcan smí jezdit pouze po okruzích a jeho výroba byla limitována na pouhých 24 kusů, přičemž každý je svým způsobem unikát.
A unikátní je samozřejmě i cena každého kusu. Tento konkrétní, s pořadovým číslem 14 a nájezdem 321 km, je momentálně nabízen společností Kaaimans za těžko uvěřitelných 2,7 milionu liber, což je po přepočtu cca 78,3 milionu korun. I prodejci je ale jasné, že na tento vůz jen tak někdo mít nebude. Možná i proto pod inzerát rovnou uvedl, že vůz může být exportován z Evropy bez dalších daní, cla a poplatků.
Vůz se ale může pochlubit zcela jedinečnou zelenou barvou v odstínu Verde Ithaca, která je podle všeho zcela shodnou s tou, kterou na svých vozech používá Lamborghini. Tato unikátní barva však nezdobí pouze exteriér, najdeme ji i na prošívaných sedačkách z Alcantary, nebo na některých dílech interiéru, které nebyly vyrobeny z karbonu.
Jak už jsme výše avizovali, Aston Martin Vulcan byl vyroben celkem v 24 exemplářích, přičemž pod kapotou každého nalezneme 7.0 litrový motor V12, který produkuje 596 kW (810 k). Motor je spojen s šestistupňovou sekvenční převodovkou, která nezná jiný režim, než závodní. Pro řidiče to znamená, že zvládnout tento vůz už chce trochu toho umu. Ostatně možná i proto Aston není homologován pro provoz na silnicích, ale smí jen na okruhy. Na nich ovšem dokáže vyvinout maximální rychlost až 321 km/h.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?