Britský výrobce luxusních sportovních vozů Aston Martin sice dokončuje práce na svém super-sportovním modelu Valkyrie, ovšem pokud se na něj někomu nechce čekat, nepotřebuje vůz inspirovaný Formulí 1 a v bance mu přebývají desítky milionů, pak pro něj máme skvělý tip: Aston Martin Vulcan ve speciální barvě Verde Ithaca zelená
Aston Martin Vulcan je svým charakterem de facto předchůdcem Astonu Martin Valkyrie, ovšem s tím malým rozdílem, že Vulcan smí jezdit pouze po okruzích a jeho výroba byla limitována na pouhých 24 kusů, přičemž každý je svým způsobem unikát.
A unikátní je samozřejmě i cena každého kusu. Tento konkrétní, s pořadovým číslem 14 a nájezdem 321 km, je momentálně nabízen společností Kaaimans za těžko uvěřitelných 2,7 milionu liber, což je po přepočtu cca 78,3 milionu korun. I prodejci je ale jasné, že na tento vůz jen tak někdo mít nebude. Možná i proto pod inzerát rovnou uvedl, že vůz může být exportován z Evropy bez dalších daní, cla a poplatků.
Vůz se ale může pochlubit zcela jedinečnou zelenou barvou v odstínu Verde Ithaca, která je podle všeho zcela shodnou s tou, kterou na svých vozech používá Lamborghini. Tato unikátní barva však nezdobí pouze exteriér, najdeme ji i na prošívaných sedačkách z Alcantary, nebo na některých dílech interiéru, které nebyly vyrobeny z karbonu.
Jak už jsme výše avizovali, Aston Martin Vulcan byl vyroben celkem v 24 exemplářích, přičemž pod kapotou každého nalezneme 7.0 litrový motor V12, který produkuje 596 kW (810 k). Motor je spojen s šestistupňovou sekvenční převodovkou, která nezná jiný režim, než závodní. Pro řidiče to znamená, že zvládnout tento vůz už chce trochu toho umu. Ostatně možná i proto Aston není homologován pro provoz na silnicích, ale smí jen na okruhy. Na nich ovšem dokáže vyvinout maximální rychlost až 321 km/h.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.