Britský výrobce luxusních sportovních vozů Aston Martin sice dokončuje práce na svém super-sportovním modelu Valkyrie, ovšem pokud se na něj někomu nechce čekat, nepotřebuje vůz inspirovaný Formulí 1 a v bance mu přebývají desítky milionů, pak pro něj máme skvělý tip: Aston Martin Vulcan ve speciální barvě Verde Ithaca zelená
Aston Martin Vulcan je svým charakterem de facto předchůdcem Astonu Martin Valkyrie, ovšem s tím malým rozdílem, že Vulcan smí jezdit pouze po okruzích a jeho výroba byla limitována na pouhých 24 kusů, přičemž každý je svým způsobem unikát.
A unikátní je samozřejmě i cena každého kusu. Tento konkrétní, s pořadovým číslem 14 a nájezdem 321 km, je momentálně nabízen společností Kaaimans za těžko uvěřitelných 2,7 milionu liber, což je po přepočtu cca 78,3 milionu korun. I prodejci je ale jasné, že na tento vůz jen tak někdo mít nebude. Možná i proto pod inzerát rovnou uvedl, že vůz může být exportován z Evropy bez dalších daní, cla a poplatků.
Vůz se ale může pochlubit zcela jedinečnou zelenou barvou v odstínu Verde Ithaca, která je podle všeho zcela shodnou s tou, kterou na svých vozech používá Lamborghini. Tato unikátní barva však nezdobí pouze exteriér, najdeme ji i na prošívaných sedačkách z Alcantary, nebo na některých dílech interiéru, které nebyly vyrobeny z karbonu.
Jak už jsme výše avizovali, Aston Martin Vulcan byl vyroben celkem v 24 exemplářích, přičemž pod kapotou každého nalezneme 7.0 litrový motor V12, který produkuje 596 kW (810 k). Motor je spojen s šestistupňovou sekvenční převodovkou, která nezná jiný režim, než závodní. Pro řidiče to znamená, že zvládnout tento vůz už chce trochu toho umu. Ostatně možná i proto Aston není homologován pro provoz na silnicích, ale smí jen na okruhy. Na nich ovšem dokáže vyvinout maximální rychlost až 321 km/h.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?