Včera večer se na americkém inzertním serveru Craigiist objevila pravděpodobně první ojetá Tesla Model 3, kterou její prodejce nabízel za neskutečně vysokou cenu. Po pár hodinách ale inzerát bez vysvětlení zmizel. Má teď prodejce pořádnou kupu peněz, nebo spíš hledá nové zaměstnání?
Tesla Model 3 měla znamenat revoluci v produkci elektromobilů značky Tesla. Mělo se jednat o první dostupný elektromobil, který měl zaplavit americký trh a Teslu měl konečně dostat do zelených čísel. Výroba ale vázne a na svůj vůz čeká více než 400.000 lidí, kteří již složili zálohy.
Toho se ale pokusil využít neznámý prodávající na serveru Craiglist, který zde nabídl jen lehce ojetou Teslu Model 3, která dokonce nese sériové číslo 209. Jeden z prvních vyrobených Modelů 3 se tak stal oficiálně i prvním Modelem 3 nabízeným na trhu ojetých automobilů.
Tato nabídka však měla jeden podstatný háček - cenu. Za svou Teslu Model 3 s prodlouženým dojezdem a prémiovou výbavou, která měla najeto cca 3.200 km, požadoval prodejce 150.000 dolarů. To je takřka čtyřikrát víc než standardní Tesla Model 3 a téměř 3x víc, než stála jako nová. Na vyfoceném letáku se specifikacemi je totiž jasně vidět cena vozu 56.000 dolarů.
Samotný inzerát však na Craiglistu nevydržel příliš dlouho. Krátce po jeho medializaci bez vysvětlení zmizel a všichni tak začali řešit, o co vlastně šlo. Existuje sice nepatrná možnost, že dotyčný vůz prodal (například konkurenční automobilka by jistě byla ochotná si připlatit), nicméně mnohem pravděpodobnější variantou je, že prodávající byl zaměstnancem Tesly, který najednou dostal strach.
A nelze se mu příliš divit. Zaměstnanci Tesly byli prvními lidmi, kteří novou Teslu Model 3 dostali a mohli si ji registrovat na sebe nebo na svojí rodinu. Pokud se ale tito lidé snaží svůj vůz prodat, nesmějí ho nabídnout za víc, než byla pořizovací hodnota vozu - jak informoval web Electrek. Totéž ostatně platí i pro předplatitele, kteří by chtěli přeprodávat své "místo" na čekací listině.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?