Včera večer se na americkém inzertním serveru Craigiist objevila pravděpodobně první ojetá Tesla Model 3, kterou její prodejce nabízel za neskutečně vysokou cenu. Po pár hodinách ale inzerát bez vysvětlení zmizel. Má teď prodejce pořádnou kupu peněz, nebo spíš hledá nové zaměstnání?
Tesla Model 3 měla znamenat revoluci v produkci elektromobilů značky Tesla. Mělo se jednat o první dostupný elektromobil, který měl zaplavit americký trh a Teslu měl konečně dostat do zelených čísel. Výroba ale vázne a na svůj vůz čeká více než 400.000 lidí, kteří již složili zálohy.
Toho se ale pokusil využít neznámý prodávající na serveru Craiglist, který zde nabídl jen lehce ojetou Teslu Model 3, která dokonce nese sériové číslo 209. Jeden z prvních vyrobených Modelů 3 se tak stal oficiálně i prvním Modelem 3 nabízeným na trhu ojetých automobilů.
Tato nabídka však měla jeden podstatný háček - cenu. Za svou Teslu Model 3 s prodlouženým dojezdem a prémiovou výbavou, která měla najeto cca 3.200 km, požadoval prodejce 150.000 dolarů. To je takřka čtyřikrát víc než standardní Tesla Model 3 a téměř 3x víc, než stála jako nová. Na vyfoceném letáku se specifikacemi je totiž jasně vidět cena vozu 56.000 dolarů.
Samotný inzerát však na Craiglistu nevydržel příliš dlouho. Krátce po jeho medializaci bez vysvětlení zmizel a všichni tak začali řešit, o co vlastně šlo. Existuje sice nepatrná možnost, že dotyčný vůz prodal (například konkurenční automobilka by jistě byla ochotná si připlatit), nicméně mnohem pravděpodobnější variantou je, že prodávající byl zaměstnancem Tesly, který najednou dostal strach.
A nelze se mu příliš divit. Zaměstnanci Tesly byli prvními lidmi, kteří novou Teslu Model 3 dostali a mohli si ji registrovat na sebe nebo na svojí rodinu. Pokud se ale tito lidé snaží svůj vůz prodat, nesmějí ho nabídnout za víc, než byla pořizovací hodnota vozu - jak informoval web Electrek. Totéž ostatně platí i pro předplatitele, kteří by chtěli přeprodávat své "místo" na čekací listině.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?