Včera večer se na americkém inzertním serveru Craigiist objevila pravděpodobně první ojetá Tesla Model 3, kterou její prodejce nabízel za neskutečně vysokou cenu. Po pár hodinách ale inzerát bez vysvětlení zmizel. Má teď prodejce pořádnou kupu peněz, nebo spíš hledá nové zaměstnání?
Tesla Model 3 měla znamenat revoluci v produkci elektromobilů značky Tesla. Mělo se jednat o první dostupný elektromobil, který měl zaplavit americký trh a Teslu měl konečně dostat do zelených čísel. Výroba ale vázne a na svůj vůz čeká více než 400.000 lidí, kteří již složili zálohy.
Toho se ale pokusil využít neznámý prodávající na serveru Craiglist, který zde nabídl jen lehce ojetou Teslu Model 3, která dokonce nese sériové číslo 209. Jeden z prvních vyrobených Modelů 3 se tak stal oficiálně i prvním Modelem 3 nabízeným na trhu ojetých automobilů.
Tato nabídka však měla jeden podstatný háček - cenu. Za svou Teslu Model 3 s prodlouženým dojezdem a prémiovou výbavou, která měla najeto cca 3.200 km, požadoval prodejce 150.000 dolarů. To je takřka čtyřikrát víc než standardní Tesla Model 3 a téměř 3x víc, než stála jako nová. Na vyfoceném letáku se specifikacemi je totiž jasně vidět cena vozu 56.000 dolarů.
Samotný inzerát však na Craiglistu nevydržel příliš dlouho. Krátce po jeho medializaci bez vysvětlení zmizel a všichni tak začali řešit, o co vlastně šlo. Existuje sice nepatrná možnost, že dotyčný vůz prodal (například konkurenční automobilka by jistě byla ochotná si připlatit), nicméně mnohem pravděpodobnější variantou je, že prodávající byl zaměstnancem Tesly, který najednou dostal strach.
A nelze se mu příliš divit. Zaměstnanci Tesly byli prvními lidmi, kteří novou Teslu Model 3 dostali a mohli si ji registrovat na sebe nebo na svojí rodinu. Pokud se ale tito lidé snaží svůj vůz prodat, nesmějí ho nabídnout za víc, než byla pořizovací hodnota vozu - jak informoval web Electrek. Totéž ostatně platí i pro předplatitele, kteří by chtěli přeprodávat své "místo" na čekací listině.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?