Včera večer se na americkém inzertním serveru Craigiist objevila pravděpodobně první ojetá Tesla Model 3, kterou její prodejce nabízel za neskutečně vysokou cenu. Po pár hodinách ale inzerát bez vysvětlení zmizel. Má teď prodejce pořádnou kupu peněz, nebo spíš hledá nové zaměstnání?
Tesla Model 3 měla znamenat revoluci v produkci elektromobilů značky Tesla. Mělo se jednat o první dostupný elektromobil, který měl zaplavit americký trh a Teslu měl konečně dostat do zelených čísel. Výroba ale vázne a na svůj vůz čeká více než 400.000 lidí, kteří již složili zálohy.
Toho se ale pokusil využít neznámý prodávající na serveru Craiglist, který zde nabídl jen lehce ojetou Teslu Model 3, která dokonce nese sériové číslo 209. Jeden z prvních vyrobených Modelů 3 se tak stal oficiálně i prvním Modelem 3 nabízeným na trhu ojetých automobilů.
Tato nabídka však měla jeden podstatný háček - cenu. Za svou Teslu Model 3 s prodlouženým dojezdem a prémiovou výbavou, která měla najeto cca 3.200 km, požadoval prodejce 150.000 dolarů. To je takřka čtyřikrát víc než standardní Tesla Model 3 a téměř 3x víc, než stála jako nová. Na vyfoceném letáku se specifikacemi je totiž jasně vidět cena vozu 56.000 dolarů.
Samotný inzerát však na Craiglistu nevydržel příliš dlouho. Krátce po jeho medializaci bez vysvětlení zmizel a všichni tak začali řešit, o co vlastně šlo. Existuje sice nepatrná možnost, že dotyčný vůz prodal (například konkurenční automobilka by jistě byla ochotná si připlatit), nicméně mnohem pravděpodobnější variantou je, že prodávající byl zaměstnancem Tesly, který najednou dostal strach.
A nelze se mu příliš divit. Zaměstnanci Tesly byli prvními lidmi, kteří novou Teslu Model 3 dostali a mohli si ji registrovat na sebe nebo na svojí rodinu. Pokud se ale tito lidé snaží svůj vůz prodat, nesmějí ho nabídnout za víc, než byla pořizovací hodnota vozu - jak informoval web Electrek. Totéž ostatně platí i pro předplatitele, kteří by chtěli přeprodávat své "místo" na čekací listině.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.