Před několika měsíci jsme vás informovali o nálezu zcela unikátního Ferrari Ferrari 365 GTB/4 Daytona, které stálo takřka 40 let v polorozpadlé kůlně kdesi v Japonsku, kam ho zavřel jeho poslední majitel. Po dlouhých desetiletích se však výjimečné Ferrari znovu dostalo na světlo světa a dokonce bylo nabídnuto v rámci největší aukce Ferrari.
Ačkoliv Ferrari vyrobilo během 4 let zhruba 1,200 modelů 365 GTB/4, pouze pět z nich byly závodní speciály Daytona, které dostaly lehkou hliníkovou karoserii navrženou designérem Sergio Scaglietti. A z oněch pěti vozů byl pouze jeden homologován pro provoz na normálních silnicích. Hádáte správně, byl to právě tento.
Jeho historie však nebyla tak růžová, jak by si podobný vůz zasloužil. Jeho prvním vlastníkem se sice stal znalec automobilů a dokonce blízký přítel zakladatele automobilky Ferrari, ovšem běhen několika následujících let vůz několikrát změnil majitele a dostal se z Itálie až do Japonska. Jeho posledním vlastníkem se stal jistý Mako Takai, který sice automobil ještě v roce 1980 poskytl k focení pro motoristický magazín, nicméně pak se nad vozem zavřela voda.
To se změnilo až relativně nedávno, kdy byl vůz nalezen v silně "nálezovém" stavu v polorozpadlé kůlně kdesi v Japonsku. Interiér vozu byl sice poměrně zachovalý, nicméně mechanické části a lak dostaly pořádně zabrat. Na obrovské hodnotě desítky let ztraceného unikátu to však nijak neubralo.
Vůz byl proto z Japonska přepraven zpět do Itálie, kde jej aukční síň RM Sothebys připravila na jednu z největších aukcí automobilů Ferrari, která se koná pravidelně rok co rok právě v sídle automobilky. Vůz bez jakéhokoliv zásahu či renovačních prací se pak prodal za 1,8 milionu Euro, tedy cca 46,4 milionu korun.
Pokud byste si ale mysleli, že šlo o zlatý hřeb večera, musíme vás zklamat. Vůz totiž zastínilo Ferrari 250 GT LWB Califonia Spider s karoserií Scaglietti, které se prodalo za 9.4 milionu dolarů (204 milionů korun) a králem celé aukce se stalo poslední vyrobené LaFerrari Aperta v hodnotě 10 milionů dolarů, v přepočtu tedy 214,3 milionu korun.
Přijde vám to jako neskutečné číslo? Tak se podržte, protože nejdražší kdy prodané Ferrari trumflo tuto částku o několik desítek milionů dolarů. Tím modelem jest Ferrari 250 GTO z roku 1962, které prodal Paul Pappalardo nejmenovanému zájemci za částku 35 milionů dolar, tedy v přepočtu za více než 1,1 miliardy korun.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.