Pro většinu lidí to byl vrak, sběratelé však byli ochotni zaplatit za orezlé Ferrari i desítky milionů

1969 Ferrari 365 GTB/4 Daytona Berlinetta Alloy by Scaglietti
1969 Ferrari 365 GTB/4 Daytona Berlinetta Alloy by Scaglietti, foto: Rm Auctions
Antonín Marek , AutoRoad.cz 13. října 2017 13:21
Sdílej:

Před několika měsíci jsme vás informovali o nálezu zcela unikátního Ferrari Ferrari 365 GTB/4 Daytona, které stálo takřka 40 let v polorozpadlé kůlně kdesi v Japonsku, kam ho zavřel jeho poslední majitel. Po dlouhých desetiletích se však výjimečné Ferrari znovu dostalo na světlo světa a dokonce bylo nabídnuto v rámci největší aukce Ferrari.

Ačkoliv Ferrari vyrobilo během 4 let zhruba 1,200 modelů 365 GTB/4, pouze pět z nich byly závodní speciály Daytona, které dostaly lehkou hliníkovou karoserii navrženou designérem Sergio Scaglietti. A z oněch pěti vozů byl pouze jeden homologován pro provoz na normálních silnicích. Hádáte správně, byl to právě tento.

Jeho historie však nebyla tak růžová, jak by si podobný vůz zasloužil. Jeho prvním vlastníkem se sice stal znalec automobilů a dokonce blízký přítel zakladatele automobilky Ferrari, ovšem běhen několika následujících let vůz několikrát změnil majitele a dostal se z Itálie až do Japonska. Jeho posledním vlastníkem se stal jistý Mako Takai, který sice automobil ještě v roce 1980 poskytl k focení pro motoristický magazín, nicméně pak se nad vozem zavřela voda.

To se změnilo až relativně nedávno, kdy byl vůz nalezen v silně "nálezovém" stavu v polorozpadlé kůlně kdesi v Japonsku. Interiér vozu byl sice poměrně zachovalý, nicméně mechanické části a lak dostaly pořádně zabrat. Na obrovské hodnotě desítky let ztraceného unikátu to však nijak neubralo.

Vůz byl proto z Japonska přepraven zpět do Itálie, kde jej aukční síň RM Sothebys připravila na jednu z největších aukcí automobilů Ferrari, která se koná pravidelně rok co rok právě v sídle automobilky. Vůz bez jakéhokoliv zásahu či renovačních prací se pak prodal za 1,8 milionu Euro, tedy cca 46,4 milionu korun.

Pokud byste si ale mysleli, že šlo o zlatý hřeb večera, musíme vás zklamat. Vůz totiž zastínilo Ferrari 250 GT LWB Califonia Spider s karoserií Scaglietti, které se prodalo za 9.4 milionu dolarů (204 milionů korun) a králem celé aukce se stalo poslední vyrobené LaFerrari Aperta v hodnotě 10 milionů dolarů, v přepočtu tedy 214,3 milionu korun.

Přijde vám to jako neskutečné číslo? Tak se podržte, protože nejdražší kdy prodané Ferrari trumflo tuto částku o několik desítek milionů dolarů. Tím modelem jest Ferrari 250 GTO z roku 1962, které prodal Paul Pappalardo nejmenovanému zájemci za částku 35 milionů dolar, tedy v přepočtu za více než 1,1 miliardy korun.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?