Před několika měsíci jsme vás informovali o nálezu zcela unikátního Ferrari Ferrari 365 GTB/4 Daytona, které stálo takřka 40 let v polorozpadlé kůlně kdesi v Japonsku, kam ho zavřel jeho poslední majitel. Po dlouhých desetiletích se však výjimečné Ferrari znovu dostalo na světlo světa a dokonce bylo nabídnuto v rámci největší aukce Ferrari.
Ačkoliv Ferrari vyrobilo během 4 let zhruba 1,200 modelů 365 GTB/4, pouze pět z nich byly závodní speciály Daytona, které dostaly lehkou hliníkovou karoserii navrženou designérem Sergio Scaglietti. A z oněch pěti vozů byl pouze jeden homologován pro provoz na normálních silnicích. Hádáte správně, byl to právě tento.
Jeho historie však nebyla tak růžová, jak by si podobný vůz zasloužil. Jeho prvním vlastníkem se sice stal znalec automobilů a dokonce blízký přítel zakladatele automobilky Ferrari, ovšem běhen několika následujících let vůz několikrát změnil majitele a dostal se z Itálie až do Japonska. Jeho posledním vlastníkem se stal jistý Mako Takai, který sice automobil ještě v roce 1980 poskytl k focení pro motoristický magazín, nicméně pak se nad vozem zavřela voda.
To se změnilo až relativně nedávno, kdy byl vůz nalezen v silně "nálezovém" stavu v polorozpadlé kůlně kdesi v Japonsku. Interiér vozu byl sice poměrně zachovalý, nicméně mechanické části a lak dostaly pořádně zabrat. Na obrovské hodnotě desítky let ztraceného unikátu to však nijak neubralo.
Vůz byl proto z Japonska přepraven zpět do Itálie, kde jej aukční síň RM Sothebys připravila na jednu z největších aukcí automobilů Ferrari, která se koná pravidelně rok co rok právě v sídle automobilky. Vůz bez jakéhokoliv zásahu či renovačních prací se pak prodal za 1,8 milionu Euro, tedy cca 46,4 milionu korun.
Pokud byste si ale mysleli, že šlo o zlatý hřeb večera, musíme vás zklamat. Vůz totiž zastínilo Ferrari 250 GT LWB Califonia Spider s karoserií Scaglietti, které se prodalo za 9.4 milionu dolarů (204 milionů korun) a králem celé aukce se stalo poslední vyrobené LaFerrari Aperta v hodnotě 10 milionů dolarů, v přepočtu tedy 214,3 milionu korun.
Přijde vám to jako neskutečné číslo? Tak se podržte, protože nejdražší kdy prodané Ferrari trumflo tuto částku o několik desítek milionů dolarů. Tím modelem jest Ferrari 250 GTO z roku 1962, které prodal Paul Pappalardo nejmenovanému zájemci za částku 35 milionů dolar, tedy v přepočtu za více než 1,1 miliardy korun.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?