Pro většinu lidí to byl vrak, sběratelé však byli ochotni zaplatit za orezlé Ferrari i desítky milionů

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 13. října 2017, 13:21 Google+

Před několika měsíci jsme vás informovali o nálezu zcela unikátního Ferrari Ferrari 365 GTB/4 Daytona, které stálo takřka 40 let v polorozpadlé kůlně kdesi v Japonsku, kam ho zavřel jeho poslední majitel. Po dlouhých desetiletích se však výjimečné Ferrari znovu dostalo na světlo světa a dokonce bylo nabídnuto v rámci největší aukce Ferrari.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
1969 Ferrari 365 GTB/4 Daytona Berlinetta Alloy by Scaglietti

1969 Ferrari 365 GTB/4 Daytona Berlinetta Alloy by Scaglietti | foto: Rm Auctions

Sdílejte článek

Ačkoliv Ferrari vyrobilo během 4 let zhruba 1,200 modelů 365 GTB/4, pouze pět z nich byly závodní speciály Daytona, které dostaly lehkou hliníkovou karoserii navrženou designérem Sergio Scaglietti. A z oněch pěti vozů byl pouze jeden homologován pro provoz na normálních silnicích. Hádáte správně, byl to právě tento.

Jeho historie však nebyla tak růžová, jak by si podobný vůz zasloužil. Jeho prvním vlastníkem se sice stal znalec automobilů a dokonce blízký přítel zakladatele automobilky Ferrari, ovšem běhen několika následujících let vůz několikrát změnil majitele a dostal se z Itálie až do Japonska. Jeho posledním vlastníkem se stal jistý Mako Takai, který sice automobil ještě v roce 1980 poskytl k focení pro motoristický magazín, nicméně pak se nad vozem zavřela voda.

To se změnilo až relativně nedávno, kdy byl vůz nalezen v silně "nálezovém" stavu v polorozpadlé kůlně kdesi v Japonsku. Interiér vozu byl sice poměrně zachovalý, nicméně mechanické části a lak dostaly pořádně zabrat. Na obrovské hodnotě desítky let ztraceného unikátu to však nijak neubralo.

Vůz byl proto z Japonska přepraven zpět do Itálie, kde jej aukční síň RM Sothebys připravila na jednu z největších aukcí automobilů Ferrari, která se koná pravidelně rok co rok právě v sídle automobilky. Vůz bez jakéhokoliv zásahu či renovačních prací se pak prodal za 1,8 milionu Euro, tedy cca 46,4 milionu korun.

img-responsive

Poslední vyrobené Ferrari LaFerrari Aperta | foto: Ferrari S.p.a.

Pokud byste si ale mysleli, že šlo o zlatý hřeb večera, musíme vás zklamat. Vůz totiž zastínilo Ferrari 250 GT LWB Califonia Spider s karoserií Scaglietti, které se prodalo za 9.4 milionu dolarů (204 milionů korun) a králem celé aukce se stalo poslední vyrobené LaFerrari Aperta v hodnotě 10 milionů dolarů, v přepočtu tedy 214,3 milionu korun.

Přijde vám to jako neskutečné číslo? Tak se podržte, protože nejdražší kdy prodané Ferrari trumflo tuto částku o několik desítek milionů dolarů. Tím modelem jest Ferrari 250 GTO z roku 1962, které prodal Paul Pappalardo nejmenovanému zájemci za částku 35 milionů dolar, tedy v přepočtu za více než 1,1 miliardy korun.

Vytisknout

Diskuze: Pro většinu lidí to byl vrak, sběratelé však byli ochotni zaplatit za orezlé Ferrari i desítky milionů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Aston Martin Vulcan v unikátní zelené barvě Verde Ithaca

Aston Martin, který vyděsil i Jeremy Clarksona? Je na prodej za šílenou cenu

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud