Polaris Slingshot možná není v našich končinách tak dobře známá jako v zahraniční, ovšem čistě z pohledu techniky se jedná o velice zajímavou tříkolku, která díky kombinaci nízké váhy, slušného výkonu a pohonu jednoho zadního kola nabízí jedinečné zážitky za volantem.
Slingshot ale podobně jako další víkendové hračky patří do skupiny strojů, jejichž cenovka umožňuje jejich vlastnictví jen omezenému počtu lidí. Ostatně když Slingshot vstoupil na český trh, začínala jeho cena na hodnotě přesahující 800 000 korun.
Někteří lidé si však chtějí dopřát zážitek z řízení tříkolky za všech okolností, což vede ke vzniku poměrně zajímavých a raritních vozů. Jedním z nich je i toto Mitsubishi Eclipse druhé generace, kterému jeho vlastník kompletně přepracoval zadní nápravu i zadní karoserii.
Absolutně netušíme kdo se o přestavbu vozu zasloužil, kolik to stálo peněz nebo času, k dispozici máme pouze dvě fotografie, která se objevily na diskuzním webu Reddit. Na jedné z fotografií je zachycena i zcela unikátní zadní náprava se dvěma ve středu umístěnými koly a středovým odpružením ve stylu motocyklů.
Podoba zadní části právě s Polarisem Slingshot je zkrátka do očí bijící, ovšem po technické stránce se Slingshotu vyrovnat nemůže. Zatímco Polaris je vybaven řetězem poháněným zadním kolem, Eclipse byl z továrny dodáván jako předokolka, případně s pohonem všech kol.
I guess they couldn't afford a Slingshot?
Na druhou stranu může Mitsubishi nabídnout jízdu s větrem ve vlasech bez použití helmy, prostor pro až čtyřčlennou posádku a také více výkonu. Pod jeho kapotou se totiž nacházel buď 2.4 litrový čtyřválec o výkonu 105 kW (142 k) nebo přeplňovaný dvoulitr o výkonu 160 kW (217 k).
Otázkou však je, jak se na takto upravené vozidlo tváří úřady a co by na jeho kvalitu či techniku řekli odborníci.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?