Polaris Slingshot možná není v našich končinách tak dobře známá jako v zahraniční, ovšem čistě z pohledu techniky se jedná o velice zajímavou tříkolku, která díky kombinaci nízké váhy, slušného výkonu a pohonu jednoho zadního kola nabízí jedinečné zážitky za volantem.
Slingshot ale podobně jako další víkendové hračky patří do skupiny strojů, jejichž cenovka umožňuje jejich vlastnictví jen omezenému počtu lidí. Ostatně když Slingshot vstoupil na český trh, začínala jeho cena na hodnotě přesahující 800 000 korun.
Někteří lidé si však chtějí dopřát zážitek z řízení tříkolky za všech okolností, což vede ke vzniku poměrně zajímavých a raritních vozů. Jedním z nich je i toto Mitsubishi Eclipse druhé generace, kterému jeho vlastník kompletně přepracoval zadní nápravu i zadní karoserii.
Absolutně netušíme kdo se o přestavbu vozu zasloužil, kolik to stálo peněz nebo času, k dispozici máme pouze dvě fotografie, která se objevily na diskuzním webu Reddit. Na jedné z fotografií je zachycena i zcela unikátní zadní náprava se dvěma ve středu umístěnými koly a středovým odpružením ve stylu motocyklů.
Podoba zadní části právě s Polarisem Slingshot je zkrátka do očí bijící, ovšem po technické stránce se Slingshotu vyrovnat nemůže. Zatímco Polaris je vybaven řetězem poháněným zadním kolem, Eclipse byl z továrny dodáván jako předokolka, případně s pohonem všech kol.
I guess they couldn't afford a Slingshot?
Na druhou stranu může Mitsubishi nabídnout jízdu s větrem ve vlasech bez použití helmy, prostor pro až čtyřčlennou posádku a také více výkonu. Pod jeho kapotou se totiž nacházel buď 2.4 litrový čtyřválec o výkonu 105 kW (142 k) nebo přeplňovaný dvoulitr o výkonu 160 kW (217 k).
Otázkou však je, jak se na takto upravené vozidlo tváří úřady a co by na jeho kvalitu či techniku řekli odborníci.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.