Ken Block sice nedávno ohlásil konec účasti svého závodního týmu Hoonigan na sérii závodů World Rallycross Championship, ovšem závodů Rally se nevzdává a dokonce ukázal svůj retro sporťák, se kterým se předvede jak na závodních tratích, tak v nových videích Gymkhana.
Novým strojem v garáži Kena Block je samozřejmě opět Ford, ovšem tentokrát se jedná o legendární sporťák z devadesátých let, který už v závodech Rally nepotřebuje nikomu nic dokazovat - jeho skvělou pověst už mu prostě nikdo vzít nemůže.
Konkrétně se jedná o Ford Escort RS Cosworth z roku 1991, který se od roku 1993 účastnil závodů skupiny A. Později však prošel několika úpravami a v roce 1997 byl přestaven na vůz splňující podmínky pro účast v závodech WRX, což obnášelo mimo jiné i silnější a výkonnější motor.
Turbem přeplňovaný čtyřválec o objemu 2.0 litru tak nyní generuje výkon cca 400 koní, točivý moment okolo 550 Nm a spojený je se sedmistupňovou sekvenční převodovkou, která posílá výkon na všechny čtyři kola. Jedná se zkrátka o dokonalé retro, jehož vzhled ještě podtrhují nádherná kola, výfuk vyvedený na straně před zadním kolem a masivní křídlo, které k vozům Escort RS Cosworth zkrátka neodmyslitelně patří.
Vůz by se měl představit spolu s Fiestou R5 během příští sezóny závodů Rally. Kromě toho by se ale Escort měl objevit i v několika videích Gymkhana, která se budou natáčet jak v Evropě, tak v zámoří. Na své si tak přijdou fanoušci ze všech koutů světa.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?