Mnichovská automobilka BMW si pro své fanoušky zřejmě chystá řadu překvapení, které by nám mohly vykouzlit velký úsměv na rtech. Podle úniku informací z patentového úřadu se totiž zdá, že je na cestě pár opravdu ostrých modelů, které nám už pár let na trhu chybí
Podle jednoho z uživatelů diskuzního fóra Bimmer Post si totiž mnichovská automobilka BMW v nedávné době registrovala u patentového úřadu řadu názvy nových modelů M1 CSL, M2 CSL, M3 CSL, M4 CSL, M5 CSL, M6 CSL, M7 CSL a M8 CSL. Fanoušci sportovních automobilů se mohou těšit na paletu nových a výkonných vozů.
Novinka o registraci nových modelů na patentovém úřadu přitom přichází jen několik týdnů poté, co šéf sportovní divize BMW Frank Van Meel ohlásil, že návrat řady modelů s označením CSL se teprve zvažuje.
Kromě modelů CSL však patentový úřad přijal žádost o registraci označení od M1 CS až po M8 CS. Zatímco označení CSL (Soupe Sport Light) se používá pro spartánské vozy zaměřené zejména na trať, označení CS (Coupe Sport) patří k poněkud civilnějším vozům, které nabízí nadprůměrné výkony na okruhu, ovšem stále si zachovávají podstatu komfortního cestovního vozu.
Podle odhadů webu CarScoops, od kterého informace přišly, je však krajně nepravděpodobné, že by automobilka nabízela modely CS a CSL u každé modelové řady. Jde tedy spíše o preventivní krok, který má ostatním automobilkám zabránit parazitovat na pověsti BMW.
Označení CS a hlavně CSL se tak dočkáme jen na pár vybraných modelech, ovšem kdy, to je stále otázkou času.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.