NA světě existuje celá řada zajímavých, nádherných nebo výkonných aut, ovšem pokud nějaké existuje pouze v jednom jediném exempláři, pak se jedná o skutečný skvost. A přesně tím je i toto jedinečné PAgani Huayra přezdívané "Americano".
Tento unikátní stroj je v současnosti na prodej v dealerství Pagani v Kalifornském Newport Beach, ovšem jeho historie se začala psát v roce 2016, kdy bylo jedno z nejlíbivějších Pagani této řady doručeno zákazníkovi do USA.
A čím je vlastně tak výjimečný? Hned několika zvláštnostmi - mezi tu první můžeme řadit například speciální aerodynamický paket Tempesta, který nejen že zvyšuje přítlak, ale také dokáže upoutat oko diváka. Dalším unikem je ovšem i lakování, přesněji řečeno kombinací leskle černého karbonu a stříbrně lakovaných dílů karoserie, zejména blatníků. Celou unikátní kombinaci pak dokresluje ještě červený pruh procházející středem vozu, červené nápisy "Huayra" na kolech a výrazně červené třmeny brzdičů za speciálními lehkými disky.
Kromě exteriéru se však zvláštní péče dostalo i interiéru. Všudypřítomný karbon zde totiž rozbíjí červeno-černě čalouněná kožená sedadla a drobné díly vyhotovené z černě lakovaného hliníku. Na požární přepážce pak nechybí označení oznamující, že se nacházíte v 68. ze 100 vyrobených Pagani Huayra Coupe.
A na kolik takový skvost přijde? Odhadnout jeho cenu je poměrně složité, ovšem web CarScoops odhaduje, že díky počtu unikátních úprav se mohla původní částka, za kterou vůz koupil první majitel, pohybovat okolo 2 milionů dolarů, což je cca 44,1 milionu korun. S odstupem času však podobné vozy rostou na ceně, tudíž se dá počítat s částkou ještě vyšší.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?