Guinessova kniha rekordů obsahuje mnoho záznamů o rekordních počinech v disciplínách, které ba vás nenapadly snad ani v tom nejdivočejším snu. A mezi těmito disciplínami je i jedna, která nese název "nejrychleji jedoucí lyžař tažený autem" - a právě v ní nedávno exceloval Jaguár.
Automobilka v sobě po několika letech trápení opět našla schopnost vyrábět skvělá, pohledná a zábavná auta, což se snaží dokázat kdykoliv to jen jde. Naposledy třeba při asistenci překonat světový rekord nejrychlejšího lyžaře taženého autem. Ostatně proč ne? S Jaguáry je sranda, lyžování je sranda, když se to zkombinuje, nemůže to přeci dopadnout špatně, ne?
Na testovací okruh "Revi Test Centre" na úrovni polárního kruhu se tak postavil olympijský závodní lyžař Graham Bell, kterého na laně připevněném na speciální konstrukci táhl Jaguar XF. Ten se kromě typicky britské elegance může pochlubit i inteligentním pohonem všech kol, 3.0 litrovým benzínovým motorem, výkonem 380 koní, točivým momentem 450 Nm, zrychlením z 0 na 100 km/h za 5.5 sekundy a maximální rychlostí až 250 km/h.
Cílem bylo překonat dosavadní rychlostní rekord 112.65 km/h, na což ostatně dohlížela i komisařka vyslaná přímo organizací spravující Guinessovu knihu rekordů. Všichni byli přesvědčeni, že se podaří rekord překonat, ovšem nikdo netušil o kolik. Už při rychlosti 100 km/h je totiž tento pokus poměrně nebezpečný. Výsledek nového rekordu však překvapil zřejmě všechny - 189.07 km/h.
Jaguar se tak opět zapsal do historie a udělal si skvělou reklamu. Kdykoliv totiž někdo bude hledat alespoň trochu absurdní rekordy, tenhle rozhodně nemine. Ovšem tím nechceme nijak snižovat odhodlání a odvahu lyžaře, který rozhodně zaslouží obdiv. Většina z nás by totiž v takových rychlostech pustila i něco víc, než jen tažné lano..
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?