Guinessova kniha rekordů obsahuje mnoho záznamů o rekordních počinech v disciplínách, které ba vás nenapadly snad ani v tom nejdivočejším snu. A mezi těmito disciplínami je i jedna, která nese název "nejrychleji jedoucí lyžař tažený autem" - a právě v ní nedávno exceloval Jaguár.
Automobilka v sobě po několika letech trápení opět našla schopnost vyrábět skvělá, pohledná a zábavná auta, což se snaží dokázat kdykoliv to jen jde. Naposledy třeba při asistenci překonat světový rekord nejrychlejšího lyžaře taženého autem. Ostatně proč ne? S Jaguáry je sranda, lyžování je sranda, když se to zkombinuje, nemůže to přeci dopadnout špatně, ne?
Na testovací okruh "Revi Test Centre" na úrovni polárního kruhu se tak postavil olympijský závodní lyžař Graham Bell, kterého na laně připevněném na speciální konstrukci táhl Jaguar XF. Ten se kromě typicky britské elegance může pochlubit i inteligentním pohonem všech kol, 3.0 litrovým benzínovým motorem, výkonem 380 koní, točivým momentem 450 Nm, zrychlením z 0 na 100 km/h za 5.5 sekundy a maximální rychlostí až 250 km/h.
Cílem bylo překonat dosavadní rychlostní rekord 112.65 km/h, na což ostatně dohlížela i komisařka vyslaná přímo organizací spravující Guinessovu knihu rekordů. Všichni byli přesvědčeni, že se podaří rekord překonat, ovšem nikdo netušil o kolik. Už při rychlosti 100 km/h je totiž tento pokus poměrně nebezpečný. Výsledek nového rekordu však překvapil zřejmě všechny - 189.07 km/h.
Jaguar se tak opět zapsal do historie a udělal si skvělou reklamu. Kdykoliv totiž někdo bude hledat alespoň trochu absurdní rekordy, tenhle rozhodně nemine. Ovšem tím nechceme nijak snižovat odhodlání a odvahu lyžaře, který rozhodně zaslouží obdiv. Většina z nás by totiž v takových rychlostech pustila i něco víc, než jen tažné lano..
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?