Guinessova kniha rekordů obsahuje mnoho záznamů o rekordních počinech v disciplínách, které ba vás nenapadly snad ani v tom nejdivočejším snu. A mezi těmito disciplínami je i jedna, která nese název "nejrychleji jedoucí lyžař tažený autem" - a právě v ní nedávno exceloval Jaguár.
Automobilka v sobě po několika letech trápení opět našla schopnost vyrábět skvělá, pohledná a zábavná auta, což se snaží dokázat kdykoliv to jen jde. Naposledy třeba při asistenci překonat světový rekord nejrychlejšího lyžaře taženého autem. Ostatně proč ne? S Jaguáry je sranda, lyžování je sranda, když se to zkombinuje, nemůže to přeci dopadnout špatně, ne?
Na testovací okruh "Revi Test Centre" na úrovni polárního kruhu se tak postavil olympijský závodní lyžař Graham Bell, kterého na laně připevněném na speciální konstrukci táhl Jaguar XF. Ten se kromě typicky britské elegance může pochlubit i inteligentním pohonem všech kol, 3.0 litrovým benzínovým motorem, výkonem 380 koní, točivým momentem 450 Nm, zrychlením z 0 na 100 km/h za 5.5 sekundy a maximální rychlostí až 250 km/h.
Cílem bylo překonat dosavadní rychlostní rekord 112.65 km/h, na což ostatně dohlížela i komisařka vyslaná přímo organizací spravující Guinessovu knihu rekordů. Všichni byli přesvědčeni, že se podaří rekord překonat, ovšem nikdo netušil o kolik. Už při rychlosti 100 km/h je totiž tento pokus poměrně nebezpečný. Výsledek nového rekordu však překvapil zřejmě všechny - 189.07 km/h.
Jaguar se tak opět zapsal do historie a udělal si skvělou reklamu. Kdykoliv totiž někdo bude hledat alespoň trochu absurdní rekordy, tenhle rozhodně nemine. Ovšem tím nechceme nijak snižovat odhodlání a odvahu lyžaře, který rozhodně zaslouží obdiv. Většina z nás by totiž v takových rychlostech pustila i něco víc, než jen tažné lano..
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.