Tesla Model 3 se měla stát převratným modelem v nabídce této čistě elektrické automobilky. Dostupný elektromobil s elegantním designem, nadprůměrným dojezdem a moderní výbavou měl dostat Teslu konečně do zelených čísel, ovšem jeho výroba neprobíhá tak, jak si vedení společnosti naplánovalo.
Americká automobilka Tesla, zaměřená čistě na výrobu elektrických automobilů, zveřejnila před nedávnem své výsledky za třetí čtvrtletí tohoto roku a jeho obsah je poměrně zajímavý. Zatímco reprezentativní sedan Model S a městské SUV Model X se prodávají lépe než kdy dříve, laciný elektromobil pro masy Model 3 se s prodeji rozjíždí pomaleji, než se očekávalo.
Když byla v červenci tohoto roku (překvapivě na čas) zahájena výroba Modelu 3, Elon Musk odhadoval, že během srpna bude vyrobeno cca 100 kusů, zatímco během září už 1.500 kusů. Nicméně jak ukazují statistiky, během celého třetího čtvrtletí opustilo výrobní halu jen cca 260 Modelů 3.
Jak zjistil web CarScoops, podle Tesly by takto malá produkce měla být způsobena drobnými nedostatky ve výrobním procesu. O jaké konkrétní nedostatky jde jsme se bohužel nedozvěděli, nicméně nemělo by se jednat o žádné závažné problémy s výrobou ani zásobováním, což naznačuje, že výroba by se mohla naplno rozběhnout co nejrychleji.
Pokud ale odhlédneme od Modelu 3, pak zjistíme, že Tesla si zas tak moc stěžovat nemůže. Modely S a X totiž během uplynulého čtvrtletí dosáhly rekordních prodejů. Celkem si nového zákazníka našlo 25.930 elektromobilů, což představuje 4.5 % nárůst oproti stejnému období minulého roku a 17.7 % nárůst oproti druhému čtvrtletí tohoto roku. Kromě již doručených automobilů jich navíc cca 4.820 čeká v expedičních skladech na doručení k novému majiteli.
I díky úspěchům v tomto měsíci pak Tesla očekává, že v tomto roce najde cca 100.000 nových zákazníků pro své modely S a X. Jak to ovšem dopadne s Modelem 3 si ještě budeme muset počkat.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?