Tesla Model 3 se měla stát převratným modelem v nabídce této čistě elektrické automobilky. Dostupný elektromobil s elegantním designem, nadprůměrným dojezdem a moderní výbavou měl dostat Teslu konečně do zelených čísel, ovšem jeho výroba neprobíhá tak, jak si vedení společnosti naplánovalo.
Americká automobilka Tesla, zaměřená čistě na výrobu elektrických automobilů, zveřejnila před nedávnem své výsledky za třetí čtvrtletí tohoto roku a jeho obsah je poměrně zajímavý. Zatímco reprezentativní sedan Model S a městské SUV Model X se prodávají lépe než kdy dříve, laciný elektromobil pro masy Model 3 se s prodeji rozjíždí pomaleji, než se očekávalo.
Když byla v červenci tohoto roku (překvapivě na čas) zahájena výroba Modelu 3, Elon Musk odhadoval, že během srpna bude vyrobeno cca 100 kusů, zatímco během září už 1.500 kusů. Nicméně jak ukazují statistiky, během celého třetího čtvrtletí opustilo výrobní halu jen cca 260 Modelů 3.
Jak zjistil web CarScoops, podle Tesly by takto malá produkce měla být způsobena drobnými nedostatky ve výrobním procesu. O jaké konkrétní nedostatky jde jsme se bohužel nedozvěděli, nicméně nemělo by se jednat o žádné závažné problémy s výrobou ani zásobováním, což naznačuje, že výroba by se mohla naplno rozběhnout co nejrychleji.
Pokud ale odhlédneme od Modelu 3, pak zjistíme, že Tesla si zas tak moc stěžovat nemůže. Modely S a X totiž během uplynulého čtvrtletí dosáhly rekordních prodejů. Celkem si nového zákazníka našlo 25.930 elektromobilů, což představuje 4.5 % nárůst oproti stejnému období minulého roku a 17.7 % nárůst oproti druhému čtvrtletí tohoto roku. Kromě již doručených automobilů jich navíc cca 4.820 čeká v expedičních skladech na doručení k novému majiteli.
I díky úspěchům v tomto měsíci pak Tesla očekává, že v tomto roce najde cca 100.000 nových zákazníků pro své modely S a X. Jak to ovšem dopadne s Modelem 3 si ještě budeme muset počkat.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?