Tesla Model 3 se měla stát převratným modelem v nabídce této čistě elektrické automobilky. Dostupný elektromobil s elegantním designem, nadprůměrným dojezdem a moderní výbavou měl dostat Teslu konečně do zelených čísel, ovšem jeho výroba neprobíhá tak, jak si vedení společnosti naplánovalo.
Americká automobilka Tesla, zaměřená čistě na výrobu elektrických automobilů, zveřejnila před nedávnem své výsledky za třetí čtvrtletí tohoto roku a jeho obsah je poměrně zajímavý. Zatímco reprezentativní sedan Model S a městské SUV Model X se prodávají lépe než kdy dříve, laciný elektromobil pro masy Model 3 se s prodeji rozjíždí pomaleji, než se očekávalo.
Když byla v červenci tohoto roku (překvapivě na čas) zahájena výroba Modelu 3, Elon Musk odhadoval, že během srpna bude vyrobeno cca 100 kusů, zatímco během září už 1.500 kusů. Nicméně jak ukazují statistiky, během celého třetího čtvrtletí opustilo výrobní halu jen cca 260 Modelů 3.
Jak zjistil web CarScoops, podle Tesly by takto malá produkce měla být způsobena drobnými nedostatky ve výrobním procesu. O jaké konkrétní nedostatky jde jsme se bohužel nedozvěděli, nicméně nemělo by se jednat o žádné závažné problémy s výrobou ani zásobováním, což naznačuje, že výroba by se mohla naplno rozběhnout co nejrychleji.
Pokud ale odhlédneme od Modelu 3, pak zjistíme, že Tesla si zas tak moc stěžovat nemůže. Modely S a X totiž během uplynulého čtvrtletí dosáhly rekordních prodejů. Celkem si nového zákazníka našlo 25.930 elektromobilů, což představuje 4.5 % nárůst oproti stejnému období minulého roku a 17.7 % nárůst oproti druhému čtvrtletí tohoto roku. Kromě již doručených automobilů jich navíc cca 4.820 čeká v expedičních skladech na doručení k novému majiteli.
I díky úspěchům v tomto měsíci pak Tesla očekává, že v tomto roce najde cca 100.000 nových zákazníků pro své modely S a X. Jak to ovšem dopadne s Modelem 3 si ještě budeme muset počkat.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?