Tesla Model 3 se měla stát převratným modelem v nabídce této čistě elektrické automobilky. Dostupný elektromobil s elegantním designem, nadprůměrným dojezdem a moderní výbavou měl dostat Teslu konečně do zelených čísel, ovšem jeho výroba neprobíhá tak, jak si vedení společnosti naplánovalo.
Americká automobilka Tesla, zaměřená čistě na výrobu elektrických automobilů, zveřejnila před nedávnem své výsledky za třetí čtvrtletí tohoto roku a jeho obsah je poměrně zajímavý. Zatímco reprezentativní sedan Model S a městské SUV Model X se prodávají lépe než kdy dříve, laciný elektromobil pro masy Model 3 se s prodeji rozjíždí pomaleji, než se očekávalo.
Když byla v červenci tohoto roku (překvapivě na čas) zahájena výroba Modelu 3, Elon Musk odhadoval, že během srpna bude vyrobeno cca 100 kusů, zatímco během září už 1.500 kusů. Nicméně jak ukazují statistiky, během celého třetího čtvrtletí opustilo výrobní halu jen cca 260 Modelů 3.
Jak zjistil web CarScoops, podle Tesly by takto malá produkce měla být způsobena drobnými nedostatky ve výrobním procesu. O jaké konkrétní nedostatky jde jsme se bohužel nedozvěděli, nicméně nemělo by se jednat o žádné závažné problémy s výrobou ani zásobováním, což naznačuje, že výroba by se mohla naplno rozběhnout co nejrychleji.
Pokud ale odhlédneme od Modelu 3, pak zjistíme, že Tesla si zas tak moc stěžovat nemůže. Modely S a X totiž během uplynulého čtvrtletí dosáhly rekordních prodejů. Celkem si nového zákazníka našlo 25.930 elektromobilů, což představuje 4.5 % nárůst oproti stejnému období minulého roku a 17.7 % nárůst oproti druhému čtvrtletí tohoto roku. Kromě již doručených automobilů jich navíc cca 4.820 čeká v expedičních skladech na doručení k novému majiteli.
I díky úspěchům v tomto měsíci pak Tesla očekává, že v tomto roce najde cca 100.000 nových zákazníků pro své modely S a X. Jak to ovšem dopadne s Modelem 3 si ještě budeme muset počkat.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?