V závodě společnosti Škoda Auto v Kvasinách sjel z linky dvacetimiliontý automobil. Jubilejním modelem je Škoda Karoq. Aktuální výrobní jubileum dokládá úspěch růstové strategie společnosti Škoda Auto. Zejména po vstupu koncernu Volkswagen v roce 1991 prošla společnost příkladným rozvojem.
„Dosažení 20 milionů vyrobených automobilů je zcela mimořádný milník v historii naší společnosti,“ řekl Bernhard Maier, předseda představenstva Škoda Auto. „V letošním roce míříme k dosažení nového výrobního a prodejního rekordu. V následujících letech pak na tento vývoj navážeme. Základem našeho rozvoje je naše Strategie 2025, která automobilku Škoda Auto připravuje na proces změn ve společnosti a v automobilovém průmyslu,“ dodal Maier.
„Máme 20 milionů důvodů k tomu být hrdí,“ řekl Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast výroby a logistiky. „Toto jubileum ukazuje výkonnost našich českých a zahraničních výrobních závodů a kompetenci našich zaměstnanců,“ dodal Oeljeklaus.
Škoda Auto je jednou z nejstarších dosud fungujících automobilek na světě. Již v roce 1905 zahájila mladoboleslavská společnost výrobu automobilů modelem Voiturette A, který vyvinuli zakladatelé podniku Václav Laurin a Václav Klement. Od té doby Škoda Auto vyrobila ve svých českých a zahraničních závodech 20 milionů vozů. Tehdy i dnes stojí mobilita před zásadní změnou. Počátek 20. století se vyznačoval vítězným tažením automobilu, vítězícího nad ostatními formami individuální dopravy, o něco později došlo k masové motorizaci. Dnes se automobilový průmysl nachází před hlubokou proměnou, kterou představují témata, jako je elektromobilita, autonomní řízení a konektivita.
Se Strategií 2025 je tradiční česká automobilka na tyto výzvy skvěle připravena. Škoda Auto důsledně pokračuje v elektrifikaci své modelové palety a do roku 2025 představí pět čistě elektricky poháněných modelů v různých segmentech. Na autosalonu ve Frankfurtu prezentovala automobilka studii Škoda Vision E - vizi elektrického automobilu budoucnosti s autonomním řízením.
Návrat mezi velkoobjemové značky Značka Škoda zažila výjimečný rozvoj zejména po vstupu koncernu Volkswagen před 26 lety. V této fázi se zdařil razantní vzestup na pozici mezinárodně úspěšné, masově vyrábějící značky s aktuálně sedmi modelovými řadami a více než 40 modelovými variantami.
V rámci svého růstového kurzu Škoda Auto sází na svou výkonnou mezinárodní výrobní síť. V současnosti se vozy značky Škoda vyrábí v celkem 15 závodech v 8 zemích. V uplynulých letech česká automobilka neustále rozšiřovala své výrobní kapacity. Za tímto účelem společnost jen v České republice od roku 1991 investovala do výrobních procesů a továren více než 300 miliard korun.
V roce 2014 vyrobila Škoda Auto poprvé více než jeden milion vozů v jednom kalendářním roce. V prosinci 2016 sjel v hlavním výrobním závodě v Mladé Boleslavi z linky devatenáctimiliontý vůz české automobilky.
V následujících letech bude Škoda Auto ve svém růstovém kurzu pokračovat. Hlavní hybnou silou je SUV-ofenzíva, zahájená v minulém roce. Nejnovějším přírůstkem modelové palety je nový model Škoda Kaorq, který definuje nová měřítka v rostoucím segmentu vozů SUV. Na trhy bude tento model přicházet od konce října tohoto roku. Součástí rodiny SUV značky Škoda je také model Škoda Kodiaq, jehož prodej byl zahájen v únoru letošního roku.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.