V závodě společnosti Škoda Auto v Kvasinách sjel z linky dvacetimiliontý automobil. Jubilejním modelem je Škoda Karoq. Aktuální výrobní jubileum dokládá úspěch růstové strategie společnosti Škoda Auto. Zejména po vstupu koncernu Volkswagen v roce 1991 prošla společnost příkladným rozvojem.
„Dosažení 20 milionů vyrobených automobilů je zcela mimořádný milník v historii naší společnosti,“ řekl Bernhard Maier, předseda představenstva Škoda Auto. „V letošním roce míříme k dosažení nového výrobního a prodejního rekordu. V následujících letech pak na tento vývoj navážeme. Základem našeho rozvoje je naše Strategie 2025, která automobilku Škoda Auto připravuje na proces změn ve společnosti a v automobilovém průmyslu,“ dodal Maier.
„Máme 20 milionů důvodů k tomu být hrdí,“ řekl Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast výroby a logistiky. „Toto jubileum ukazuje výkonnost našich českých a zahraničních výrobních závodů a kompetenci našich zaměstnanců,“ dodal Oeljeklaus.
Škoda Auto je jednou z nejstarších dosud fungujících automobilek na světě. Již v roce 1905 zahájila mladoboleslavská společnost výrobu automobilů modelem Voiturette A, který vyvinuli zakladatelé podniku Václav Laurin a Václav Klement. Od té doby Škoda Auto vyrobila ve svých českých a zahraničních závodech 20 milionů vozů. Tehdy i dnes stojí mobilita před zásadní změnou. Počátek 20. století se vyznačoval vítězným tažením automobilu, vítězícího nad ostatními formami individuální dopravy, o něco později došlo k masové motorizaci. Dnes se automobilový průmysl nachází před hlubokou proměnou, kterou představují témata, jako je elektromobilita, autonomní řízení a konektivita.
Se Strategií 2025 je tradiční česká automobilka na tyto výzvy skvěle připravena. Škoda Auto důsledně pokračuje v elektrifikaci své modelové palety a do roku 2025 představí pět čistě elektricky poháněných modelů v různých segmentech. Na autosalonu ve Frankfurtu prezentovala automobilka studii Škoda Vision E - vizi elektrického automobilu budoucnosti s autonomním řízením.
Návrat mezi velkoobjemové značky Značka Škoda zažila výjimečný rozvoj zejména po vstupu koncernu Volkswagen před 26 lety. V této fázi se zdařil razantní vzestup na pozici mezinárodně úspěšné, masově vyrábějící značky s aktuálně sedmi modelovými řadami a více než 40 modelovými variantami.
V rámci svého růstového kurzu Škoda Auto sází na svou výkonnou mezinárodní výrobní síť. V současnosti se vozy značky Škoda vyrábí v celkem 15 závodech v 8 zemích. V uplynulých letech česká automobilka neustále rozšiřovala své výrobní kapacity. Za tímto účelem společnost jen v České republice od roku 1991 investovala do výrobních procesů a továren více než 300 miliard korun.
V roce 2014 vyrobila Škoda Auto poprvé více než jeden milion vozů v jednom kalendářním roce. V prosinci 2016 sjel v hlavním výrobním závodě v Mladé Boleslavi z linky devatenáctimiliontý vůz české automobilky.
V následujících letech bude Škoda Auto ve svém růstovém kurzu pokračovat. Hlavní hybnou silou je SUV-ofenzíva, zahájená v minulém roce. Nejnovějším přírůstkem modelové palety je nový model Škoda Kaorq, který definuje nová měřítka v rostoucím segmentu vozů SUV. Na trhy bude tento model přicházet od konce října tohoto roku. Součástí rodiny SUV značky Škoda je také model Škoda Kodiaq, jehož prodej byl zahájen v únoru letošního roku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?