V závodě společnosti Škoda Auto v Kvasinách sjel z linky dvacetimiliontý automobil. Jubilejním modelem je Škoda Karoq. Aktuální výrobní jubileum dokládá úspěch růstové strategie společnosti Škoda Auto. Zejména po vstupu koncernu Volkswagen v roce 1991 prošla společnost příkladným rozvojem.
„Dosažení 20 milionů vyrobených automobilů je zcela mimořádný milník v historii naší společnosti,“ řekl Bernhard Maier, předseda představenstva Škoda Auto. „V letošním roce míříme k dosažení nového výrobního a prodejního rekordu. V následujících letech pak na tento vývoj navážeme. Základem našeho rozvoje je naše Strategie 2025, která automobilku Škoda Auto připravuje na proces změn ve společnosti a v automobilovém průmyslu,“ dodal Maier.
„Máme 20 milionů důvodů k tomu být hrdí,“ řekl Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast výroby a logistiky. „Toto jubileum ukazuje výkonnost našich českých a zahraničních výrobních závodů a kompetenci našich zaměstnanců,“ dodal Oeljeklaus.
Škoda Auto je jednou z nejstarších dosud fungujících automobilek na světě. Již v roce 1905 zahájila mladoboleslavská společnost výrobu automobilů modelem Voiturette A, který vyvinuli zakladatelé podniku Václav Laurin a Václav Klement. Od té doby Škoda Auto vyrobila ve svých českých a zahraničních závodech 20 milionů vozů. Tehdy i dnes stojí mobilita před zásadní změnou. Počátek 20. století se vyznačoval vítězným tažením automobilu, vítězícího nad ostatními formami individuální dopravy, o něco později došlo k masové motorizaci. Dnes se automobilový průmysl nachází před hlubokou proměnou, kterou představují témata, jako je elektromobilita, autonomní řízení a konektivita.
Se Strategií 2025 je tradiční česká automobilka na tyto výzvy skvěle připravena. Škoda Auto důsledně pokračuje v elektrifikaci své modelové palety a do roku 2025 představí pět čistě elektricky poháněných modelů v různých segmentech. Na autosalonu ve Frankfurtu prezentovala automobilka studii Škoda Vision E - vizi elektrického automobilu budoucnosti s autonomním řízením.
Návrat mezi velkoobjemové značky Značka Škoda zažila výjimečný rozvoj zejména po vstupu koncernu Volkswagen před 26 lety. V této fázi se zdařil razantní vzestup na pozici mezinárodně úspěšné, masově vyrábějící značky s aktuálně sedmi modelovými řadami a více než 40 modelovými variantami.
V rámci svého růstového kurzu Škoda Auto sází na svou výkonnou mezinárodní výrobní síť. V současnosti se vozy značky Škoda vyrábí v celkem 15 závodech v 8 zemích. V uplynulých letech česká automobilka neustále rozšiřovala své výrobní kapacity. Za tímto účelem společnost jen v České republice od roku 1991 investovala do výrobních procesů a továren více než 300 miliard korun.
V roce 2014 vyrobila Škoda Auto poprvé více než jeden milion vozů v jednom kalendářním roce. V prosinci 2016 sjel v hlavním výrobním závodě v Mladé Boleslavi z linky devatenáctimiliontý vůz české automobilky.
V následujících letech bude Škoda Auto ve svém růstovém kurzu pokračovat. Hlavní hybnou silou je SUV-ofenzíva, zahájená v minulém roce. Nejnovějším přírůstkem modelové palety je nový model Škoda Kaorq, který definuje nová měřítka v rostoucím segmentu vozů SUV. Na trhy bude tento model přicházet od konce října tohoto roku. Součástí rodiny SUV značky Škoda je také model Škoda Kodiaq, jehož prodej byl zahájen v únoru letošního roku.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?