V závodě společnosti Škoda Auto v Kvasinách sjel z linky dvacetimiliontý automobil. Jubilejním modelem je Škoda Karoq. Aktuální výrobní jubileum dokládá úspěch růstové strategie společnosti Škoda Auto. Zejména po vstupu koncernu Volkswagen v roce 1991 prošla společnost příkladným rozvojem.
„Dosažení 20 milionů vyrobených automobilů je zcela mimořádný milník v historii naší společnosti,“ řekl Bernhard Maier, předseda představenstva Škoda Auto. „V letošním roce míříme k dosažení nového výrobního a prodejního rekordu. V následujících letech pak na tento vývoj navážeme. Základem našeho rozvoje je naše Strategie 2025, která automobilku Škoda Auto připravuje na proces změn ve společnosti a v automobilovém průmyslu,“ dodal Maier.
„Máme 20 milionů důvodů k tomu být hrdí,“ řekl Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast výroby a logistiky. „Toto jubileum ukazuje výkonnost našich českých a zahraničních výrobních závodů a kompetenci našich zaměstnanců,“ dodal Oeljeklaus.
Škoda Auto je jednou z nejstarších dosud fungujících automobilek na světě. Již v roce 1905 zahájila mladoboleslavská společnost výrobu automobilů modelem Voiturette A, který vyvinuli zakladatelé podniku Václav Laurin a Václav Klement. Od té doby Škoda Auto vyrobila ve svých českých a zahraničních závodech 20 milionů vozů. Tehdy i dnes stojí mobilita před zásadní změnou. Počátek 20. století se vyznačoval vítězným tažením automobilu, vítězícího nad ostatními formami individuální dopravy, o něco později došlo k masové motorizaci. Dnes se automobilový průmysl nachází před hlubokou proměnou, kterou představují témata, jako je elektromobilita, autonomní řízení a konektivita.
Se Strategií 2025 je tradiční česká automobilka na tyto výzvy skvěle připravena. Škoda Auto důsledně pokračuje v elektrifikaci své modelové palety a do roku 2025 představí pět čistě elektricky poháněných modelů v různých segmentech. Na autosalonu ve Frankfurtu prezentovala automobilka studii Škoda Vision E - vizi elektrického automobilu budoucnosti s autonomním řízením.
Návrat mezi velkoobjemové značky Značka Škoda zažila výjimečný rozvoj zejména po vstupu koncernu Volkswagen před 26 lety. V této fázi se zdařil razantní vzestup na pozici mezinárodně úspěšné, masově vyrábějící značky s aktuálně sedmi modelovými řadami a více než 40 modelovými variantami.
V rámci svého růstového kurzu Škoda Auto sází na svou výkonnou mezinárodní výrobní síť. V současnosti se vozy značky Škoda vyrábí v celkem 15 závodech v 8 zemích. V uplynulých letech česká automobilka neustále rozšiřovala své výrobní kapacity. Za tímto účelem společnost jen v České republice od roku 1991 investovala do výrobních procesů a továren více než 300 miliard korun.
V roce 2014 vyrobila Škoda Auto poprvé více než jeden milion vozů v jednom kalendářním roce. V prosinci 2016 sjel v hlavním výrobním závodě v Mladé Boleslavi z linky devatenáctimiliontý vůz české automobilky.
V následujících letech bude Škoda Auto ve svém růstovém kurzu pokračovat. Hlavní hybnou silou je SUV-ofenzíva, zahájená v minulém roce. Nejnovějším přírůstkem modelové palety je nový model Škoda Kaorq, který definuje nová měřítka v rostoucím segmentu vozů SUV. Na trhy bude tento model přicházet od konce října tohoto roku. Součástí rodiny SUV značky Škoda je také model Škoda Kodiaq, jehož prodej byl zahájen v únoru letošního roku.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?