Premiéra sportovního automobilu Kode 57 se uskutečnila již před víc jak 13 měsíci, nicméně tento vůz s neotřelým designem stále vzbuzuje údiv a patřičný rozruch. A ještě aby ne, když se jedná o zakázkový vůz, za jehož designem stojí muž, který navrhoval mimo jiné i legendární Ferrari Enzo.
Jméno Ken Okuyama možná není příliš známé, nicméně jeho vrcholné dílo zná snad každý motoristický nadšenec. Ferrari Enzo ovšem není jediným automobilem tohoto nadaného designéra, který velkou část svého života strávil v designovém studiu Pininfarina, kde se podílel na designu dnes legendárních automobilů. Jen pro zajímavost, i přes rozdílné kultury a design se Okuyama stal prvním a současně posledním Japoncem, který kdy pro Pininfarinu pracoval.
Pojďme se ale vrátit ke Kode 57. Tento automobil nebyl jen designovým cvičením přetaveným v produkční vůz, Kode 57 totiž vznikl na žádost movitého sběratele, který přišel do designové společnosti Ken Okuyama Designs s přáním, aby mu Ken vyrobil repliku Ferrari Rosso, za jehož výtvorem nestál nikdo jiný než Pininfarina.
Tuto žádost musel Okuyama odmítnout, neboť Ferrari a Pininfarina vlastnili ochranná práva na tento vůz. Místo toho ale sběrateli nabídl, že společnými silami mohou vytvořit zcela nový vůz, který se svým designem odrazí od Ferrari Rosso, ovšem přidá k němu pár funkčních designových prvků.
Inspiraci modelem Rosso je na vozu silně znát, nicméně jsou zde k vidění i prvky z Enza a sám designér přiznává, že se nechal inspirovat i Ferrari Testarossa z roku 1957 nebo Jaguarem XKSS. Stavba samotného automobilu trvala "pouhých" šest měsíců, nicméně vytvořit design vozu trvalo zhruba dva roky. Během této doby na voze pracoval nejen Ken Okuyama, ale i objednavatel vozu, který se na jeho designu také podílel - tedy až poté, co mu Okuyama pomohl se základy designu.
Samotná konstrukce je se skládá z hliníkového šasi a zejména karbonové karoserie. Design je poměrně lehký, jednoduchý a přímočarý, přesně jak má Okuyama ve zvuku - zaujmou ovšem dveře, které se otvírají dozadu a nahoru. Pod přední kapotou je pak umístěn, a částečně odhalen, motor 6.0 litrový motor V12 z Ferrari, který má po úpravách od německé společnosti Novitec výkon 692 koní.
Původně mel vzniknout pouze jeden vůz Kode57, nicméně po obrovském zájmu který vyvolal na prezentaci minulý rok přišly další 4 objednávky - celkem tedy vznikne pět těchno nádherných sportovních vozů Kode57.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?